"Daddy......it hurts"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2009

Becks

Puha, saa sprang minderne fra min barndom lige op

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2009

bette

hvor frygteligt... sidder her og bliver helt tung i hjertet... at nogen dog kan finde på sådan noget.. jeg begriber det ikke..
har altid følt stærke følelser for at hjælpe dyr/børn som jo er forsvarsløse..
det gør ondt at se og læse sådan noget her.. det gør ondt inden i... at der lever sådanne mennesker i denne verden.. !!
jeg bliver virkelig ked af at læse det digt. Ville tage barnet i mine arme og aldrig give slip..!! hvor gør det ondt.. stakkels barn.

Anmeld

23. oktober 2009

Lullaby

Linket virker ikke

Anmeld

23. oktober 2009

Lullaby

Jeg ville ønske at jeg kunne tage det der barn i mine arme og kramme ham. Føj.

Anmeld

23. oktober 2009

N&J

CUZ ALTSÅ!!!!

Men jeg lukker altså bare af.. syntes efterhånden jeg fik hørt for mange af de historier på arbejdet dengang, og fandt at jeg ikke kunne lave mit arbejde hvis jeg skulle forholde mig til det på et personlige plan, så når jeg læser og ser det som du har lagt op, så ryger min professionelle maske på og jeg tænker på hvordan vi hjælper dem videre.. nu ved jeg godt hvad din ide er med tråden.. og jeg syntes helt sikkert også at vi skal gøre alt hvad vi kan som mennesker for at det ikke sker, og selvom børnekonventionen findes så betyder det jo bestemt ikke at den overholdes i alle lande eller hjem, men sytes måske istedet digtet og billedet skal minde os om at vi hellere én gang for meget må underrette, er der noget vi observere eller bare sige fra på barnets vejne.. noget som jeg ved du er langt bedre til end mig, bliver altid så lammet når jeg ser en forældre daffe en unge på hovedet.. der ville jeg gerne have noget af den handlekraft jeg har på arbejdet eller som du har... men har sagt til mig selv efter din sidste oplevelse (på skadestuen) at næste gang skal jeg altså åbne munden og ikke stå fuldstændig lamslået over at nogen kan finde på at "slå" deres børn eller lignende...   (nu er slå i anførselstegn, da jeg kun har set en draffen på hovedet.. heldigvis)
Knuz fra Cuz

Anmeld

23. oktober 2009

Miamaja

var det ikke en ide at man skulle det samme igennem af godkendelse og ting og sager som naar  man adoptere- istedet for at alle,selv dybt uegnede mennesker kan blive foraeldre som de lyster... det har jeg ALDRIG set nogen god logik i

qp..hvorfor det triste profil billede foresten??

Anmeld

23. oktober 2009

FrkT

Miamaja skriver:

var det ikke en ide at man skulle det samme igennem af godkendelse og ting og sager som naar  man adoptere- istedet for at alle,selv dybt uegnede mennesker kan blive foraeldre som de lyster... det har jeg ALDRIG set nogen god logik i

qp..hvorfor det triste profil billede foresten??

Vi har talt om det samme herhjemme rigtig mange gange.

Synes absolut alle der skal være forældre skal igennem en gennemgribende test for at påvise hvorvidt de vil kunne tage vare på et barn eller ej, og kan de ikke det, så må barnet komme i pleje eller blive adopteret.

Synes det er latterligt at der tales om at der skal laves "hundekørekort" for dem som har/vil have hund, men ingen taler om "børnekørekort" - hvor er logikken i det?

Anmeld

23. oktober 2009

ekzunz

FrkT skriver:

Vi har talt om det samme herhjemme rigtig mange gange.

Synes absolut alle der skal være forældre skal igennem en gennemgribende test for at påvise hvorvidt de vil kunne tage vare på et barn eller ej, og kan de ikke det, så må barnet komme i pleje eller blive adopteret.

Synes det er latterligt at der tales om at der skal laves "hundekørekort" for dem som har/vil have hund, men ingen taler om "børnekørekort" - hvor er logikken i det?

Jeg er egentligt meget enig med dig, men det rejser jo en masse andre problemstillinger. Hvad hvis man ikke bliver fundet egnet? Skal man så tvangskastreres? Det er jo virkelig et voldsomt indgreb - selv om det tjener et godt formål.

Jeg ved slet ikke hvordan man løser problemet, men jeg tror det skal være noget med forældrekurser for alle istedet for, og øget opsyn hvor man har en forventning om at der kunne blive problemer.

Kommunerne er overbebyrdet og har slet ikke penge nok, og det hjælper bestemt heller ikke på problemet. Der er alt for mange henvendelser som der ikke bliver fulgt op på osv. osv. osv.

Anmeld

23. oktober 2009

oo

ikke engang i den her sammenhæng kan jeg se logikken i mere kontrol og overvågning. sorry! man må tro på det gode i mennesket, uanset hvor naivt det er!

Jeg har selv haft en røvbarndom, så jeg ved udmærket hvordan det er at være fanget et meget slemt sted.

Anmeld

23. oktober 2009

qp

Linket er af en eller anden grund blevet slettet fra facebook.... syntes lige i skulle vide hvis i nu havde forsøgt, at bruge det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.