Var jeres kærester/mænd forberedte på blive fædre i den forstand, at de havde sat sig ind i babys behov og tegn på trivsel/mistrivsel?
Grunden til jeg spørger er, at jeg er lidt halvskuffet over min partners manglende viden over at ha’ en nyfødt og han tager det hele på ‘gefuhl’ og hans måde at gøre tingene på, er mindst ligeså rigtige som eksperternes 
Eksempelvis:
- han mente, at man kunne koge udpumpet modermælk og give den nyfødte (som han iøvrigt gjorde...)
- han mente, at en body med bare ben er helt fint tøj til en baby i marts måned (han lod vores datter være så halvnøgen en uge gammel på køkkengulvet - dog ovenpå dyne).
- ikke forstå vigtigheden i, at babyer har huer på udenfor eller vigtigheden i at støtte nakken (!) han glemmer det en del gange til min store rædsel.
- vidste han ikke, at baby skal ligge på ryggen og sove - eller vigtigheden i at være vågen, når baby sover på maven af en (han er faldet i søvn et par gange med baby oven på sig)
- hvordan man måler temperaturen på en baby i nakken og tænke over, at det baby nok har det lidt for varmt med egen dyne, fars dyne og oven på fars brystkasse).
Det gør mig lidt bekymret, at han ikke undersøger tingene - og jeg vil gerne prøve at klæde ham bedre på, så jeg ikke føler, at jeg skal “rette” ham - hvilket han bliver total fornærmet over hver gang. Har I nogle gode ideer til, hvordan jeg kan få far til at kende de “grundlæggende” regler? Eller er er bare mig, der er hysterisk og bekymret?
Anmeld
Citér