Pasning når verden åbner op lidt igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Vi kommer ikke til at bruge bedsteforældre selv om de er friske. De er over 60 og derfor i risikogruppen så jeg vil ikke lægge risikoen over på dem.

Både vores børnehave og skole åbner fra på onsdag så der kommer vores afsted. Der er et virkelig dygtigt personale der kan håndtere situationen så jeg er tryg ved at sende afsted. I børnehaven og SFO kan jeg godt forestille mig at det er ikke er alle der kommer da vi har mange hjemsendte offentligt ansatte og mange på barsel hvoraf nogle måske holder børnene hjemme. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2020

A38

Vores vuggestue åbner først d. 20., og vi skal begge arbejde hjemmefra indtil d. 10. Begge hold bedsteforældre er sunde og raske, men over 60 og dermed i risikogruppen. Derfor skal vores datter i vuggestue. Jeg glæder mig til at høre hvordan de vil imødekomme anbefalingerne fra Sundhedsstyrelsen, og når vi begge arbejder hjemmefra håber jeg at vi med vores fleksibilitet kan hjælpe med at få det til at gå op i vuggestuen, fx med korte/halve dage, aflevere uden for rush hour, osv.

Anmeld Citér

11. april 2020

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Det handler ikke kun om, ikke at smitte os forældre, men hvis børnene har sygdom med hjem og dermed smitter os, kan vi smitte videre på arbejdspladsen og når man handler, uanset hvor mange forholdsregler man tager - så er det risiko når man skal ud blandt andre.

Jeg er ikke så bekymret for at vi forældre bliver smittet, men det giver da store problemer hvis en af os er syge og dermed skal holde sig væk fra resten af familien og ens børn.

Det her er min helt egen personlige mening, men medmindre at hele den danske befolkning har tænkt sig at grave sig ned som huleboer de næste 10 år, så kommer man altså ikke uden om den smitte.

Lige nu gælder det bare om at få spredt smitten på en stille og rolig måde, på en måde hvor sundhedsvæsnet stadigvæk kan følge med og på en måde hvor man samtidig kan passe på de ældre og folk med “helbredsproblemer”

Jeg arbejder selv på et sygehus og bruger faktisk også næsten en time hver vej i offentlige transport midler når jeg er på arbejde. Jeg kan i allerhøjeste grad lige så godt slæbe virus med hjem på den ene eller anden måde, så bedsteforældrene var nok de sidste jeg ville bruge som barnepige i den her situation (set i lyset af, at det er dem man nok skal passe mest på i øjeblikket).
Forøvrigt så må du altså gerne være sammen med din mand og børn, selvom at du er smittet.

Anmeld Citér

11. april 2020

newusername

Vi har hele tiden brugt bedsteforældre til pasning, så det bliver vi ved med 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.