Min yngste søn på 21 har været indlagt på Riget med depression og angst siden 10. marts og blev lykkeligvis udskrevet i forgårs - i væsentlig bedring. Vi kunne kun besøge ham lige efter indlæggelsen. Derefter lukkede afdelingen ned for besøg (selvfølgelig).
Vi har haft fin kontakt via tlf., skype osv. hele vejen igennem og har fortsat daglig kontakt plus en aftale om, hvor vi henvender os, hvis vi ikke kan komme i kontakt med ham. Han bor i mini-kollektiv med to ansvarlige piger, så han er ikke overladt til sig selv. Ydermere er han fortsat i kontakt med psykiatrien et par gange ugentlig.
Vi har talt om, hvorvidt han kan komme “hjem” til os i Østjylland i næste uge. Det er ikke liv eller død for ham eller os, men det ville godt nok være rart. Men - er det hamrende uansvarligt, hvis han rejser fra Kbh. og hertil? Jeg tilhører en udsat gruppe pga. kronisk sygdom og har kun haft besøg af to-tre andre til terrassekaffe de sidste godt tre uger.
Hvad tænker I?
Det er så svært, syntes jeg, når det handler om ens børn. Der er jo så mange følelser involveret.
Ville du kunne klare at få corona? - et kedelig og måske hårdt spørgsmål, men..
Hvis ja, så syntes jeg godt han kan komme hjem, han kan prøve at holde sig så meget på afstand fra andre mennesker på turen.
Hvis nej, såh er det nok bedst at vente.
Anmeld
Citér