Ægteskab / parforhold .

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.509 visninger
23 svar
16 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. februar 2020

Anonym trådstarter

Har svært ved at finde den rette overskrift så bær over med det.

jeg har været i et forhold i mange år, mit eneste og har derfor ingen sammenligningsgrundlag. Men min partner og jeg ser forskelligt på værdierne i et forhold .

jeg vægter fælleskab , ærlighed og at man træffer og deler vigtige beslutninger med hinanden . Vi diskutere  i øjeblikket dette emne , da jeg mener , min parter ofte træffer egoistiske beslutninger på egen hånd .

Her bliver vi så ganske uenige , for han er ikke egoistisk i følge ham .

hvilken beslutninger træffer i sammen , hvor meget deler I med hinanden af beslutninger der skal træffes ? Informere I hinanden om jeres hverdag - arbejde , aktiviteter mm

( skal nævnes vi bor sammen og har børn ) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2020

Babilooo

Det er meget nemmere hvis du kommer med eksempler mht hvad der har irriteret dig? Konkrete situationer/ beslutninger han hsr truffet selv.

Her laver vi ikke aftaler om at tale om det fx.

rent kommunikationsmæssig er det en dødssejler at starte ud med at sige den anden part er egoistisk. Det er ikke det der får andre til at lytte.

Anmeld Citér

19. februar 2020

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Det er meget nemmere hvis du kommer med eksempler mht hvad der har irriteret dig? Konkrete situationer/ beslutninger han hsr truffet selv.

Her laver vi ikke aftaler om at tale om det fx.

rent kommunikationsmæssig er det en dødssejler at starte ud med at sige den anden part er egoistisk. Det er ikke det der får andre til at lytte.

Det kan du selvfølgelig have ret i . Men vi står i økonomiske presset situation fordi der er truffet beslutning på egen hånd . At f.eks bytte bil og optage billån . Nej vejen frem er ikke at kalde ens partner egoistisk . Men ved ikke hvad ordet er når ens partner handler og gør ting uden ens vidende men det får konsekvenser for dig . 

Anmeld Citér

19. februar 2020

serinasmor

Anonym skriver:

Har svært ved at finde den rette overskrift så bær over med det.

jeg har været i et forhold i mange år, mit eneste og har derfor ingen sammenligningsgrundlag. Men min partner og jeg ser forskelligt på værdierne i et forhold .

jeg vægter fælleskab , ærlighed og at man træffer og deler vigtige beslutninger med hinanden . Vi diskutere  i øjeblikket dette emne , da jeg mener , min parter ofte træffer egoistiske beslutninger på egen hånd .

Her bliver vi så ganske uenige , for han er ikke egoistisk i følge ham .

hvilken beslutninger træffer i sammen , hvor meget deler I med hinanden af beslutninger der skal træffes ? Informere I hinanden om jeres hverdag - arbejde , aktiviteter mm

( skal nævnes vi bor sammen og har børn ) 

Måske kræver jeres situation en uddybning - om ikke andet så virker det til at I mangler at forventningsafstemme lidt.

Men her hos os snakker vi jævnligt sammen om vores prioriteter og beslutninger der involverer den anden eller resten af familien på en eller anden måde... 

Vi har hver vores prioriteter - og hver vores vigtige ting. 

Vores vigtigste redskab er vores fælles kalender.

Hvis vi har møder eller arrangementer udenfor hjemmet om aftenen fx. så hedder reglen; hvis der ikke står noget i kalenderen så er det som udgangspunkt ok at booke et møde eller noget andet. Hvis der allerede står noget (som den anden part skal) så er det din opgave at finde en barnepige eller vurdere om det er vigtigt.

Men vi tjekker jævnligt ind med hinanden ... Og vurderer hvornår ungerne trænger til at begge forældre er hjemme ved puttetid fx. 

Anmeld Citér

19. februar 2020

Anonym

Men man snakker vel også sammen i et forhold, så store beslutninger der har konsekvenser informere man selvfølgelig hinanden om. Jobskifte, salg af biler osv.

Her tjener kæresten klart mest og derfor også ham der har betalt bilerne, men jeg har self. Været inde over nu hvor vi solgte nogle af dem  

Anmeld Citér

19. februar 2020

Babilooo

Anonym skriver:

Det kan du selvfølgelig have ret i . Men vi står i økonomiske presset situation fordi der er truffet beslutning på egen hånd . At f.eks bytte bil og optage billån . Nej vejen frem er ikke at kalde ens partner egoistisk . Men ved ikke hvad ordet er når ens partner handler og gør ting uden ens vidende men det får konsekvenser for dig . 

Nej - økonomiske dispositioner er bestemt ikke ok på egen hånd! Føj

At lave en aftale med en ven uden at spørge er ok. Men ny bil uden at spørge... nej.

jeg ville sige til ham at næste gang han laver en sådan investering uden at den er fælles så bliver sydfrugterne pakket.

Anmeld Citér

19. februar 2020

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Nej - økonomiske dispositioner er bestemt ikke ok på egen hånd! Føj

At lave en aftale med en ven uden at spørge er ok. Men ny bil uden at spørge... nej.

jeg ville sige til ham at næste gang han laver en sådan investering uden at den er fælles så bliver sydfrugterne pakket.

Selvfølgelig skal man ikke spørge om lov til at lave en aftale , eller bestille en tid til klipning  men skulle selvfølgelig have nævnt , store beslutning som har betydning for fælleslivet .

Anmeld Citér

19. februar 2020

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Måske kræver jeres situation en uddybning - om ikke andet så virker det til at I mangler at forventningsafstemme lidt.

Men her hos os snakker vi jævnligt sammen om vores prioriteter og beslutninger der involverer den anden eller resten af familien på en eller anden måde... 

Hvis vi har møder eller arrangementer udenfor hjemmet om aftenen fx. så hedder reglen; hvis der ikke står noget i kalenderen så er det som udgangspunkt ok at booke et møde eller noget andet. Hvis der allerede står noget (som den anden part skal) så er det din opgave at finde en barnepige eller vurdere om det er vigtigt.

Men vi tjekker jævnligt ind med hinanden ... Og vurderer hvornår ungerne trænger til at begge forældre er hjemme ved puttetid fx. 

Spørgsmålet er lavet på baggrund af min situation , men måske ligeså meget nysgerrighed og uvidenhed . Som sagt er det her det endte forhold , jeg har været i og derfor ingen sammenligningsgrundlag .  Så kunne godt komme med en uddybning men som sagt er det ligeså meget manglende erfaring, der ligger til grund for mit spørgsmål .

giver det mening  fordi jeg er usikker på hvad det er rimeligt og ret .

Anmeld Citér

19. februar 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men man snakker vel også sammen i et forhold, så store beslutninger der har konsekvenser informere man selvfølgelig hinanden om. Jobskifte, salg af biler osv.

Her tjener kæresten klart mest og derfor også ham der har betalt bilerne, men jeg har self. Været inde over nu hvor vi solgte nogle af dem  

Ja det er en selvfølge for mig , men det er her,  vi er uenige . Deraf mit spørgsmål  for det er åbenbart ikke en selvfølgelig for min partner . Som sagt er det mit eneste forhold så har ingen sammenlignings grundlag , for hvad er rimeligt og ret.

Anmeld Citér

19. februar 2020

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Tak for svar . Lyder som helt rimelig og ret . Glemte helt kommunikation , hvilket ikke er i top her i huset . 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.