Hva har i lært om jer selv, i disse nye tider?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

800 visninger
13 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. april 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Har i lært nogle nye ting om jer selv, i disse nye tider, vi lige nu lever i?

Jeg har altid set mig selv, som en der elsker at være sammen med masser af andre mennesker osv. Det jeg har lært er

1: jeg ka stadig godt lide at være sammen med andre mennesker. BARE IK HELE TIDEN!!!

2: jeg elsker at gå på arbejde, hvor alt bare køre "som det plejer" Jeg arbejder med autister, på et bosted, så min arbejdsuge har ik ændret sig synderligt. Vi køre på som vi plejer, men self med extra fokus på håndvask og sprit.

3:Jeg sætter virklig pris på den øget opmærksomhed på håndhygiejne, der nu er kommet på min arbejdsplads.

4: Jeg har heldigvis valgt den rette at få børn med. Han har arbejdet hjemmefra, siden nedlukningen, og samtidig hjemme undervist ungerne, når jeg har været på arbejde. Han er kreativ, tålmodig og bare god.

5: Jeg kommer aldrig til at undervise børn igen. Er simpelhen ik "klog" nok på det punkt.

6: Jeg er glad for at mine unger, er mine unger. De har været super søde, det meste af tiden, ik brokket sig alt for meget, har leget godt sammen og hygget sig, på trods af næsten 4 års aldersforskel.

7: Har lært at sætte pris på længer telefonsamtaler.

8: Jeg glæder mig til, at være helt alene hjemme på mine fridage, i løbet af ugen, så jeg ka høre høj musik og støvsuge, uden at forstyrre kæresten, som arbejder.

9: Jeg har alt for mange sko.... Hvilket der ik er nogen der før ville ha hørt mig sige.

10: jeg glæder mig så meget, til min 2 Timers massage på næste mandag...

11: Jeg gider snart ik handle ind mere. Jeg er den eneste i huset, som har handlet ind, siden landet lukkede ned. Et valg vi har taget, da jeg har været den eneste, som realt behøvede at færdes blandt andre mennesker, da jeg alligevel arbejder.

12: Jeg elsker vores lokale rema butik og dens seje medarbejder. De er mega hjælpsomme, positive og har altid tid til at smile/snakke og høre ind til alle kunder i butikken.

13: Vi har fået arbejdstøj på arbejde, så vi ik længer behøver, at skifte tøj, når vi kommer hjem fra arbejde. Nu skifter vi til arbejdstøj derinde. Det betyder realt at jeg ka spare en maskinfuld tøj om ugen her hjemme. JAYYY mindre vasketøj til mig, og mit tøj behøver ik vaskes på 60 grader, så nu holder det længer. Normalt ka jeg sagtens vare beholde mit tøj på, hele sagen, men pga corona har vi indtil nu, sku skifte tøj og sko, inden vi gik ind derhjemme, for at undgå faren for evt smitte spredning mellem arbejdsplads og hjem.

14: Jeg er glad for at jeg har "større" børn (snart 8 år og 11 1/2) De ka rigtig mange ting selv. Man ka forklare dem, hva der foregår osv osv. 

Det her var self bare nogle enkelte ting, men hva har i lært om jer selv? Vh Stine 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2020

grinny

Jeg har lært at sætte rigtig meget pris på den tid jeg har med min datter og så har jeg skubbet mig selv udover kanten til hjemmepasning - vi har snakket om det flere gange men det var Statsministeren der tog valget for os 

Der er 7 uger til lillebror kommer og jeg kan ikke være mere lykkelig for alt den tid jeg får med hende nu inden hun skal dele 

Anmeld Citér

27. april 2020

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

1) Hvor godt jeg har fået det. Da Mette lukkede ned, var jeg noget nervøs for mit eget mentale helbred, i forhold til at skulle være på over for ungerne 24/7. Er førtidspensionist, netop fordi jeg har brug for meget ro.  Men det gik så godt og jeg elskede det så nu er en gammel drøm med at få førtidspensionen ændret til et fleksjob igen aktuel.

2) Hvem af mine venner der egentlig betyder mest, har kunne mærke store forskelle i, hvor meget jeg egentlig har savnet dem. 

3) Hvor meget jeg elsker den store's børnehave, ihh hvor jeg glæder mig til at lillesøster snart starter der nede.

4) At skulle have en tablet måske nærmere er mit behov end ungernes, vi har jo reelt ikke manglet en.

5) En nyopdaget gammel kærlighed til at være udenfor og tage på opdagelse i naturen. 

