Hvordan vidste I, at I skulle forlade ham?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Jeg er en af dem, der også har 6 års ledighed, ja - det er mig med tråden om, at jeg har mistet mig selv.

Min depression er ubehandlet. Jeg kan ikke tage medicin, da jeg stadig ammer og fordi jeg gerne vil prøve andre alternativer først. Har en henvisning til psykolog, jeg skal bruge... hvis jeg kan få råd.

Vær opmærksom på, at henvisningen kun gælder en måned nu.. Altså fra du får henvisningen til du får tilknytning til en psykolog.. Der er kommet nye regler i år nemlig.. 

Så hvis henvisningen er ældre end en måned, så må du få en ny, når du på et tidspunkt får råd til psykolog.. Men altså en psykolog koster 350 kr., og så får du penge tilbage i sygeforsikring Danmark, hvis du er medlem.. 

En ubehandlet depression kan gå rigtig galt.. Så kom på noget medicin (du kan godt få noget, hvor du gerne må amme), og se om du ikke kan finde penge til bare 1 gang om måneden til psykolog 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2020

Tommelise

Anonym skriver:

Jeg er en af dem, der også har 6 års ledighed, ja - det er mig med tråden om, at jeg har mistet mig selv.

Min depression er ubehandlet. Jeg kan ikke tage medicin, da jeg stadig ammer og fordi jeg gerne vil prøve andre alternativer først. Har en henvisning til psykolog, jeg skal bruge... hvis jeg kan få råd.

Det er vigtigt, at en depression bliver behandlet. 

Du kan prøve at bede lægen om en henvisning til psykiatrien. Der er ikke kun psykiatere, men også terapeuter ansat.

Hvad er det for alternativer, du gerne vil prøve først?

Anmeld Citér

1. maj 2020

Babilooo

Ok sp ville jeg fokuseret på at få behandlet din depression - med det samme ! Og også før du får truffet store eller dumme beslutninger du måske vil fortryde senere 

Hvor gammelt er dit barn..? Jeg vil sige at dit ve og vel er langt vigtigere end at du kan amme, hvis den bedste medicin betyder du ikke kan amme. Afhængig af alder ville du jo kunne gå over til at give mme. 

For at du får det bedre skal din depression behandles - det er såre simpelt. Det samme gælder for din mand. Jeg forstår god I hsr det hårdt når I ikke får behandling. og her er det altså ofte at en depression ikke kan tales væk med en psykolog men kan afhjælpes med medicin. 

I graver jer mere og mere ned i et hul og  jeres børn fortjener gladere forældre.

Anmeld Citér

1. maj 2020

Anonym

Du skriver du har overvejet at forlade ham i flere år, måske er det det du i virkeligheden helst vil. Man bliver nemt 'deprimeret' af at gå arbejdsløs, og det er klart et godt sted  at starte hvis man vil have det bedre. Men går du rundt med en mand som konstant får negative følelser frem i dig og gør dig sur eller 'hiver dig ned' hver gang du føler dig lidt glad, så kan det også nemt være årsag til en depressionslignende tilstand. Der behøver ikke være noget galt med ham eller dig, ikke alle passer sammen og andre vokser fra hinanden. Jeg skriver kun det her ud fra mine egne erfaringer og følelser, da jeg jo ikke kender dig eller din livssituation.

Man kan være SÅ meget mere for sine børn når man er glad, og ikke bruger alt sin energi på at tumle med et dårligt parforhold.

Ønsker dig alt det bedste.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.