Oprah i kbh

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

717 visninger
13 svar
0 synes godt om
22. oktober 2009

Miamaja

Ja, nu fik jeg lige set det. Og saa er det man bliver helt stolt som dansker. Er vi virkelig de lykkeligste i verden?Oprah tours Stine's home in Denmark.

http://www.oprah.com/media/20091021-tows-stine-home-tour

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2009

oo

ikke længere ifølge en ny undersøgelse

dog syntes jeg det er træls, at der bliver vist et "typisk dansk hjem" frem i programmet, hvor det så viser sig at være en hamrende dyr designerlejlighed midt i københavn, der endda har vundet flere arkitektpriser og som overhovedet ikke minder om hvordan den almindelige dansker bor der var skismer ikke ret meget dansk HYGGE over den lejlighed (aj men come on, GLASDØR foran bad og wc?!)

Der er dog ingen tvivl om, at amerikanerne har brug for at se, at tingene KAN gøres anderledes og med stor succes, men jeg tror sgu ikke det ændrer en pind ved USA anyway...der har jeg ikke det store håb

Anmeld

22. oktober 2009

Klumpe-dumpe

Tjuhl skriver:

dog syntes jeg det er træls, at der bliver vist et "typisk dansk hjem" frem i programmet, hvor det så viser sig at være en hamrende dyr designerlejlighed midt i københavn, der endda har vundet flere arkitektpriser og som overhovedet ikke minder om hvordan den almindelige dansker bor der var skismer ikke ret meget dansk HYGGE over den lejlighed (aj men come on, GLASDØR foran bad og wc?!)

Der er dog ingen tvivl om, at amerikanerne har brug for at se, at tingene KAN gøres anderledes og med stor succes, men jeg tror sgu ikke det ændrer en pind ved USA anyway...der har jeg ikke det store håb

Tante Lilla er helt enig med Tante grøn....

Og så synes jeg faktisk ikke den lejlighed var noget særligt.

Er ski glad for min gamle lejlighed nu

Anmeld

22. oktober 2009

MorTilGustav

Jeg tror man skal tænke en del over ordvalget.. Der er altså langt fra "happiest" til "lykkeligste".. Jeg tror vi danskere vil sige at vi i bund og grund er "lykkelige" fordi vi trods alt VED hvor godt vi har det i forhold til andre.. Tror egentlig ikke det er noget så mange mærker hver dag, men når vi bliver konfronteret med det og tænker over det går det op for os hvor forkælede vi faktisk er.. Vi kan simpelthen ikke tillade os ikke at være tilfredse..
Så det er altså svært at vurdere den slags spørgsmål når det både handler om følelser og rationelle vurderinger.. Hvis I forstår..?

Anmeld

22. oktober 2009

oo

jeg er dybt uenig i, at vi ikke kan tillade os at være andet end tilfredse. jeg er dybt utilfreds med det danske samfund og den måde det fungerer på - men jeg er dybt utilfreds med den måde samfund generelt fungerer på : en masse til de rige og levninger til de fattige. OG så luller vi de fattige ind i opfattelsen af, at de får i hoved og røv, men i virkeligheden får de rige præcis det samme og mere til! så jeg syntes bestemt der er plads til forbedringer!!

og med hensyn til Oprah programmet, så tror jeg ærlig talt at den gennemsnitlige amerikaner bliver mere begejstret for Dubai hvor der overhovedet ikke betales skat, end de gør for Danmark hvor skatten er høj, det er et MIG-samfund og det har det været de sidste 400 år

Anmeld

22. oktober 2009

Miamaja

Tjuhl skriver:

haha JA, det taenkte jeg osse. saadan et hjem har jeg aldrig selv set da jeg boede i danmark. hvor blev parcel husene af

ja, man kan altid gore nar af amerikanerne for der er en del at gore nar af - men man skal jo ogsaa huske paa at det man ser om amerikanerne er kun en del af det hele billede. ligesom det billede man ser af danskerne

Anmeld

22. oktober 2009

oo

Miamaja skriver:

haha JA, det taenkte jeg osse. saadan et hjem har jeg aldrig selv set da jeg boede i danmark. hvor blev parcel husene af

ja, man kan altid gore nar af amerikanerne for der er en del at gore nar af - men man skal jo ogsaa huske paa at det man ser om amerikanerne er kun en del af det hele billede. ligesom det billede man ser af danskerne

det er sandt. men sådan er det jo med alt, selv naboens liv

Anmeld

22. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tjuhl skriver:

jeg er dybt uenig i, at vi ikke kan tillade os at være andet end tilfredse. jeg er dybt utilfreds med det danske samfund og den måde det fungerer på - men jeg er dybt utilfreds med den måde samfund generelt fungerer på : en masse til de rige og levninger til de fattige. OG så luller vi de fattige ind i opfattelsen af, at de får i hoved og røv, men i virkeligheden får de rige præcis det samme og mere til! så jeg syntes bestemt der er plads til forbedringer!!

og med hensyn til Oprah programmet, så tror jeg ærlig talt at den gennemsnitlige amerikaner bliver mere begejstret for Dubai hvor der overhovedet ikke betales skat, end de gør for Danmark hvor skatten er høj, det er et MIG-samfund og det har det været de sidste 400 år

SÅDAN Mutter Rød!!!

Rosa - der stort set mener det samme, bare mere moderat...

Anmeld

22. oktober 2009

oo

Rosa skriver:

SÅDAN Mutter Rød!!!

Rosa - der stort set mener det samme, bare mere moderat...

de kalder mig Røøøøøøøde Moooar

Anmeld

22. oktober 2009

Miamaja

Tjuhl skriver:

det synes jeg du har ret i og det er synd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.