6) Hvor lidt af ungernes legetøj der reelt bliver brugt

7) hvor stort mit behov er for at hjælpe andre.  

8) hvor store mine børn er blevet

9) Hvor stor en pris jeg egentlig sætter på biblioteket og bland selv slik. Det er det jeg savner aller mest.

10) At vi ikke behøves årskort til mange seværdigheder, både ungerne og jeg trives lige så meget med en tur i skoven. 

Anmeld Citér

27. april 2020

StineW79

grinny skriver:

Jeg har lært at sætte rigtig meget pris på den tid jeg har med min datter og så har jeg skubbet mig selv udover kanten til hjemmepasning - vi har snakket om det flere gange men det var Statsministeren der tog valget for os 

Der er 7 uger til lillebror kommer og jeg kan ikke være mere lykkelig for alt den tid jeg får med hende nu inden hun skal dele 

Ja alt den extra tid vi får med ungerne, er helt vildt dejligt, og noget både de og vi har sat virklig stor pris på!

Det her har give os mulighed for at følge med i deres faglige udvikling, stille morger og lidt sener aftner, uden stress og jag. 

Ungerne har da savet deres venner, men har syntes det er så dejligt, at bare ku være her hjemme og "tuller" rundt i nattøj, mens de har facetime med deres venner og lavet lektier, fået lov til at spille over nettet med deres venner osv.

Tuden ud i det grønne, med en låne hund, har også bare været hyggeligt!

Ja der er godt nok ik længe til, at han kommer nu. Det lyder til at i har fundet en dejlig ro vh Stine 

Anmeld Citér

27. april 2020

StineW79

jjuhl skriver:

1) Hvor godt jeg har fået det. Da Mette lukkede ned, var jeg noget nervøs for mit eget mentale helbred, i forhold til at skulle være på over for ungerne 24/7. Er førtidspensionist, netop fordi jeg har brug for meget ro.  Men det gik så godt og jeg elskede det så nu er en gammel drøm med at få førtidspensionen ændret til et fleksjob igen aktuel.

2) Hvem af mine venner der egentlig betyder mest, har kunne mærke store forskelle i, hvor meget jeg egentlig har savnet dem. 

3) Hvor meget jeg elsker den store's børnehave, ihh hvor jeg glæder mig til at lillesøster snart starter der nede.

4) At skulle have en tablet måske nærmere er mit behov end ungernes, vi har jo reelt ikke manglet en.

5) En nyopdaget gammel kærlighed til at være udenfor og tage på opdagelse i naturen. 

6) Hvor lidt af ungernes legetøj der reelt bliver brugt

7) hvor stort mit behov er for at hjælpe andre.  

8) hvor store mine børn er blevet

9) Hvor stor en pris jeg egentlig sætter på biblioteket og bland selv slik. Det er det jeg savner aller mest.

10) At vi ikke behøves årskort til mange seværdigheder, både ungerne og jeg trives lige så meget med en tur i skoven. 

Ej hvor fedt med det nyfundet overskud og de nye drømme. Dejligt at der er kommet noget virklig positivt yd af alt det her!!

Her har den mindste så fået en mobil, så hun har kunnet facetime med sine venner. Hun har fået dem som forskud på hendes fødselsdagsgave i juli. 

Hun har savet at se sine venner og snakke med dem. Så mobilen har været et fantastisk redskab på den måde. Der er så heller ik spil eller noget på den. Hun elsker at ku gå på sit værelse, og ringe til farmor/moster/mormor og vennerne, så der har også været meget læring i at samtale for hendes vedkommende, hvilket har været rigtig godt, da hun normalt er ret genert.

At komme ud på opdagelse i naturen, er også bare helt vildt dejligt. Vh Stine 

Anmeld Citér

27. april 2020

Babilooo

1) at jeg synes det er fedt st give mine interesser for bl.a. historie videre til mine børn.

2) at Skype/face time med veninder ikke er det samme som at se dem .. men fungere vild meget bedre i forhold til nærvær osv. end alm telefon. Når jeg skal ringe bliver det fremover via FaceTime.

3) Vi har købt apple watches. Det har gjort, at vi kan se hvor meget motion, bevægelse og stå op aktivitet, vi har dagligt. Det er cirkler, der lukket sig i løbet af dagen. Det  er enormt motiverende - jeg har aldrig være hverken trænings eller løbesmølf. Men i går løb jeg 13 km! For første gang ever..  jeg har fundet af, at jeg faktisk trives rigtig godt med løb og lange gåture. Vi går en tur hver dag eller løber nu. Som sidegevinst er vi så også blevet opmærksomme på kosten. Flødekager, chips og slik harmonerer ikke mentalt med løbeture . Vi har begge tabt 3 kg på nuværende tidspunkt. Det er så fedt at fleksibiliteten tidsmæssigt gør, at man hurtigt kan tage løbeskoene på. Man skal ikke i et center.

