StineW79 skriver:
Ja hva går i og laver i disse hjemme dage?
Her har den store på 11 år, haft "madkundskab" Hun lavede aftensmad den anden dag.
Den mindste på 7 1/2 år, har haft "husflid" hvor hun har sorteret vasketøj, i bunker på 40 og 60 grader. Har fyldt maskinen og startet den
Vi har været ude og gå ture. Den store havde lektier for for natur og teknik, så vi har været ude og finde rævelort, blomster, solen og jagter stadig et par fugle, som der skal tages billeder af og sendes til læren.
Lige nu er kæresten og ungerne ved at gøre drivhuset forårsklar.
Vi har kastet os over hobitten, både i bog form og som film. Bagefter står den på ringenes herre filmene.
Den store skal lave en bog anmeldelse, plus lave et portræt af en kendt.
Den står på mis optagning i græsplænen, for en lille mønt.
Og vi prøver på at overbevise kæresten om, at det kunne være hyggeligt, at bygge et hønsehus og få et par høns.
Kræsten arbejder i et privat firma, med computer, og ka heldigvis arbejde hjemmefra.
Jeg arbejder i det offentlige og er en del af nødberedskabet, da vores borger ikke kan klare sig selv, uden støtte 24 timer i døgnet.
Vi gør meget ud, lige nu, at vi hver dag, lige ska ha lidt stilletid, hvor vi alle 4 er hver for sig og slapper af. Ingen ipad, ingen mobil, ingen tv osv, bare lige for at vi alle 4 også lige husker hvordan det føles inden i vores hoveder uden støj. Noget vi tit glemmer i en travl hverdag.
Vi har besluttet, at jeg er den eneste, der handler ind og går i butikker, da jeg er den eneste i huset, som Skal ud blandt andre folk alligevel.
Hvordan fordeler i jeres normale opgaver mellem jer ellers?
Håber i alle har det godt, og passer på hinanden. Vh stine
Lyder hyggeligt. I dag har vi weekend, har gået en skøn tur (har desværre ingen have og står midt i byen når vi går ud af døren).
Vi Er begyndt på 2. Verdenskrig i farver som bliver deres historie undervisning. Derudover skaæ vi have spillet vore brætspil igennem, der er til mere end 14 dage.
De har skrevet madplannog indkøbsliste, i morgen skal de skifte sengetøj og ordne vasketøj. Vi laver en h8ebdrengøring et rum af gangen.
Der skrives dagbog, øves fløjte, læses og ja i dag får de også lov at spille, men det er sørme ikke hver dag.
Min mand er som dig på arbejde. De er "kun" 4 på kontoret og det er byggepladser, der ikke lukker ned han har ansvaret for. Så det er også ham, der køber ind. For jeg er ikke en del af nødberedskabet på skolen, men står selvsagt til rådighed hvis der er behov.
Jeg prøver at se det positive i ar få roen ind i hverdagen, have tid til fordybelse i mit arbejde (noget jeg virkelig mangler nornalt), opleve drengene på en anden måde og ja være i nuet.
Der går også en del tid led at facetime min datter i Italien som virkelig keder sig, for de er jo alle sammen hjemmekarantæne, og der er bare ikke mere at lave synes hun. Så der skal sendes en pakke med en bog, nogle nye spil og slik.