"Daddy......it hurts"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2009

qp

MoarN skriver:

CUZ ALTSÅ!!!!

Men jeg lukker altså bare af.. syntes efterhånden jeg fik hørt for mange af de historier på arbejdet dengang, og fandt at jeg ikke kunne lave mit arbejde hvis jeg skulle forholde mig til det på et personlige plan, så når jeg læser og ser det som du har lagt op, så ryger min professionelle maske på og jeg tænker på hvordan vi hjælper dem videre.. nu ved jeg godt hvad din ide er med tråden.. og jeg syntes helt sikkert også at vi skal gøre alt hvad vi kan som mennesker for at det ikke sker, og selvom børnekonventionen findes så betyder det jo bestemt ikke at den overholdes i alle lande eller hjem, men sytes måske istedet digtet og billedet skal minde os om at vi hellere én gang for meget må underrette, er der noget vi observere eller bare sige fra på barnets vejne.. noget som jeg ved du er langt bedre til end mig, bliver altid så lammet når jeg ser en forældre daffe en unge på hovedet.. der ville jeg gerne have noget af den handlekraft jeg har på arbejdet eller som du har... men har sagt til mig selv efter din sidste oplevelse (på skadestuen) at næste gang skal jeg altså åbne munden og ikke stå fuldstændig lamslået over at nogen kan finde på at "slå" deres børn eller lignende...   (nu er slå i anførselstegn, da jeg kun har set en draffen på hovedet.. heldigvis)
Knuz fra Cuz

Synes da det er imponerende, at du kan være SÅ professionel at et digt eller billede som dét ikke påvirker dig personligt....

Og ja jeg er godt klar over, at "man har set mange ting i et fag som det pædagogiske" men det er nu trods alt heldigvis ikke hver dag man ser en så lille pige som på billedet i pædagogfaget.

Og ja det er da rigtig, at man er nødt til at fokusere på hvordan man løser problemer som børnemishandling - men lige meget hvad, så er man vel et menneske som påvirkes af omgivelserne når der opstår forfærdelige situationer ifht børnemishandling som eks i medierne.... det er ikke altid nemt, at være professionel. Men det er da flot at du kan det... ville jeg da ønske jeg kunne - for jeg kan godt fortælle dig, at hvis jeg var ansat et sted hvor pigen på billedet kom ind... så ville jeg tage hende så tæt ind til mig og mine følelser ville tage over - 100%.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2009

Miamaja

Znuzke skriver:

Jeg er egentligt meget enig med dig, men det rejser jo en masse andre problemstillinger. Hvad hvis man ikke bliver fundet egnet? Skal man så tvangskastreres? Det er jo virkelig et voldsomt indgreb - selv om det tjener et godt formål.

Jeg ved slet ikke hvordan man løser problemet, men jeg tror det skal være noget med forældrekurser for alle istedet for, og øget opsyn hvor man har en forventning om at der kunne blive problemer.

Kommunerne er overbebyrdet og har slet ikke penge nok, og det hjælper bestemt heller ikke på problemet. Der er alt for mange henvendelser som der ikke bliver fulgt op på osv. osv. osv.

Ja, jeg synes at det ville vaere rigtigt fint at man skal tvangskastereres medicinsk , hvis det viser sig at der er al for hoj risiko for at et barn i denne persons varetaegt vil vaere i fysisk eller psykisk stor fare

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.