Skal min mand flytte ud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2020

Marie2016

Måske kan I få vejledning hos myndighedernes corona-hotline, eller måske her (klippet fra corona smitte.dk)

"Hotline til medarbejdere og ledere på sundheds-, ældre- og socialområdet

Personale på sundheds-, ældre- og socialområdet kan nu få svar på deres spørgsmål om covid-19 hos Styrelsen for Patientsikkerhed. Styrelsen åbner i dag en hotline for medarbejdere i sundheds- og ældresektoren samt på socialområdet. Hotlinen er åben alle dage kl. 09.00-22.00."

Tlf 70200266

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2020

Soonmom

Medmindre I har børn med svagt immunforsvar (eller andre sygdomme) ville jeg ikke lade ham flytte (han kan jo smitte før han har symptomer og ligeledes kan hans borgere, så i princippet kan I allerede være smittet).

Så rolig hvis Over sunde og raske er det højst sandsynligt ikke noget meget slemt 

Anmeld Citér

18. marts 2020

hoejlund

Profilbillede for hoejlund
Anonym skriver:

Kære allesammen, 

Vi kan nok blive enige om, at situationen lige nu udvikler sig hurtigt, og man kan jo håbe de nye tiltag bremser udviklingen, men jeg kan have mine tvivl. I andre tilfælde ville min mand og jeg tage det som det kommer, men i dette tilfælde er vi nødt til at have gjort os nogle overvejelser på forhånd. 

Min mand er sygeplejerske i hjemmeplejen. So far har de ikke haft nogle borgere med corona. Vi har haft talt om, at såfremt der bliver et stort udbrud, hvor han dagligt vil stå for den direkte behandling med adskillige med corona, så ville han være nødt til midlertidigt at flytte ud for at beskytte børnene og jeg. Og andre omkring os. 

Nu har vi så haft spørgsmålet op, skal han det allerede når han står med den første borger med corona, som han dagligt vil skulle behandle? Giver det overhovedet mening?

Det er jo en stor ofring hvis det er, fordi vi potentielt snakker flere måneder. Således er det heller ikke nogen for sjov beslutning, men en forbundet med stor sorg og angst. Man kan jo ikke undgå den virus 100%, men bør vi gøre vores? Vi ser nemlig også en risiko for at starte mange smittekæder, og den risiko er jo stor, når/hvis han står med flere smittede i døgndrift.

Smittekæder fordi mine to store er delebørn og derfor også kommer i et andet hjem. Kæder fordi vores yngste skal i nødpasning med andre børn, pædagoger og deres familier. Kæder fordi jeg også arbejder i sundhedsvæsenet, godt nok psykiatrien, men hvor jeg også ser patienter og kollegaer flere gange ugentligt i de tilfælde, hvor kontakten ikke kan omlægges til opkald eller video. 

Jeg har lyst til at tude ved tanken om, at han må væk, potentielt i måneder, og er det overhovedet det rette? Men vi vil jo også være ansvarlige og passe vores børn og alle led af mennesker, vi kunne risikere at smitte. Under andre omstændigheder ville man jo tænke eejjj slap nu af, men situationen her er jo omfattende og ekstrem, så det er ikke en gang en absurd overvejelse.

Han vil kunne bo midlertidigt med en kollega, som står med de samme borgere som ham. 

Jeg arbejder på et sygehus, hvor vi også har med corona patienter at gøre. Vi har jo værnemidler på, og arbejdstøj. 

Jeg går i bad og skifter jo til mit eget tøj inden jeg tager hjem. 

Jeg er ikke flyttet ud, og har ikke planer om at gøre. 

Anmeld Citér

18. marts 2020

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Sagtens udskydes og ikke nødvendigt? Det er mine børn, vi har dem 7/7 og de har en meget stærk tilknytning til mig.. Hvilken en af jkemmene mener du så de ikke skal være i, og hvor længe havde du forestillet dig det skulle være de ikke så den ene af os? Vi er stort set naboer, vi bor i rækkehus og der er et skur og to boliger mellem os.. 

nu ved jeg ikke hvor gamle dine børn er, men mine er 6 og 12 og jeg kommer ikke til at kunne være sammen med dem i lang tid da begge to er på Bornholm og jeg sidder på Sjælland, men jeg har lavet aftale om at vi ringer/facetimer sammen.

Det er rigtig hårdt ja, men som andre også siger; det er en unødvendig smittekæde der så forsvinder.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.