Anonym skriver:
Jeg er medlem af en a kasse, men de hjælper jo heller ikke, hvis jeg selv fravælger et job 1/5 for et job 1/6.
Og nej, selvfølgelig fravælger jeg ikke job nr 1 hvis ikke jeg er 100 på det andet job.
Så ring og snak med dem. Det handler jo ikke om, at du selv har sagt op lige nu. Men at du er blevet fyret (eller tager jeg fejl?). Og ved fyring er du berettiget til dagpenge.
Så finder du ud af, at du har fået drømmejobbet pr. 1.6. Du er jo ikke nået at starte i det andet job 1.5. Så det er ikke en opsigelse (før efter den 1.5).
Jeg stod fortaler for, at man ikke skal udnytte systemet. Men samtidig ret stor fortaler for, at systemet gerne må udvise kortsigtet smidighed, der hvor det giver mening for den enkelte. Og det er da tussedumt at starte op et sted og sige op inden for 14 dage. Så er den bro da brændt og de kommer da aldrig til at ansætte dig igen. Og der vil stå en håndfuld nye kollegaer og tænke "dårlig stil".
Så: ring til din a-kasse og få vejledning. Også ifht. at beskæftigelsesindsatsen er sat på pause 3 måneder.
Vh.
Anmeld
Citér