Hvad gør vi? Ansvarlighed - covid-19

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2020

Tommelise

Eftersom du er i risko for at få et svært forløb, så lyder det desværre, som om det er bedst at vente.

Det var noget andet, hvis du var sund og rask og ikke i risikogruppen.

Der er jo ingen, der kan vide, om han har fanget noget smitte på sygehuset, eller om han fanger noget i toget eller andre steder.

Jeg kender ikke din søn, men det er jo ikke sikkert, at hans egen sygdom har godt at det, hvis det er ham, der kommer til at smitte dig. Det kan måske medføre skyldfølelse - også selv om det vil være et uheld. Skyldfølelse er jo desværre tit depressionens følgesvend.

I kender hinanden bedst. 

Så det er jo svært at vide, om I kan nøjes med Skype og anden kontakt.

Men puha hvor jeg føler med både dig og ham. Det er en svær situation.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2020

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg ville gøre det.

Sandsynligheden er jo, at du får det på et tidspunkt. Risikoen for at få det kommer jo ikke nødvendigvis til at være meget mindre i løbet af det næste halvandet år.

Anmeld Citér

4. april 2020

Skouboe

Jeg ville gøre det, medmindre du selv er hårdt ramt af sclerosen. Finn Selleberg fra Rigshospitalet var ude og sige at det kun var ganske få mediciner han kunne være bekymret for, Og Ocrevus var ikke en af dem.

Jeg var desuden til Neurolog i slutningen af februar lige inden det her rod startede, og han sagde bl.a. at hvis ens generelle sundhedstilstand var god og medicinen ikke øgede risikoen, var det ikke farligere som MS patient end for andre.

For mig ville det vigtigste være at få mit barn hjem. 

Anmeld Citér

4. april 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Skouboe skriver:

Jeg ville gøre det, medmindre du selv er hårdt ramt af sclerosen. Finn Selleberg fra Rigshospitalet var ude og sige at det kun var ganske få mediciner han kunne være bekymret for, Og Ocrevus var ikke en af dem.

Jeg var desuden til Neurolog i slutningen af februar lige inden det her rod startede, og han sagde bl.a. at hvis ens generelle sundhedstilstand var god og medicinen ikke øgede risikoen, var det ikke farligere som MS patient end for andre.

For mig ville det vigtigste være at få mit barn hjem. 

Ja, jeg hørte også Selleberg - men var det ikke risikoen for smitte, han var inde på, og ikke selve sygdomsforløbet? Gud, hvor jeg synes, det er svært at blive klog på. Men min almentilstand er super, jeg er på ingen måde “sclerosesyg” og har ikke været det længe. 

Der er vist ikke noget helt åbenlyst no-go. Jeg siger til sønnen, han skal (må) komme hjem 

Anmeld Citér

4. april 2020

Mor og meget mere

Panther skriver:

Jeg ville gøre det.

Sandsynligheden er jo, at du får det på et tidspunkt. Risikoen for at få det kommer jo ikke nødvendigvis til at være meget mindre i løbet af det næste halvandet år.

Det har jeg også tænkt. Og så blander jeg noget andet ind i det - jeg har 9. klasser, som jeg, hvis ikke man aflyser det, skal føre til prøver i flere fag, så jeg ville virkelig have det skidt med at blive syg og “svigte” dem. Men de kan jo også smitte mig, når skolen åbner igen, og jeg kan jo ikke sætte al “fysisk” kontakt med omverdenen på standby på nær den, jeg har med dem, til og med juni. 

Det bliver et “Go!” til min søn. 

Anmeld Citér

4. april 2020

Mor og meget mere

Tommelise skriver:

Eftersom du er i risko for at få et svært forløb, så lyder det desværre, som om det er bedst at vente.

Der er jo ingen, der kan vide, om han har fanget noget smitte på sygehuset, eller om han fanger noget i toget eller andre steder.

Jeg kender ikke din søn, men det er jo ikke sikkert, at hans egen sygdom har godt at det, hvis det er ham, der kommer til at smitte dig. Det kan måske medføre skyldfølelse - også selv om det vil være et uheld. Skyldfølelse er jo desværre tit depressionens følgesvend.

I kender hinanden bedst. 

Det har også været i mine tanker - han vil meget nødigt være den, der risikerer at smitte mig, og det ville være synd for ham. 
Jeg har dog besluttet, at han i den grad er velkommen og vil understrege for ham, at det er mit ansvar og valg. Det lader også til i højere grad at være vores “behov” end hans - han har det rigtigt godt og kan vist bedre undvære os, end vi kan undvære ham lige nu. Det må man jo opfatte som positivt 

Anmeld Citér

4. april 2020

Hck

Profilbillede for Hck
Tommelise skriver:

I kender hinanden bedst. 

Nu kan man jo ikke vide hvem der har smittet hvem, selvfølgelig er der en større sandsynlighed hvis ts søn kommer syg hjem og ts efterfølgende bliver syg, men ellers håber jeg da ikke at man begynder at sige,- det er også dig der har smittet mig.

Anmeld Citér

4. april 2020

Tommelise

Hck skriver:

Nu kan man jo ikke vide hvem der har smittet hvem, selvfølgelig er der en større sandsynlighed hvis ts søn kommer syg hjem og ts efterfølgende bliver syg, men ellers håber jeg da ikke at man begynder at sige,- det er også dig der har smittet mig.

Nej selvfølgelig gør man ikke det. Men den depressionsramte kan blive ramt af skyldfølelse, og det er ikke altid, det hjælper, at andre forsikrer en om, at man ikke har skylden. Det er sådan noget irrationelt noget. Kender det fra min tid med depression.

Min mor vil ikke kunne overleve, hvis hun får corona. Og jeg ville have det rigtig skidt med det, hvis det var mig, der havde smittet hende. 

TS - jeg håber, I får nogle gode dage sammen. Forstår godt din beslutning. 

Min tidligere kollega har sclerose, og jeg har tænkt på hende, men jeg ved ikke, hvad det er for en slags medicin, hun får. Men det er rart at høre, at man ikke nødvendigvis får et alvorligt forløb med sclerose. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.