4) hænger sammen med punkt 3. Jeg løber og går i vores nærområde. Aldrig har jeg opdaget og genopdaget så mange skønne skov-, søområder osv. Vi bor ved så meget skov og har først nu rigtigt fået det udnyttet til fulde. Drengene elsker også vores gåture. Ellers har vi ofte været på decideret ture - eksperimentariet, den blå planet, zoo. Det er der jo faktisk ikke behov for 

5) at jeg ikke har behov for då mange spontane indkøb af sminke, cremer, dimser. Jeg sparer penge ved at være hjemme!

Anmeld Citér

27. april 2020

StineW79

Tjullehej skriver:

1) at jeg synes det er fedt st give mine interesser for bl.a. historie videre til mine børn.

2) at Skype/face time med veninder ikke er det samme som at se dem .. men fungere vild meget bedre i forhold til nærvær osv. end alm telefon. Når jeg skal ringe bliver det fremover via FaceTime.

3) Vi har købt apple watches. Det har gjort, at vi kan se hvor meget motion, bevægelse og stå op aktivitet, vi har dagligt. Det er cirkler, der lukket sig i løbet af dagen. Det  er enormt motiverende - jeg har aldrig være hverken trænings eller løbesmølf. Men i går løb jeg 13 km! For første gang ever..  jeg har fundet af, at jeg faktisk trives rigtig godt med løb og lange gåture. Vi går en tur hver dag eller løber nu. Som sidegevinst er vi så også blevet opmærksomme på kosten. Flødekager, chips og slik harmonerer ikke mentalt med løbeture . Vi har begge tabt 3 kg på nuværende tidspunkt. Det er så fedt at fleksibiliteten tidsmæssigt gør, at man hurtigt kan tage løbeskoene på. Man skal ikke i et center.

4) hænger sammen med punkt 3. Jeg løber og går i vores nærområde. Aldrig har jeg opdaget og genopdaget så mange skønne skov-, søområder osv. Vi bor ved så meget skov og har først nu rigtigt fået det udnyttet til fulde. Drengene elsker også vores gåture. Ellers har vi ofte været på decideret ture - eksperimentariet, den blå planet, zoo. Det er der jo faktisk ikke behov for 

5) at jeg ikke har behov for då mange spontane indkøb af sminke, cremer, dimser. Jeg sparer penge ved at være hjemme!

He He ha det er faktisk vildt så mange penge, der blir spart på spontane indkøb, mår man ik kommer ud og blir fristet! De dage jeg ik er på arbejde gider jeg ik rigtig tage makup på, så der "spare" jeg virklig også en del, har jeg opdaget.

Vi har også brugt vores lille skov, meget mere end normalt. Da ungerne var små, gav jeg dem tit en fridag, hvor vi gik ned til åen, og de elskede det. Nu går de i skole, til sport og på veninde besøg, og gider ik rigtig med mig på tur. Det gider de så godt igen nu, og det er SÅ DEJLIGT!

Vi har også lave bål og hygget meget mere i haven, end vi ellers når at høre, på en normal hverdag, og vi har vare nydt det gode vejr. 

Så her har der virklig også været flere fordele, end ulemper. Self blir det jo godt, med en mere normal hverdag igen, men lige nu nyder vi ungernes korte skoledage osv. Vh Stine 

Anmeld Citér

27. april 2020

Anonym

1. At til trods for at jeg er introvert savner jeg andre mennesker utrolig meget

2. At være hjemme ikke har hjulpet på mit stress som jeg troede

3. At min mand er blevet utrolig doven og jeg er ærlig talt træt af ham

4. At min psyke hænger i en tynd tråd 

Anmeld Citér

27. april 2020

StineW79

Anonym skriver:

1. At til trods for at jeg er introvert savner jeg andre mennesker utrolig meget

2. At være hjemme ikke har hjulpet på mit stress som jeg troede

3. At min mand er blevet utrolig doven og jeg er ærlig talt træt af ham

4. At min psyke hænger i en tynd tråd 

Min kollega sagde noget klogt den anden dag, der netop fik mig til at forny mit syn på at være introvert/extrovert. Jeg har altid troet at jeg var mega extrovert, men har nu fundet ud af, at jeg nok i virkeligheden er mere introvert, end jeg troede. Hun sagde at hun lader op, i hendes alenetid der hjemme, for at hun ka være extrovert ude.

