Overhørte en samle mellem mor og datter.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Mor og meget mere skriver:

Det er bare svært at forstå dit indlæg - derfor spørger man ind til det. “moren sige   du skal ikke svar hende hun kunne inden gang hils på den andre dag.” Hvad mener du med det sidste? 

Mit gæt er at datteren ikke skal svare hvem der end skrev, fordi personen ikke hilste sidste gang de så personen. Hvilket jeg synes er low. At man ikke svarer fordi en person ikke lige fik sagt hej. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2020

AnoMor

BAE skriver:

Mit gæt er at datteren ikke skal svare hvem der end skrev, fordi personen ikke hilste sidste gang de så personen. Hvilket jeg synes er low. At man ikke svarer fordi en person ikke lige fik sagt hej. 

Enig. Det er heller ikk altid jeg hilser på folk på gaden med mindre de tager direkte kontakt til mig. Simpelthen fordi jeg går i min egen verden og ikke bemærker folk omkring mig. 

Anmeld Citér

8. februar 2020

BAE

Profilbillede for BAE
AnoMor skriver:

Enig. Det er heller ikk altid jeg hilser på folk på gaden med mindre de tager direkte kontakt til mig. Simpelthen fordi jeg går i min egen verden og ikke bemærker folk omkring mig. 

Jeg hilser tit på folk, om jeg kender dem eller ej men ja nogen gange går jeg da også i min egen verden, og jeg ville da blive lidt; du svarer ikke fordi jeg ikke sagde hej da du gik forbi. Det er sku barnligt i min verden. 

Anmeld Citér

8. februar 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Jeg har oprette dette opslag ene og alene for sæt   fokus hvor vigtig det er at vi som forældre blade os i vores børn social liv jeg opleve desværre ofte forældre både på den skole mit barn går man også den forening jeg er frivillg i der   ved mange lidt om hvad der forgå på de sociale medier når det kommer til deres børn for at vende tilbage til moren i mit opslag hun gør det rigtig ved at forsøge at lære sin datter at hvis man ikke er god nok til en person i virkeligheden så er man det hele ikke på de sociale medier

Så du svarer ikke folk fordi de ikke siger hej til dig EN gang.? Det har jo INTET at gøre med at man ikke er god nok i virkeligheden. Som anden skriver, nogen går i deres egen verden. Jeg bruger briller, men glemmer dem ofte når jeg f.eks går en tur i rema, så jeg kan ikke genkende ansigter og ville derfor jo ikke hilse. Ville da tænke lidt; wtf? Low, at man bliver fornærmet over sådan en lille ting.

Og jeg kan ikke se hvad det har med hvad børn laver på nettet, det er jo en samtale med en som moren kender. Hvis du vil vide hvad din børn laver på sociale medier må du jo have en åben dialog med dine børn. 

Anmeld Citér

8. februar 2020

AnoMor

BAE skriver:

Jeg hilser tit på folk, om jeg kender dem eller ej men ja nogen gange går jeg da også i min egen verden, og jeg ville da blive lidt; du svarer ikke fordi jeg ikke sagde hej da du gik forbi. Det er sku barnligt i min verden. 

Det er nu heller ikk fordi jeg ikke vil hilse. Jeg er bare lukket helt af for omverdenen når jeg går på gaden. 
Er helt enig. Det er super barnligt og en underlig ting at viderebringe sine børn. 

Anmeld Citér

8. februar 2020

BAE

Profilbillede for BAE
AnoMor skriver:

Det er nu heller ikk fordi jeg ikke vil hilse. Jeg er bare lukket helt af for omverdenen når jeg går på gaden. 
Er helt enig. Det er super barnligt og en underlig ting at viderebringe sine børn. 

Jeg mente heller ikke at du ikke ville hilse, overhovedet ikke

Lidt skræmt over at vokSne mennesker kan lære deres børn at det er ok. Jeg kunne forstå hvis hun har snakket grimt, gjort hende noget, men ikke at hilse.. seriøst?

Anmeld Citér

8. februar 2020

AnoMor

BAE skriver:

Jeg mente heller ikke at du ikke ville hilse, overhovedet ikke

Lidt skræmt over at vokSne mennesker kan lære deres børn at det er ok. Jeg kunne forstå hvis hun har snakket grimt, gjort hende noget, men ikke at hilse.. seriøst?

Sådan forstod jeg det nu heller ikke. Bare rolig 

nej jeg forstår det heller ikke. Synes det er sørgeligt 

Anmeld Citér

8. februar 2020

BAE

Profilbillede for BAE
AnoMor skriver:

Sådan forstod jeg det nu heller ikke. Bare rolig 

nej jeg forstår det heller ikke. Synes det er sørgeligt 

Godt.. 

Meget sørgeligt.. 

Anmeld Citér

8. februar 2020

Ano18

Jeg tænker egentlig bare at du trådstarter har lidt sværere ved at formulere dig skriftligt end mundtligt, og du med garanti har nogle pointer, som du har svært ved at få viderebragt og ting kan som tidligere skrevet hurtigt misforstås både herinde og på sociale medier.

Jeg tror måske bare dit eksempel bare satte tanker igang hos dig, hvor vi forstod det sådan, at du syntes at præcis den samtale du overhørte var problemET Men ikke helt forstod, hvad du præcis synes problemet var. Den mor og det barn, kunne jo have diskuteret den specifikke samtale et stykke tid og du kun lige overhørte deres sidste sætning. Men at din pointe var, at der kan være store problemer med de sociale medier og man som forældre skal være opmærksom på brugen, det er jeg helt enig i. Det tror jeg vi er mange der er. Det er dog virkelig svært da det er så omfattende og “normalt” efterhånden - men ja, jeg gør det som sagt. Og så alligevel kan der hurtigt opstå noget, man ikke havde set komme / lagt mærke til / ens barn har fortalt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.