Jeg er virkelig desperat efter en vurdering af min situation, og vælger derfor at oprette et opslag herinde i håbet om at der kommer nogle gode input. Jeg hører meget gerne om folks egne erfaringer gennem livet, men vil selvfølgelig også blive glad for at høre fra de debattører som arbejder med noget sundhedsfagligt til daglig.
Sagen er den at jeg er en ung kvinde i tyverne, som er så invaliderende træt, at jeg det meste af tiden bare har lyst til at sætte mig ned i et hjørne og græde. Jeg er sygemeldt pga det. Jeg får mindst 6 timers søvn om natten, og indimellem også 7-8 stykker. I dag har jeg derudover fået halvanden times lur ved 13 tiden, men er alligevel så træt nu at jeg kunne lægge mig til at sove igen. Jeg tager IKKE lure normalt, så jeg tænker ikke at problemet er at jeg sover for meget. Generelt vil jeg mene, at jeg er nogenlunde lige træt uanset hvor meget jeg sover.
Jeg har fået taget blodprøver for stofskifte, sukkertal, kolesteroltal, hormonbalance og forskellige vitaminer og mineraler. De har alle ligget indenfor det normale.
Jeg er derudover blevet tjekket for forskellige søvnforstyrrelser, og der har ligeledes ikke været noget at komme efter.
Jeg har fået MR-scannet min hjerne, og den har set normal ud, bortset fra nogle små plaks (såkaldte white matter lesions) i frontallapperne.
Jeg har fået taget en rygmarvsprøve, som viste normale tal for celler, glukose, igG-indeks og hypokretin, samt negative oligoklonale bånd.
Jeg har fået ultralydsscannet hjertet, fordi mit blodtryk har været meget lavt, det er dog blevet normalt igen sidenhen, og scanningen viste normale forhold.
Udover trætheden, så bliver jeg svimmel og får kvalme de fleste dage (og nej, jeg er ikke gravid
). Jeg har svært ved at tømme blæren i ét hug, og skal derfor ofte tisse flere gange i streg. Min korttidshukommelse er fuldstændig ødelagt, så jeg er nødt til at skrive ALT ned for ikke at glemme det igen. Jeg har svært ved at koordinere mine bevægelser, og kommer derfor tit til at gå ind i og tabe og vælte ting på min vej. Det meste af tiden når jeg er oprejst føler jeg at jeg skal vælte/falde om. Som om jeg ikke har kontrol over min krop, især mine arme som tit bliver meget slappe. Mine hænder sover også indimellem når jeg vågner. Jeg er desuden begyndt at bruge briller, fordi jeg nærmest over natten er blevet en smule nærsynet (omkring -1.0)
Søde mennesker derude, har I nogen som helst ideer til hvad der kan være i vejen med mit korpus? Jeg er rigtig frustreret over uvisheden, og har virkelig bare brug for nogle input. Min egen læge aner ikke hvad næste step skal være, hvilket jeg godt kan forstå, da jeg jo allerede er grundigt undersøgt. Det gør rigtig ondt at ens voksenliv nærmest lige er startet, og at man så skal være så fastlåst af en krop der ingenting vil
Jeg kan ikke fortsætte min uddannelse så længe jeg har det sådan her, og jeg tør simpelthen ikke at tage kørekort, fordi jeg ikke mener det er forsvarligt at jeg er i trafikken med min nuværende tilstand
Så PLEASE HJÆLP