Hvordan spørger jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2020

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Er du bange for ham? Du har lige så meget at sige om hendes pasning/skole osv., så bare i gang med den gode dialog.

nej, jeg er ikke bange for ham, men vores brud var ikke særlig pænt så vil helst ikke skrive noget til ham som kunne læses forkert og smadre den smule samarbejde vi har.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2020

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Kan du så ikke spørge ham - helt neutralt- om det er planen, at hun begynder og hvornår ?

Tager han ikke telefonen, hvis du ringer ?

desværre ikke altid. Når han gør, så er det for at jeg kan tale med vores datter. hvis jeg begynder at tale til ham om andet kan han finde på at smække på. 

Anmeld Citér

14. april 2020

Anonym trådstarter

CBbaby skriver:

Man kan ikke spørge et børnehavebarn om, hvad de har lavet. Det er et for ukonkret spørgsmål :-) Hvis de svarer, er det heldigt. Nogle børn er bedre til det - men det er SLET ikke forventeligt, at de kan det i børnehaven. Og langt op i skolealderen vil svaret være det samme, jo mindre de får en “knage”. Det vil sige, en hjælp til deres hukommelse. 

Selv voksne har brug for en knage at hænge deres hat på. Hvis jeg spørger dig, hvad lavede du i søndags, så kan du nok ikke huske det, med det samme. Måske kan du huske det, fordi det var din mors fødselsdag eller noget andet. Men ellers er det faktisk svært. 

Og du er heldig - din datter husker åbenbart i relationer. Så det kan du bruge :-) 

Så hvis du vil have mere ud af din datter, så spørg hende konkret. Som “har du leget huleleg med Mathilde?” 
Og måske svarer hun. Måske svarer hun noget, hun faktisk lavede i går :-) 

Bare lige et lille tip. Hilsen en der arbejder med pædagogik og indlæring 

ah, troede faktisk bare det var min datter. 

men det er jo netop også derfor jeg gerne vil vide om hun skal starte, og hvornår, så jeg ved hvad jeg kan "fiske med".

Anmeld Citér

14. april 2020

CBbaby

ah, troede faktisk bare det var min datter. 

men det er jo netop også derfor jeg gerne vil vide om hun skal starte, og hvornår, så jeg ved hvad jeg kan "fiske med".

Din datter er HELT normal på det punkt. Heldigt hun er så interesseret i relationer, så har du en fiskestang der

Man husker ikke rutiner ret godt - de sidder. Så hvis det “bare” er en almindelig hverdag, så er et meget svært spørgsmål - så derfor er det godt med konkrete spørgsmål. For så kommer situationen poppende op i hovedet.

Jeg kan virkelig mærke det her under barslen og Corona - jeg har intet at hænge min hukommelse op på. Så om det er fredag eller mandag jeg vaskede tøj og gulv har jeg ingen ide om ;-) 

Kan godt forstå dine tanker. Det må være hårudrivende  frustrerende med sådan en EXmand :/

Anmeld Citér

14. april 2020

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

i forhold til at spørge når der udleveres til samvær, så har jeg pt. ikke samvær fordi der er flere timers transport og da jeg selv er ved at flytte tættere på dem (flytter 1/5), så vi er enige om at vente med samværet til jeg er flyttet.

Skal du ikke se din datter før efter den 1/5? Der er jo mere end to uger til? Og hun er hos sin far, som smækker røret på, hvis du efter hans mening får sagt noget forkert? Det lyder godt nok ikke særlig rart for hverken dig eller din lille datter 

Anmeld Citér

14. april 2020

Carina:-)

det er ikke så meget om han har styr på det, men mere  hvad han er kommet frem til.

Hun er den slags der svarer "ikke noget" eller "det kan jeg ikke huske" hvis man spørger "hvad har du lavet i dag?" men hvis man f.eks. spørger "hvem har du leget med i børnehaven?" så kan hun sagtens fortælle hvad hun har lavet hele dagen.

Ja okay 

Jeg opfattede det som om du var bekymret for at han ikke havde styr på om hun skulle starte eller ej  - fordi han er uden job.

Jamen synes da ikke du er anmassende fordi du spørger ind til hendes hverdag. 

Det kan ikke helt sammenlignes 

Men jeg  har et plejebarn  - og der skriver mor da tit  og spørger  om fx skolen eller SFO  

Og det er selv om jeg skriver tit og lige fortæller om hvordan det går. 

Og det opfatter jeg ikke som anmassende  - bare Int i hendes barn.

Så skriv du til farmand  - og sig du gerne lige vil høre lidt om hvordan det går,  og om jeres datter skal i bh osv .

Anmeld Citér

14. april 2020

Anonym trådstarter

SØS skriver:

Skal du ikke se din datter før efter den 1/5? Der er jo mere end to uger til? Og hun er hos sin far, som smækker røret på, hvis du efter hans mening får sagt noget forkert? Det lyder godt nok ikke særlig rart for hverken dig eller din lille datter 

han smækker ikke direkte på hvis vores datter er der - heldigvis - men siger "det kan vi snakke om senere" men der er bare ikke noget 'senere' 

Anmeld Citér

14. april 2020

Rockertand

Anonym skriver:

nej, jeg er ikke bange for ham, men vores brud var ikke særlig pænt så vil helst ikke skrive noget til ham som kunne læses forkert og smadre den smule samarbejde vi har.

Jeg spørger lige nysgerrigt - hvorfor blev det far, der skulle have bopælen? Intet galt i det, men han virker bestemmende, så håber da, at i var enige?

Anmeld Citér

16. april 2020

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Jeg spørger lige nysgerrigt - hvorfor blev det far, der skulle have bopælen? Intet galt i det, men han virker bestemmende, så håber da, at i var enige?

Der er ikke nogen af os der har råd til at sidde i lejligheden alene, men det er kun ham der har fundet et nyt sted så derfor fik han bopæl.

Jeg skulle have været ude 1/4 men pga. corona har jeg fået lov til at blive indtil 1/5 og overtager den nye lejlighed 15/5 så overvejer at søge bopæl når jeg er kommet på plads. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.