Bør jeg fortælle min leder det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.165 visninger
11 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. april 2020

Anonym trådstarter

Hej��

Jeg arbejder som souschef og har et tæt og tillidsfuldt samarbejde med min leder. Sagen er den at jeg netop har sendt en ansøgning afsted til en ny arbejdsplads (af flere forskellige årsager). Bør jeg af respekt for hende fortælle at jeg har søgt nyt job? Min mand mener at jeg bør gøre det. Selv vil nu helst vente og fortælle det hvis jeg bliver kaldt til jobsamtale. Hvad tænker I? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2020

newusername

Jeg ville vente til efter samtalen, hvis du bliver indkaldt til en. På den måde ved du, om jobbet overhovedet er noget for dug, før du nævner det. 

Anmeld Citér

21. april 2020

Anonym trådstarter

newusername skriver:

Jeg ville vente til efter samtalen, hvis du bliver indkaldt til en. På den måde ved du, om jobbet overhovedet er noget for dug, før du nævner det. 

Tak for dit svar. 

Sådan tænker jeg også jeg ville have det bedst med

Anmeld Citér

21. april 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg synes ikke du skal sige noget før du har sikret dig det nye job. Det er dejligt I har et tæt samarbejde, men det må være sådan gamet er. Der vil altid være en risiko for at tingene forandres, hvis du fortæller at du søger nyt job, men ikke får det.

Anmeld Citér

21. april 2020

Tommelise

Jeg ville ikke sige noget.

Det er slet ikke sikkert, du får jobbet, og hvad skal din leder så egentlig bruge oplysningen til.

Anmeld Citér

21. april 2020

Babilooo

Nej på ingen måde. Du ved slet ikke om du får tilbuddet.

vent til du har en kontrakt

Anmeld Citér

21. april 2020

FrkGranger

Anonym skriver:

Hej��

Jeg arbejder som souschef og har et tæt og tillidsfuldt samarbejde med min leder. Sagen er den at jeg netop har sendt en ansøgning afsted til en ny arbejdsplads (af flere forskellige årsager). Bør jeg af respekt for hende fortælle at jeg har søgt nyt job? Min mand mener at jeg bør gøre det. Selv vil nu helst vente og fortælle det hvis jeg bliver kaldt til jobsamtale. Hvad tænker I? 

Jeg har lige fået nyt job. 

Jeg sagde ikke noget, før jeg havde fået jobbet, og de ville ringe for en reference. 

Tænk hvis du ikke får det, og noget vil jo ændre sig, når lederen ser du søger andet. 

Anmeld Citér

21. april 2020

Soonmom

Nej for guds skyld, la da vær med at sige noget før du har jobbet

Anmeld Citér

21. april 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hej��

Absolut ikke. Du signalerer jo, at du ikke har interesse i at fortsætte i virksomheden, og det kan få konsekvenser for dig, hvis du ikke får det nye job.

Anmeld Citér

21. april 2020

kamikaze

Nej, det synes jeg ikke du skal. Men som leder ville jeg være ked af det hvis en tæt medarbejder gik og var utilfreds med sit arbejde uden at gøre mig opmærksom på det. Jeg vil gerne have glade medarbejdere og er villig til at strække mig langt for at opnå det.

Det betyder ikke nødvendigvis at du skal brokke dig, men du kunne for eksempel foreslå ændringer der ville gøre dit nuværende job mere attraktivt for dig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.