Er det mon bare slaget ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.889 visninger
12 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. februar 2020

Anonym trådstarter

Min datter faldt igår og slog sit knæ ret meget. Umiddelbart efter hævede det op og blev misfarvet. Jeg har haft hendes ben oppe, noget koldt på samt jeg har givet hende smertestillende. Hertil morgen klager hun stadigvæk over mange smerter. Men jeg er lidt i tvivl om hvorvidt der kan ske ‘alvorlig’ skade blot ved et fald direkte på knæene.

Vil i evt give jeres besyv med? 

Ville have sat billederne i rækkefølge fra igår og så idag. Det bilede der er mest lyst er fra idag. Misfarvningen er lidt svær at fange på billede. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2020

Æblegrød_dk

Anonym skriver:

Min datter faldt igår og slog sit knæ ret meget. Umiddelbart efter hævede det op og blev misfarvet. Jeg har haft hendes ben oppe, noget koldt på samt jeg har givet hende smertestillende. Hertil morgen klager hun stadigvæk over mange smerter. Men jeg er lidt i tvivl om hvorvidt der kan ske ‘alvorlig’ skade blot ved et fald direkte på knæene.

Vil i evt give jeres besyv med? 

Ville have sat billederne i rækkefølge fra igår og så idag. Det bilede der er mest lyst er fra idag. Misfarvningen er lidt svær at fange på billede. 

De knæ ser ikke ens ud. Jeg ville sende hende til lægen for en sikkerheds skyld. Hilsen pædagogen.

Anmeld Citér

13. februar 2020

Anonym trådstarter

Æblegrød_dk skriver:

De knæ ser ikke ens ud. Jeg ville sende hende til lægen for en sikkerheds skyld. Hilsen pædagogen.

Jeg synes nemlig heller ikke de ser ens ud. Men af hvad jeg kan læse mig frem til skal der ekstremt meget til for at der sker brud mm i knæet? Ved dog ikke noget om det eller om det passer. 

Anmeld Citér

13. februar 2020

Soonmom

Hun ser hævet ud, vil hun støtte på det ?

Anmeld Citér

13. februar 2020

Anonym

Jeg ville tage et smut forbi skadestuen og få det tjekket. Synes ikke det ser helt godt ud. 
Jeg faldt og slog albuen i julen og det er også et sted der skal meget til før der sker noget. Men røngten viste sig faktisk to brug i albuen selvom lægen ikke mente der var noget. 

Anmeld Citér

13. februar 2020

Lulu86

Profilbillede for Lulu86
Anonym skriver:

Jeg synes nemlig heller ikke de ser ens ud. Men af hvad jeg kan læse mig frem til skal der ekstremt meget til for at der sker brud mm i knæet? Ved dog ikke noget om det eller om det passer. 

Jeg faldt for et par år siden på cykel og formåede at tage fra med mine knæ (mest højre) som det eneste. Spørg mig ikke hvordan. Det hævede så meget i løbet af et par timer at jeg ikke kunne bøje det (tog et par dage at falde nok ned igen til at kunne det), og gjorde sindssygt ondt. Tog på skadestuen og fik røgten - og en stivkrampevaccination. Der var heldigvis ikke noget brækket, men det gjorde virkelig så ondt at jeg troede der kunne være det. Hellere få det tjekket for en sikkerheds skyld tænker jeg.

Som du kan se, så ligner det lidt i samme grad, så jeg ville få det tjekket (selvom jeg endte med at være sluppet billigt).

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

13. februar 2020

Anonym

Jeg har knæ, som går ud ad led.

Det ser ret meget sådan ud. Det er smertefuldt. Og det hæver op og man kan ikke støtte. 

Anmeld Citér

13. februar 2020

Anonym trådstarter

Ringede til lægevagten. Han mente ikke det var noget og ville ikke sende hende vider 

Anmeld Citér

13. februar 2020

nanan78

Profilbillede for nanan78

Nu ved jeg ikke hvor gammel din datter er. Men der kan ske to ting ved fald direkte på knæ. Knæskallen kan gå af led, det kan udelukkes på dit billede, da selve det at strække benet vil medføre at knæskallen glider på plads igen. 

Den anden ting er, at selve knæskallen brækker. Jeg har i ca 10 år med skadestuearbejde aldrig set denne skade hos et barn. 
et direkte slag kan sagtens medføre hævelse, som selvfølgelig ikke svinder på et øjeblik. Selve hævelsen gør ondt, det samme gør selve slaget.

Hvis hun kan støtte på benet vil jeg udfra det billede heller ikke vurdere at der skal yderligere undersøgelser til.
God bedring med hende.

Vh ortopædkirurgen

Anmeld Citér

13. februar 2020

Anonym trådstarter

nanan78 skriver:

Nu ved jeg ikke hvor gammel din datter er. Men der kan ske to ting ved fald direkte på knæ. Knæskallen kan gå af led, det kan udelukkes på dit billede, da selve det at strække benet vil medføre at knæskallen glider på plads igen. 

Den anden ting er, at selve knæskallen brækker. Jeg har i ca 10 år med skadestuearbejde aldrig set denne skade hos et barn. 
et direkte slag kan sagtens medføre hævelse, som selvfølgelig ikke svinder på et øjeblik. Selve hævelsen gør ondt, det samme gør selve slaget.

Hvis hun kan støtte på benet vil jeg udfra det billede heller ikke vurdere at der skal yderligere undersøgelser til.
God bedring med hende.

Vh ortopædkirurgen

Tusind tak for dit svar. Jeg blev bare så bekymret fordi det er hævet så meget og er blevet misfarvet. Hun er i øvrigt 9 år. Da hun var 7 år der brækkede hun foden. Hun kunne gå på den og den var ikke misfarvet. Så jeg har været så meget i tvivl. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.