Vegetar- spise kød igen ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2020

Tinstin

Jeg var engang vegetar i et par år og da jeg så fik en kæreste, blev det lidt besværligt og jeg gik tilbage til kun at spise økologisk kød. Mærkede ingen forskel - overhovedet!
Mætheden efter (større mængder kød, f.eks. to burgerbøffer) er anderledes, den skulle jeg lige vænne mig til igen og egentlig brød jeg mig ikke om den.

Jeg vænnede mig dog ikke mentalt til at spise kød igen og nu er jeg vegetar for stedse af mange forskellige grunde, dog ikke min sundhed som sådan. Jovist er store mængder af rødt kød ikke godt, leverpostej og spegepølse er usundt og fisk er fyldt med tungmetaller, men der findes nu også sundt kød derude.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2020

Miti's mama

Jeg var vegetar/veganer i mange år, og begyndte så småt igen på kød. Startede med mindre mængder af fisk og kylling uden problemer. Tog mig dog lang tid at genindføre oksekød, og kan stadig ikke spise svinekød. Manden har dog fået den ide at vi skal prøve at spise vegansk, så den er jeg hoppet med på igen, kan mærke jeg har det meget bedre energimæssigt og er mindre oppustet 

Anmeld Citér

24. marts 2020

Anonym

Jeg kan ikke se pointen i at starte med at spise kød igen. Så kan det godt være at man langsomt kan starte op med mager kylling, og ende med fed andesteg, men hvad er meningen lige med det?

Hvis du har svært ved at være 100% vegetar, så kunne muligheden jo være at spise kød ved sociale sammenkomster.. Det er ofte mere overskueligt. Men jeg kan virkelig ikke se en helbredsmæssig eller økonomisk fordel ved at spise kød på fuldtid igen

Anmeld Citér

24. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg kan ikke se pointen i at starte med at spise kød igen. Så kan det godt være at man langsomt kan starte op med mager kylling, og ende med fed andesteg, men hvad er meningen lige med det?

Hvis du har svært ved at være 100% vegetar, så kunne muligheden jo være at spise kød ved sociale sammenkomster.. Det er ofte mere overskueligt. Men jeg kan virkelig ikke se en helbredsmæssig eller økonomisk fordel ved at spise kød på fuldtid igen

Nej det har du så ret i! Fuldstændig   Jeg vil bare gerne kunne det. Jeg vil gerne kunne spise lidt ved sammenkomster. Tanken er bestemt ikke lækker, jeg ved ikke, om jeg kan rent mentalt heller, efter at være blevet så "oplyst". Og jeg skal heller ikke spise kød på fuld-tid, Pu ha da.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.