Pasning når verden åbner op lidt igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

824 visninger
13 svar
22 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. april 2020

Anonym trådstarter

Hej

Nu når institutioner mm åbner op igen efter påske, på en helt ny måde pga. Corona og der skal tages mangle flere hensyn på alle måder. Er der så og så nogen af her andre der overvejer at få raske/sunde bedsteforældre til at passe i stedet for at sende jeres børn afsted? 

Vi har overvejet det, fordi det giver omgang med færrest mulige mennesker, i institutionen er der alligevel berøring med andre børn - deres familier og pædagogerne og deres familier.

Er der andre med samme tanker?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2020

Sprit25

Først: lad os nu se  om vi åbner det er jo kun måske! 

Men nej vi sender afsted i dagpleje og bh. Ikke som normalt, da min mand er hjemsendt. Men jeg læser til eksamen og har virkelig brug for ro til det. 

Anmeld Citér

11. april 2020

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Men nej vi sender afsted i dagpleje og bh. Ikke som normalt, da min mand er hjemsendt. Men jeg læser til eksamen og har virkelig brug for ro til det. 

Ja, det er rigtigt nok. Men hvis der ikke bliver åbnet op kort efter påske, så bliver det nok på et eller andet tidspunkt - og formodentligt stadig med er mindste først, med mindre de ændre strategi fuldstændigt (igen).

Anmeld Citér

11. april 2020

Soonmom

Sprit25 skriver:

Selvfølgelig åbner de kurverne knækker alt for meget, så der er intet argument for ikke at åbne.

Jeg har barsel til 1/5 så holder dem hjemme indtil sidste uge , ikke pga frygt for corona, men frygt for hvordan særligt den ene af mine børn tager at skulle afleveres og hentes ude, ikke at kunne lege med dem de vil, tilbage til stressede pædagoger hvor alt arbejder handler om vaske fingre og dele op

Anmeld Citér

11. april 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hej

Nu når institutioner mm åbner op igen efter påske, på en helt ny måde pga. Corona og der skal tages mangle flere hensyn på alle måder. Er der så og så nogen af her andre der overvejer at få raske/sunde bedsteforældre til at passe i stedet for at sende jeres børn afsted? 

Vi har overvejet det, fordi det giver omgang med færrest mulige mennesker, i institutionen er der alligevel berøring med andre børn - deres familier og pædagogerne og deres familier.

Mine forældre som er raske og kun er i “risikogruppen” grundet alder har passet mine børn på 3 og 5 år den sidste måned. Vi har ikke haft lyst til at sende dem i nødpasning grundet risiko for smitte. Min mor ville gerne fortsætte med at passe dem for at mindske risikoen, men min far kan ikke overskue at have dem længere, specielt den store som virkelig prøver grænser. Så de kommer i institution når den åbner, så kommer de tilgengæld ikke hjem til mine forældre i rigtig lang tid. Mine forældre vil fortsætte med at se dem, men det bliver udenfor på vores egen lokale legeplads. 

Anmeld Citér

11. april 2020

Abracadabra

Umiddelbart giver det ikke mening at øge risikoen for bedsteforældrene mhp at mindske risikoen for børnene, børn bliver stort set ikke syge af corona. 

Så grunden til at få bedsteforældrene til at passe skulle være for at passe på jer forældre? Men I bliver jo også meget mindre syge end bedsteforældrene? 

Så nej, jeg ville ikke risikere liv og helbred for de ældre mhp at undgå ‘sygdom’ hos børnene. 

Anmeld Citér

11. april 2020

Pb18

Hos os åbner institutionerne først den 20., så bedsteforældrene kommer til at passe lidt i den kommende uge (vi har holdt os hjemme indtil nu). Når vuggestuen åbner har vi fået at vide at det ikke er sikkert at vi kan få vores barn passet alle dage , da kapaciteten er mindre. Det er selvfølgelig frustrerende men der klarer vi den selv, for ikke at udsætte bedsteforældre for risiko) 

Anmeld Citér

11. april 2020

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Hej

Men hvorfor bruge bedsteforældrene nu, hvor at det netop er dem man prøver at passe mest på ?. 
siden at i har behov for pasning tænker jeg at i forældre arbejder/læser på den ene eller anden måde og dermed også omgås andre mennesker, så ergo kan i tage en “masse” covid-19 med jer hjem, som jeres børn måske giver videre til bedsteforældrene, -så kan ikke helt se fordelen.

Anmeld Citér

11. april 2020

Anonym trådstarter

Umiddelbart giver det ikke mening at øge risikoen for bedsteforældrene mhp at mindske risikoen for børnene, børn bliver stort set ikke syge af corona. 

Så grunden til at få bedsteforældrene til at passe skulle være for at passe på jer forældre? Men I bliver jo også meget mindre syge end bedsteforældrene? 

Så nej, jeg ville ikke risikere liv og helbred for de ældre mhp at undgå ‘sygdom’ hos børnene. 

Det handler ikke kun om, ikke at smitte os forældre, men hvis børnene har sygdom med hjem og dermed smitter os, kan vi smitte videre på arbejdspladsen og når man handler, uanset hvor mange forholdsregler man tager - så er det risiko når man skal ud blandt andre.

Jeg er ikke så bekymret for at vi forældre bliver smittet, men det giver da store problemer hvis en af os er syge og dermed skal holde sig væk fra resten af familien og ens børn.

Anmeld Citér

11. april 2020

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Men hvorfor bruge bedsteforældrene nu, hvor at det netop er dem man prøver at passe mest på ?. 
siden at i har behov for pasning tænker jeg at i forældre arbejder/læser på den ene eller anden måde og dermed også omgås andre mennesker, så ergo kan i tage en “masse” covid-19 med jer hjem, som jeres børn måske giver videre til bedsteforældrene, -så kan ikke helt se fordelen.

Den ene af os arbejder hjemme og den anden lidt af begge dele - med alle de forholdsregler der kan tages når man er afsted.

Barnet skal på en eller anden måde passes, da jeg er ret sikker på at chefen forventer fuld arbejdstid fra os, nu da institutionerne er åbne igen (med mindre der bliver store begrænsninger på antal timer)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.