Min kæreste er syg, men vil ikke ringe til lægen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2020

lineog4

Jeg er som din mand - altså jeg er ikke syg, og er sjældent syg. Men jeg ringer ikke til lægen, når jeg er syg, med mindre jeg er på dødens rand - ærligt så tror jeg ikke, at jeg har været hos lægen med egen sygdom i 3 år (og det er ikke fordi jeg ikke får de små viraer en gang imellem).

Jeg tænker ikke din historie handler om at ringe til lægen eller ej, for ærligt hvad skulle det hjælpe. Men det handler om at tale om, hvad kan man og hvad skal man kunne selv når man er små skidt. For var I begge to små skidte, og lagde I jer begge ned og ikke kunne noget, vad så med børnene? 

Har man lidt virus i kroppen, snotter lidt og halsen værker - ja så kan man på et Panodiler godt klare at give en hjælpende hånd der hjemme. Selvsagt er den raske mere aktiv, men den små skidte kan altså godt stå op være i stuen og lege med børnene, så den raske ikke både skal alt det praktiske og være der for børnene. 

Jeg er selv en af dem, der meget sjælden får feber (troede jeg til jeg opdagede, at jeg med vores termometer har en grundtemperatur på under 36, så når termometeret siger 37, så har jeg sgu nok feber), og egentlig også sjældent tager min temperatur (hvad skulle det hjælpe jeg har det jo på samme måde om jeg har 35, 4 eller 37, 8). Men derfor kan jeg godt være små skidt og virkelig synes en hverdag kan være uoverskuelig. 

Min mand derimod han tager sin temperatur med 10 minutters mellemrum, og skulle den snige sig op på 37,1 så er han døden nær , men sjovt nok bliver han ikke rask, når han 10 minutter efter måler den 36,9.

Nej lille anekdote om mandeinfluenza - men ville egentlig bare skrive, at det måske i højere grad handler om, at I forventningsafstemmer end det handler om, at han skal ringe til lægen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2020

Sscm

Anonym skriver:

Jeg begynder at blive lidt meget irriteret.

min kæreste er utrolig egoistisk omkring alt. Og han er syg hele tiden, men alligevel ringer han ikke til lægen , det vil han ikke. Han har sådan on off hele tiden feber, snotnæse, ondt i halsen, sløv, ondt i kroppen, men det kommer og går hele tiden. Vi har to børn og et mere på vej til juli. 
så det er selvfølgelige også klart at børnene kan slæbe snot næser osv hjem fra vuggestue og sfo men det irritere mig nu at jeg også nu hoster og snotter, selvfølgelig behøver det ikke være fra ham. Men det hele går i cirkel herhjemme. hvad havde i gjort? Er pisse irriteret over han ikke gider kontakte lægen. Igår sagde han “hvad nu hvis jeg har Corona” og “jeg har lungebetændelse” og “tror du jeg kan dø af det her” men alligevel ringer han ikke til lægen.. og han mener ikke han har været i kontakt med nogen som har Corona virus.  hvad havde i andre gjort ?! Min datters næse løber nu også og min søn går også og snøfter, men de leger og er ved godt mod eller hvad man siger. 

Kære trådstarter.

Jeg har blot læst få kommemtar, og tænker du er nået et punkt hvor du både er frusteret og nervøs.

Vi har i de sidste 1,5 måned døjet med det samme....som køre i ring og kommer og går. Der er desværre ikke det store at gøre ved det, heller ikke for lægen.

Men jeg synes da at du skal nævne for din kæreste/mamd at du er bekymret for ham og bede ham gå til lægen, hvis svaret er nej fra hans side- er jeg så typen der ville sige super så er det å enbart ikke så slemt og jeg vil IKKE høre mere piwen o kring det. Samtidig med jeg forventer han tager børn hvis de er syge og han også er.

Anmeld Citér

7. marts 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79
Sscm skriver:

Kære trådstarter.

Jeg har blot læst få kommemtar, og tænker du er nået et punkt hvor du både er frusteret og nervøs.

Vi har i de sidste 1,5 måned døjet med det samme....som køre i ring og kommer og går. Der er desværre ikke det store at gøre ved det, heller ikke for lægen.

Men jeg synes da at du skal nævne for din kæreste/mamd at du er bekymret for ham og bede ham gå til lægen, hvis svaret er nej fra hans side- er jeg så typen der ville sige super så er det å enbart ikke så slemt og jeg vil IKKE høre mere piwen o kring det. Samtidig med jeg forventer han tager børn hvis de er syge og han også er.

Enig her. Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.