Vegetar- spise kød igen ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.843 visninger
13 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. marts 2020

Anonym trådstarter

Hejsa 

Jeg har ikke spist kød i en del år (eller dyr overhoved, kød, fisk, skalddyr)

Jeg overvejer af praktiske årsager at begynde at spise kød igen, men har nogen af jer erfaring med det ? Nu er jeg jo rimelig godt afgiftet, og jeg frygter lidt min krop og tarmsystems første reaktion på indtagelse af kød. 

Jeg håber, nogen herinde har stået i lignende situation, og måske kan fortælle om jeres oplevelse med det og komme med gode råd    

På forhånd tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hejsa 

Jeg overvejer af praktiske årsager at begynde at spise kød igen, men har nogen af jer erfaring med det ? Nu er jeg jo rimelig godt afgiftet, og jeg frygter lidt min krop og tarmsystems første reaktion på indtagelse af kød. 

Jeg håber, nogen herinde har stået i lignende situation, og måske kan fortælle om jeres oplevelse med det og komme med gode råd    

På forhånd tak 

Jeg er vegetar, men prøvede for nyligt at gå over til kød igen. Jeg kan virkelig ikke anbefale det. I starten gik det fint, og jeg glædede mig til alle de retter jeg har gåeg glip af. Men langsomt har jeg kunne mærke at kroppen bare ikke vil arbejde på samme måde.

-Jeg er mere træt. 

-Jeg er mere oppustet.

-Jeg får nemt ondt i maven. 

-Jeg skal på toilettet flere gange.. Og ikke på en behagelig måde. 

-Det føles tungt når jeg har spist... Og jeg bliver enorm døsig. 

-Mit humør bliver påvirket. 

Jeg kan på ingen måde se hvad der skulle være fordelen i det. Det er hverken billigere, sundere eller nemmere. Faktisk har jeg savnet alle mine lækre vegetarretter... Og den gode samvittighed der følger med.

Et alternativ kan jo også være, at når man er ude (spisesteder, fødselsdage, familiebesøg, jul m.m.) så spiser man det man har lyst til, og hjemme spiser man vegetar? Men jeg ved selvfølgelig ikke hvad din udfordring er �� 

Anmeld Citér

23. marts 2020

serinasmor

hvorfor overvejer du?

Anmeld Citér

23. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er vegetar, men prøvede for nyligt at gå over til kød igen. Jeg kan virkelig ikke anbefale det. I starten gik det fint, og jeg glædede mig til alle de retter jeg har gåeg glip af. Men langsomt har jeg kunne mærke at kroppen bare ikke vil arbejde på samme måde.

-Jeg er mere træt. 

-Jeg er mere oppustet.

Jeg kan på ingen måde se hvad der skulle være fordelen i det. Det er hverken billigere, sundere eller nemmere. Faktisk har jeg savnet alle mine lækre vegetarretter... Og den gode samvittighed der følger med.

Et alternativ kan jo også være, at når man er ude (spisesteder, fødselsdage, familiebesøg, jul m.m.) så spiser man det man har lyst til, og hjemme spiser man vegetar? Men jeg ved selvfølgelig ikke hvad din udfordring er �� 

Det var præcis det, jeg frygtede. Og også mange af de ting, jeg på forhånd vidste at vegetarmad netop skærmede en fra  

Men fik du f.eks. dårlig mave da du prøvede ? 

Anmeld Citér

23. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

-Jeg er mere træt. 

-Jeg er mere oppustet.

Og det som du siger, med at spise kød når man er ude til et arrangement f.eks. er præcis også det, jeg ville kunne stille mig tilfreds med. Jeg var bare bange for om jeg kunne få instantly diarré. For så er det knab så praktisk at sidde til rund fødselsdag 

Anmeld Citér

23. marts 2020

Anonym

Anonym skriver:

Og det som du siger, med at spise kød når man er ude til et arrangement f.eks. er præcis også det, jeg ville kunne stille mig tilfreds med. Jeg var bare bange for om jeg kunne få instantly diarré. For så er det knab så praktisk at sidde til rund fødselsdag 

Hvis jeg spiser kød en sjælden gang imellem, til for eks. jul eller fødselsdage, så får jeg for det meste bare lidt ondt i maven... Men min kæreste får dårlig mave i et døgn! Så det er meget forskelligt. 

Da jeg prøvede at spise kød fast igen, gik der 1-2 uger hvor det gik nogenlunde.. Lidt mavesmerter og flere toiletbesøg.. Og herefter gik det bare ned af bakke 

Det kan sagtens være det værd i sociale sammenkomster - men ikke til hverdag 

Anmeld Citér

23. marts 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvis jeg spiser kød en sjælden gang imellem, til for eks. jul eller fødselsdage, så får jeg for det meste bare lidt ondt i maven... Men min kæreste får dårlig mave i et døgn! Så det er meget forskelligt. 

Da jeg prøvede at spise kød fast igen, gik der 1-2 uger hvor det gik nogenlunde.. Lidt mavesmerter og flere toiletbesøg.. Og herefter gik det bare ned af bakke 

Det kan sagtens være det værd i sociale sammenkomster - men ikke til hverdag 

Pu ha. Det er jo næsten skræmmende. Men forventeligt ! Og der var jo en grund til, at man droppede kødet   Jeg må nok bare nøjes med at forsøge mig til jul, højtider og arrangementer. Jeg håber bare, jeg først får racermave når jeg er kommet hjem så   

Tusind tak for dit svar ! 

Anmeld Citér

23. marts 2020

Lisette W

Anonym skriver:

Hejsa 

På forhånd tak 

Jeg er ikke selv vegetar, men jeg forstiller mig at mængden og typen af kød du begynde at spise har indflydelse på din mave. Kød fra dyr der går på fire ben er sværere at fordøje end fx kylling, skaldyr og fisk. Mængden har jo også en betydning lige som fedtindholdet. Andesteg er en fed ret og jeg tror de fleste har oplevet at føle sig oppustet og hyppigere toiletbesøg efter juleaften hvis ikke man er vant til så fed mad. Så var jeg i din situation, ville jeg gå efter fisk eller lyst kød til fester og i begrænsede mængder

Anmeld Citér

23. marts 2020

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Hejsa 

På forhånd tak 

Var vegetar i 10 år hvorefter jeg pga. Det praktiske først startede med at spise fisk og efter omkring 2 år spiste jeg alt kød. Dog ikke dagligt og ikke kæmpe portioner.  Nu er jeg nede på kun at spise fisk og fugl et par gange om ugen.

Jeg har aldrig reageret på det, men har heller aldrig fyldt mig helt op med kød.

Anmeld Citér

23. marts 2020

ErDuHerIkkeSnart

Hvis man ønsker at leve sundt, er det generet en fjollet idé at dæmonisere hele fødevarergrupper og bilde sig selv (og andre) ind at de udgør “gift” for kroppen. Mad er ikke gift. Mad er ikke medicin. Mad er mad - og sundhed på det kostmæssigr plan handler om primært om variation og mængder (og lidt afslappet sund fornuft). Lever du varieret og overvejende plantebaseret, kan man med en helt almindelig velfungerende krop fuldkommen uproblematisk inkorporerer kød i kosten efter lyst og behov.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.