Farvel sut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

751 visninger
12 svar
2 synes godt om
13. februar 2020

Anonym trådstarter

Kort og godt: Hvornår mener I at et barn er klar til at smide sutten og hvornår mener I at tiden er den rigtige at smide sutten i? Barnet jeg tænker på er i trivsel, sover til middag, bruger ikke længere ble i dagtimerne og er lige startet i børnehave.

Mvh. Mons

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2020

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

min ældste sendte dem til julemanden dagen efterhan blev 4. han startede i bh da han var 3 - smed bleen kort efter, 4 mdr efter blev han storebror som 3,5 årig så sutten valgte vi at lade ham beholde til der var ro på og han havde vænnet sig til alt det nye. lille bror var nok 3,8 år tror jeg og der synes vi han var blevet stor og så havde han utrolig meget suttetænder og det gik uden problemer. vi talte dage ned til at de skulle afleveres. på dagen satte han kurven med sutterne ud i vores værksted og da han kom hjem fra bh havde julemanden hentet dem og sat en gave i stedet for

Anmeld Citér

13. februar 2020

nanan78

Profilbillede for nanan78

Herhjemme blev sutten afleveret dagen efter 3-års fødselsdagen. Hun var forberedt, det gik rimelig smertefrit. 2 nætter med savn og det var det.

Anmeld Citér

13. februar 2020

ErDuHerIkkeSnart

Det tror jeg ikke, jeg har en generel holdning til. Tandlægen anbefaler vist senest når de fylder 3. Min ældste var lidt over 2, og var ved at få suttebid, så vi snuppede den i en ferie hvor der var ro på og i god tid inden hun skulle være storesøster og starte børnehave ...

Anmeld Citér

13. februar 2020

Ano18

Vi har fulgt tandlægens anbefalinger så det var kort inden de 3 år, men mine børn havde også kraftigt suttebid trods de ikke brugte den så meget, så jeg turde ikke andet. Min datters tænder er faldet lidt ind men jeg kan stadig se det et år efter. Jeg troede jeg havde givet hende den bedste sut (natursutten) men den viser sig, at være den værste, har jeg efterfølgende opdaget (hun nægtede andre så det kunne nok ikke have været anderledes). Min niece kan jeg se stadig bruger den og det kan ses (knap 4 år), men flere af mine veninders børn der har brugt den til de ca 4 år de har “flottere bid” end min datters, så måske der også er gener indenover. Jeg er lidt i tvivl om tandlægens anbefaling går på man ikke skal påvirke de kommende tænder - og det kan vi selvfølgelig ikke se endnu

Anmeld Citér

13. februar 2020

Ano18

Og ja jeg gjorde det også nogle måneder inden lillebrors ankomst så hun helt havde glemt den, når han evt ville bruge en. Derudover skete der nok da han kom så der ville vi selvfølgelig ikke tage den, så det blev i god tid inden i en periode der var helt ro på, og tid og overskud. Det tog vel en uge så var den glemt hvor de tre første nætter var hun lidt påvirket, men primært 1-2 nætter 

Anmeld Citér

13. februar 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Kort og godt: Hvornår mener I at et barn er klar til at smide sutten og hvornår mener I at tiden er den rigtige at smide sutten i? Barnet jeg tænker på er i trivsel, sover til middag, bruger ikke længere ble i dagtimerne og er lige startet i børnehave.

Mvh. Mons

Inden barnet bliver 3 år skulle et barn gerne være stoppet med sut ifølge min tandlæge. Og det er i forbindelse med suttebid da der så er bedst mulig chance for at tænderne retter sig selv. 

vi fjernede sutte. En fredag. Og inden mandag spurgte han ikke efter den mere. Han var 2 år og 10 mdr 

Anmeld Citér

13. februar 2020

Soonmom

Her hedder det inden man fylder 3 år.

Den første var 2 år og 9 måneder

Nr 2. Var 2 år og 10 måneder.

De har begge droppet sutten, da de droppede luren . 

Her hjemme hedder det ubegrænset forbrug af sut indtil 1 år, derefter kun sut ved voldsom gråd eller når de skal sove.

Og kunne aldrig drømme om at aflevere et stort vuggestue barn eller et børnehavebarn med sut i munden, og undre mig når jeg ser forældre gøre det dag ud og dag ind. 

Anmeld Citér

13. februar 2020

Ano18

Men altså hvordan lige dit / det barn, bør stoppe med at bruge sut er jo individuelt. Der er tandlægens anbefalingerne Men der kan jo være meget andet i det. Tænker man som forældre må vurdere det enkeltvist. Nogle børn kan have brug for at beholde den længere og det kan man jo ikke lige vurdere ud fra dine info. Skal vi heller ikke  

Anmeld Citér

13. februar 2020

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Selvom begge mine har brugt sit længere end tandlægens anbefalinger og den mindste havde ret udtalt suttebid så har de Ida de flotteste lige tænder 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.