Ægteskab / parforhold .

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2020

FruStolpe

Anonym skriver:

Har svært ved at finde den rette overskrift så bær over med det.

jeg har været i et forhold i mange år, mit eneste og har derfor ingen sammenligningsgrundlag. Men min partner og jeg ser forskelligt på værdierne i et forhold .

jeg vægter fælleskab , ærlighed og at man træffer og deler vigtige beslutninger med hinanden . Vi diskutere  i øjeblikket dette emne , da jeg mener , min parter ofte træffer egoistiske beslutninger på egen hånd .

Her bliver vi så ganske uenige , for han er ikke egoistisk i følge ham .

hvilken beslutninger træffer i sammen , hvor meget deler I med hinanden af beslutninger der skal træffes ? Informere I hinanden om jeres hverdag - arbejde , aktiviteter mm

( skal nævnes vi bor sammen og har børn ) 

Hvis I ellers har fælles økonomi, så var jeg blevet skide tosset hvis jeg var dig. 

Man køber ikke bil og optager lån i en fælles økonomi uden at tale om det. 

Hade min mand købt bil uden at spørge, så havde jeg solgt den uden at spørge. 

Det kan aldrig blive ok at tage sådanne beslutninger alene, med mindre i har hver jeres økonomi... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2020

Hjemmegaaende

Fælles økonomi og fælles liv = alle beslutninger træffes sammen.

Anmeld Citér

19. februar 2020

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Hvis I ellers har fælles økonomi, så var jeg blevet skide tosset hvis jeg var dig. 

Man køber ikke bil og optager lån i en fælles økonomi uden at tale om det. 

Hade min mand købt bil uden at spørge, så havde jeg solgt den uden at spørge. 

Det kan aldrig blive ok at tage sådanne beslutninger alene, med mindre i har hver jeres økonomi... 

Vi har ikke fælles økonomi , men det havde vi tidligere . Men vores bil er købt i fælleskab , men bilen er skiftet så mange gange , at det så er endt med et lån .  Uden min viden , men dette er blot en af mange situationer . For mig handler det mere om at man som partner vælger st undlade at fortælle så vigtige ting , uanset fælles eller ej . Det får jo betydning for anden partner når man træffer beslutninger som får konsekvenser for modpart 

Anmeld Citér

20. februar 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Her i huset snakker vi sammen om ALT.. Nogle vil sige, at det er for meget, men hos os fungerer det.. Dvs. at store beslutninger træffer vi sammen, fx økonomi, salg/køb af store ting, lån osv.. Aftaler snakker vi også sammen om.. Hvis en af os skal klippes, så spørger vi lige den anden "passer det med, at jeg bliver klippet den her dag?", eller hvis vi skal ses med venner, så tjekker vi også med hinanden.. For os er det en del at være i et forhold, og at man tager så meget hensyn til den anden, at man lige får den anden med på planerne.. Uanset om det er store eller små ting.. 

Ved godt, at vi måske (for nogle) er lidt ekstreme, men for os er det vigtigt, at der ikke "kommer nogle overraskelser".. 

Anmeld Citér

20. februar 2020

Birthdaybaby

Vi taler om alt. Vi antager begge at vi har samme interesse i at vide hvad der foregår og generelt i af træffe beslutningerne. 

Kunne ikke forestille mig andre måder. 

Anmeld Citér

20. februar 2020

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Vi har ikke fælles økonomi , men det havde vi tidligere . Men vores bil er købt i fælleskab , men bilen er skiftet så mange gange , at det så er endt med et lån .  Uden min viden , men dette er blot en af mange situationer . For mig handler det mere om at man som partner vælger st undlade at fortælle så vigtige ting , uanset fælles eller ej . Det får jo betydning for anden partner når man træffer beslutninger som får konsekvenser for modpart 

Nu hvor I ikke har fælles økonomi, er det så alene din mand som afbetaler på lånet, hvis det altså er ham som har optaget det?

Anmeld Citér

20. februar 2020

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Nu hvor I ikke har fælles økonomi, er det så alene din mand som afbetaler på lånet, hvis det altså er ham som har optaget det?

Lånet er oprettet uden min viden og han afdrager selv på det . Men pga  af den slags beslutning har jeg ofte måtte betale vores fælles udgifter alene samt mad  ( for det har han ikke haft penge til ) 

Anmeld Citér

20. februar 2020

Anonym trådstarter

Her i huset snakker vi sammen om ALT.. Nogle vil sige, at det er for meget, men hos os fungerer det.. Dvs. at store beslutninger træffer vi sammen, fx økonomi, salg/køb af store ting, lån osv.. Aftaler snakker vi også sammen om.. Hvis en af os skal klippes, så spørger vi lige den anden "passer det med, at jeg bliver klippet den her dag?", eller hvis vi skal ses med venner, så tjekker vi også med hinanden.. For os er det en del at være i et forhold, og at man tager så meget hensyn til den anden, at man lige får den anden med på planerne.. Uanset om det er store eller små ting.. 

Ved godt, at vi måske (for nogle) er lidt ekstreme, men for os er det vigtigt, at der ikke "kommer nogle overraskelser".. 

Kan man dele , snakke for meget  jeg er selv typen der deler det meste . Ikke at man skal spørge om lov , men netop fordi jeg ser det som et fællesskab . Og derfor tar hensyn til den anden partner . Så jeres måde ville jeg trives rigtig godt med .

Anmeld Citér

20. februar 2020

Birthdaybaby

Anonym skriver:

Lånet er oprettet uden min viden og han afdrager selv på det . Men pga  af den slags beslutning har jeg ofte måtte betale vores fælles udgifter alene samt mad  ( for det har han ikke haft penge til ) 

Shit hvor barnligt/egoistisk. 

Det handler jo ikke om at han skal spørge om lov til at låne penge til en bil, men at han SELV skal sikre at han SELV har råd til at dække SIN EGEN del af jeres fælles udgifter. 

Ind i kampen med ham!

Anmeld Citér

20. februar 2020

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Og det er et problem! For hvis det ingen indvirkning havde på den del som er fælles økonomien, så kunne han efter min mening bruge sine egne penge som han vil. Men nu hvor han så ikke kan bidrage til fællesskabet, så er det overhovedet ikke i orden.

Hvad siger han når du påtaler det?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.