Farvel sut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2020

Birthdaybaby

Begge mine har kun fået sutten til lur/nat eller “særlig trøst” efter de er blevet 10-12 mdr. Den store smed sutten helt da hun var 2,5 år efter vi længe havde talt om hvad der skulle ske med den når hun var færdig med den (vi har et suttetræ i byen). Hun sagde selv en dag at NU skulle hendes sut op at hænge. Vi testede stemningen et par dage derefter, og hun holdt ved. 
Der var en del fortvivlelse til sovning de første dage, men det gik. Den lille er noget gladere for sutten, så er spændt på hvordan det går når det bliver hans tur om et års tid. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2020

Miti's mama

Min ældste var lidt over to, vi klippede tippen af sutten en dag (uden hun vidste det) og klippede mere og mere af henover 1 uge eller 2. Lige så snart den blev for lille at holde på rigtigt mistede hun interessen for den. Det gik ret smertefrit. Min yngste er lige fyldt 3, men hun har nægtet sutten og bruger tommelfingeren, her kan jeg ikke helt bruge samme metode... 

Anmeld Citér

15. februar 2020

januar16

Et par uger efter han blev 3. Vi afleverede alle sutterne hos girafferne i Odense zoo og han måtte vælge en gave i shoppen derefter.

Vi havde taget tilløb i et halvt år. Men der var lille en ny lillesøster, børnehavestart, ferie og juledage som vi lod komme i vejen. Synes dog at han fik suttebid, og vi afleverede den efterfølgende weekend. Blev lidt trist i bilen hjem, men accepterede ellers fint. Det er en måned siden nu og han spørger ikke til den 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.