Er det mon bare slaget ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Tusind tak for dit svar. Jeg blev bare så bekymret fordi det er hævet så meget og er blevet misfarvet. Hun er i øvrigt 9 år. Da hun var 7 år der brækkede hun foden. Hun kunne gå på den og den var ikke misfarvet. Så jeg har været så meget i tvivl. 

Jeg havde ringet til skadestuen, det gjorde vi med vores søn og den var gået at led, samt han skulle have opereret hans menisk. Det var efter et fald ud af bilen. Vi blev afvis ved lægevagten, men min mand ringede til skadestuen som gerne ville se ham.

jeg synes det ligner lidt som hans knæ. Han var 11 år. Det er ikke fordi jeg vil skræmme jer.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2020

nanan78

Profilbillede for nanan78
Anonym skriver:

Jeg havde ringet til skadestuen, det gjorde vi med vores søn og den var gået at led, samt han skulle have opereret hans menisk. Det var efter et fald ud af bilen. Vi blev afvis ved lægevagten, men min mand ringede til skadestuen som gerne ville se ham.

jeg synes det ligner lidt som hans knæ. Han var 11 år. Det er ikke fordi jeg vil skræmme jer.

Din søns knæ har ikke været af led, det har været knæskallen. Kan barnet (eller den voksne for den sags skyld) strække benet, er knæskallen på plads. En meniskskade opstår ved vrid og ikke direkte slag. Det er i øvrigt umuligt at diagnosticere på et så hævet knæ. 

Til TS, det er noget andet med ankler. Det er hos børn oftest knoglen der giver sig i ankelledet i modsætning til voksne, hvor ledbåndene er de første der ryger. Man ser ikke sjældent brud i børneankler og håndled uden hævelse eller væsentlige smerter. 

Anmeld Citér

13. februar 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har lige været igennem den helt store udredning af mine knæ, efter et fald i midten af december. Jeg faldt også direkte ned på begge knæ og i løbet af et par timer, var de hævet til dobbelt størrelse og begyndende blå. Var ved læge lige efter faldet, som sagde at så længe de var så hævet, var det umuligt at sige noget præcist. 

Ugen efter var jeg til kontrol, og der var de stadig mega hævet, og fik at vide at de stadig ik rigtig ku sige noget, andet end gi det tid. I midten af januar, var det stadig ik blevet bedre, så blev sendt til røngten. Efter svar på røngten, fik jeg en henvisning til en ortopædkirug. 

Ortopædkirugen ku fortælle efter en undersøgelse, at der var en masse brusk skader, hvilket åbenbart tager længe om at hele, og at han var i tvivl om, om der var andet i vejen, så han lavede en henvisning til en mr scanning, hvilket jeg fik svar på i mandags. Der var heldigvis ik sket noget, der krævede operation, så det var jo dejligt.....

Men her 2 mdrer efter mit styrt, ka jeg stadig ik holde ud, at gå i stramme bukser, fordi mine knæer stadig hæver voldsomt op, i løbet af dagen. 

Fik at vide, at det ku ta helt op til et år, for bare at blive nogenlunde ok igen. 

Så syntes klart i ka presse videre på, for undersøgelse, hvis det fortsat er hævet og gør ondt efter weekenden.

De første 2 billeder er Ca 14 1/2 uge efter styrtet, og det sidste er bagsiden af mit ene knæ Ca 1 mdre efter.

Rigtig god bedring med knæerne. Vh Stine 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.