Jeg er som din mand - altså jeg er ikke syg, og er sjældent syg. Men jeg ringer ikke til lægen, når jeg er syg, med mindre jeg er på dødens rand - ærligt så tror jeg ikke, at jeg har været hos lægen med egen sygdom i 3 år (og det er ikke fordi jeg ikke får de små viraer en gang imellem).
Jeg tænker ikke din historie handler om at ringe til lægen eller ej, for ærligt hvad skulle det hjælpe. Men det handler om at tale om, hvad kan man og hvad skal man kunne selv når man er små skidt. For var I begge to små skidte, og lagde I jer begge ned og ikke kunne noget, vad så med børnene?
Har man lidt virus i kroppen, snotter lidt og halsen værker - ja så kan man på et Panodiler godt klare at give en hjælpende hånd der hjemme. Selvsagt er den raske mere aktiv, men den små skidte kan altså godt stå op være i stuen og lege med børnene, så den raske ikke både skal alt det praktiske og være der for børnene.
Jeg er selv en af dem, der meget sjælden får feber (troede jeg til jeg opdagede, at jeg med vores termometer har en grundtemperatur på under 36, så når termometeret siger 37, så har jeg sgu nok feber), og egentlig også sjældent tager min temperatur (hvad skulle det hjælpe jeg har det jo på samme måde om jeg har 35, 4 eller 37, 8). Men derfor kan jeg godt være små skidt og virkelig synes en hverdag kan være uoverskuelig.
Min mand derimod han tager sin temperatur med 10 minutters mellemrum, og skulle den snige sig op på 37,1 så er han døden nær
, men sjovt nok bliver han ikke rask, når han 10 minutter efter måler den 36,9.
Nej lille anekdote om mandeinfluenza - men ville egentlig bare skrive, at det måske i højere grad handler om, at I forventningsafstemmer end det handler om, at han skal ringe til lægen.