Fordi vi arbejder på et bo tilbud, så har en del formiddage fri, når vi har aftenvagter, vi har fridage i løbet af ugen osv. Vi bruger os selv super meget, i vores relation med vores borger, hvor vi hele tiden ska forudse deres adfærd osv. Det ja være mega dræbende physisk. Meget mere end man lige tror faktisk. 

Så i vores alenetid lader vi op, for at ku være sammen med andre. Der fik jeg lidt en Ahhh oplevelse. 

Jeg ka nu mærke, at jeg når mindre herhjemme, fordi min kæreste nu er hjemme hele tiden, så jeg netop ik ka lave de ting jeg ellers plejer, mens han er på arbejde. 

Jeg saver self mine veninder, men er samtidig mættet på min samværdskonto, hvis det gir mening?

Har du ik mulighed for at komme lidt ud, og lave noget kun dig selv?

Ved at mange har brug for fast struktur, så måske en liste over ting, der skal laves hver dag. 

Feks 1-2 timers havearbejde hver formiddag.

Vasketøj mandag og torsdag. 

Støvsuge tirsdag, torsdag og lørdag. 

Og andre praktiske opgaver, som han alligevel ville sku hjælpe med, men som godt ka skride lidt i disse tider, fordi dagene flyder sammen.. Vh Stine 

Anmeld Citér

27. april 2020

Anonym

StineW79 skriver:

Min kollega sagde noget klogt den anden dag, der netop fik mig til at forny mit syn på at være introvert/extrovert. Jeg har altid troet at jeg var mega extrovert, men har nu fundet ud af, at jeg nok i virkeligheden er mere introvert, end jeg troede. Hun sagde at hun lader op, i hendes alenetid der hjemme, for at hun ka være extrovert ude.

Fordi vi arbejder på et bo tilbud, så har en del formiddage fri, når vi har aftenvagter, vi har fridage i løbet af ugen osv. Vi bruger os selv super meget, i vores relation med vores borger, hvor vi hele tiden ska forudse deres adfærd osv. Det ja være mega dræbende physisk. Meget mere end man lige tror faktisk. 

Så i vores alenetid lader vi op, for at ku være sammen med andre. Der fik jeg lidt en Ahhh oplevelse. 

Jeg ka nu mærke, at jeg når mindre herhjemme, fordi min kæreste nu er hjemme hele tiden, så jeg netop ik ka lave de ting jeg ellers plejer, mens han er på arbejde. 

Jeg saver self mine veninder, men er samtidig mættet på min samværdskonto, hvis det gir mening?

Har du ik mulighed for at komme lidt ud, og lave noget kun dig selv?

Ved at mange har brug for fast struktur, så måske en liste over ting, der skal laves hver dag. 

Feks 1-2 timers havearbejde hver formiddag.

Vasketøj mandag og torsdag. 

Støvsuge tirsdag, torsdag og lørdag. 

Og andre praktiske opgaver, som han alligevel ville sku hjælpe med, men som godt ka skride lidt i disse tider, fordi dagene flyder sammen.. Vh Stine 

tak

Jeg har det samme som din veninde. Jeg er introvert, men når jeg har haft tid til at lade op, så nyder jeg andres samværd. Problemet er nok mere at jeg har stress, og selvom jeg den sidste uge har været alene hjemme om dagen (mand arbejde og børn i børnehave), så har jeg stadig et hold kolleager der kontakter mig sporadisk fra 6 morgen til 22 aften. Jeg har stadig arbejde og møder jeg skal lave på min arbejds computer og jeg har et speciale der hænger over hovedet på mig på min privat computer. 

Samtidig sidder min mand (nu kun efter arbejde) og ser en dum serie dag ind og dag ud. Nonstop. kan køre fra efter han kommer hjem fra arbejde kl 17 til 2 om natten. 

Han glemmer han skulle lave aftensmad "nåh ja, jeg laver jo alligevel mad oftere end dig", "jeg er alligevel ikke sulten", han vrisser af børnene, han vrisser af mig, og han laver ikke en skid! Han er deprimeret over at have misset et jobtilbud og eneste grund til at jeg ikke smider ham ud er at han ikke kan betale en husleje for det han tjener selv. 

Jeg er bare træt... og min psyke er lidt for sårbar til det her... undskyld mit rant.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.