Nu er der så meget snak om unge mødre, og så ville jeg fortælle hvor stolt jeg er af min yngste søster
Hun blev gift da hun var 20 med en fantastisk mand, som jeg holder utrolig meget af (det gør hun selvfølgelig også
. Da var hun 5 måneder henne og da hun var 21 fik hun Carla. Et halvt år efter faldt hendes mand ned fra en stige på sit arbejde, hvor han var blevet lovet en voksenelevplads. Vi tænkte ikke rigtig over det, men det viste sig at det skulle blive ret alvorligt for dem, idet han stadig har enorme smerter og har gået sygemeldt fra da af
samtidig finder de ud af, at han lider af HC - en fuldkommen skrækkelig sygdom som er svær og omfattende at forklare, men som i korte træk går ud på at han vil miste sin personlighed, kontrollen over sin krop og langsomt hukommelsen. dette VIL ske, der findes ingen medicin mod det og det er ikke et spørgsmål om hvis men om hvornår. denne sygdom slår ind fra 35 års alderen eller seneste omkring de 60. En temmelig hård dom at få i så ung en alder, og kort efter han er blevet far for første gang
Før min søster gik på barsel, læste hun til pædagog, men langsomt begyndte hendes drømme at ændre sig - og hun besluttede sig for at forfølge dem. Hun sørgede derfor for at få en elevplads på coops kontor i Glostrup, hvor hun har nydt stor ros for sit arbejde og på hendes aftenskolehold får hun rigtig flotte karakterer. På trods af et lille barn derhjemme og udsigten til at kunne miste sin mand indenfor en meget overskuelig fremtid. Imens gik min svoger sygemeldt og kæmpede for ikke at falde i et kolossalt hul. I sommer startede han på en uddannelse med noget mediehalløj og er bare livet så utrolig meget op. Selvom han stadig har spasmer i nakken efter faldet for snart to år siden, så er han bare glad for at LAVE noget med sit liv - han ved jo det er en stakket frist han har.
Pointen med dette indlæg er, at sige, at der er unge mødre/forældre derude der kan finde ud af at kæmpe sig igennem rigtig rigtig svære situationer. Min søster fortalte mig for nylig, at de på kontoret havde sagt, at de havde haft en politik om ikke at ansætte unge mødre, fordi de jo "ikke kunne overkomme" sådan en uddannelse, men da de mødte hende til jobsamtalen var hun bare perfekt og idag har de netop ansat 3 nye unge mødre fordi hun har vist overfor dem, at de tog fejl i stor stil 
- behøver jeg sige, at både min søster og min svoger er helt fantastiske forældre og har den dejligste lille tøs i hele verden?! 
min svogers sygdom er arvelig i høj grad, dvs at Carla har 50% chance for at have den, men hun kan ikke blive testet før hun er 18. For fremtidige børn, skal de have taget en moderkagebiopsi for at finde ud af om fosteret er sygt og hvis det er skal det fjernes (det er desværre den eneste måde at få udryddet HC på). Deres alternativ er, at lave ægsortering, men der er meget lille chance for graviditet den vej - og modsat sin storesøster, er min søster utrolig fertil
De skal starte på projekt baby til foråret og selvom det er svære tider der går dem i møde, så klør de på og de er så fulde af kærlighed
jeg er bare stolt af dem, og jeg er sikker på der findes andre unge mødre der modbeviser alle teorierne om manglende uddanelse, dårlige parforhold og ja - dårlige liv på bunden af samfundet, så kom med jeres historier!!