Kan man søge KH hvis man selv siger op?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.490 visninger
15 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. april 2020

Anonym trådstarter

Inden folk går helt bananas, så er jeg fuldt ud klar over at det er selvforskyldt at være uden job hvis jeg selv siger op. Men jeg har muligvis muligheden for at få et ønskejob, hvilket betyder en måned uden løn. 
Kan/må man søge KH eller er der regler for det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2020

serinasmor

Anonym skriver:

Inden folk går helt bananas, så er jeg fuldt ud klar over at det er selvforskyldt at være uden job hvis jeg selv siger op. Men jeg har muligvis muligheden for at få et ønskejob, hvilket betyder en måned uden løn. 

hvis du selv siger op fordi du har et andet job på hånden så plejer man at kan sige op til dagen før man skal starte nyt job 

du har også opsigelsesvarsel 

Og nej du kan ikke få kontanthjælp til en mellemliggende måned mellem job du selv har sagt op - der er en overgangsperiode når du selv siger op ... mener det er 2 måneder

Anmeld Citér

27. april 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Hmm, det ved jeg faktisk ikke. I forhold til dagpenge får man karantæne i 4 uger vist nok. 
men hvis det er fordi du skal nå at sige op, tror du ikke at du bare kan vente en måned mere? Evt snakke med dit kommende job, de fleste er flexible i forhold til opstart og opsigelse af gammelt job. 
Måske du skal ringe til din fagforening og snakke med dem?

Anmeld Citér

27. april 2020

Anonym

Anonym skriver:

Det var en lidt mærkelig løsning. Hvorfor siger du ikke bare op, så det passer med start på det nye job?

Anmeld Citér

27. april 2020

Anonym

Hvis du selv siger op og har fået nyt arbejde vil du ikke kunne modtage kontanthjælp 

Kontanthjælp kræver at det er en forudset opstået social begivenhed hvilket en opsigelse ikke er

Derudover er det svært at sige om du vil være berettet noget da de vurdere ud fra den værdi du ejer og penge du har i banken

Anmeld Citér

27. april 2020

Tommelise

Anonym skriver:

Har du tænkt dig at sige op, inden du ved, om du får ønskejobbet ?

Anmeld Citér

27. april 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det var en lidt mærkelig løsning. Hvorfor siger du ikke bare op, så det passer med start på det nye job?

Arhmen det er jo nok en grund.

Jeg blev fyret pga krisen, fandt et nyt job med opstart 1/5, og det andet er først med opstart 1/6, ergo en måned i mellem. 

Anmeld Citér

27. april 2020

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Har du tænkt dig at sige op, inden du ved, om du får ønskejobbet ?

Jeg er fyret. Har fået nyt job 1/5, men skal til en samtale omkring et job der har mere interesse og det er med opstart 1/6. Ergo vil der være en måned i mellem uden indkomst.

Anmeld Citér

27. april 2020

nille

Profilbillede for nille

Mon ikke du har en prøveperiode hvor du kan sige op med kortere varsel end en måned? Så vil du kunne starte job 1.5 og hvis du så får det andet job, ville du kunne sige op, så du vil kunne starte nyt job 1.6

Anmeld Citér

27. april 2020

Møghe

Du kan godt søge om kontanthjælp. Modsat dagpengereglerne får du blot en mindre sanktion for selvforskyldt ledighed. Du skal dog være opmærksom på, at du skal have stået til rådighed i en måned, inden du får en fuld måneds kontanthjælp. Kommunen undersøger dog samtidig muligheden for at bevilge dig engangshjælp, hvis du har et indtægtslip. Det kan jeg ikke lige se ud fra din beskrivelse om du har. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.