Jeg tror ikke man kan dømme noget/nogen uden at se det i den hele kontekst. Fx så spørger min datter mig på 13 tit om hvad hun skal svare / gøre hvad angår snapchat. Det er det eneste sociale medie hun har og hun er 13. Hun gik fx i en klasse hvor pigerne var noget ældre end hende og de ville hende gerne i fritiden men i skolen ignorerede de hende fuldstændigt. Jeg ville måske ikke lige give det svar som den mor du overhørte men man ved jo aldrig hvad der lige er hændt, og jeg kunne sagtens finde på at sige hun ikke skulle svare. Men jeg er også af den holdning som min datter også har at al kontakt som ikke er så umiddelbar skal ikke være over beskeder på snapchat men så kan de tale i tlf eller irl. Det kan så hurtigt gå galt og det gør det derinde. Der er virkelig store problemer blandt hendes jævnaldrende på messenger / ig / Facebook / snapchat. Og det er så stressende for dem at være deltagende i. De føler sig hurtigt misforståede / mobbede og udenfor det sociale fællesskab og desværre er det også tit sådan. Min datter har lidt valgt at have de veninder der forstår at hun ikke er så interesseret i det og så passer hun egentlig på sig selv på den måde, fordi hun er følsom og påvirkelig. Jeg synes ikke man er forpligtet til at svare, fordi nogle skriver til en. Og slet ikke hvis de ikke gider dem irl. Tit får min datter nysgerrige spørgsmål som “hvorfor skal du ikke med til blå mandag spørger min mor” osv. og selvom jeg som voksen er ligeglad med det, så vil min datter helst ikke svare og bliver lidt irriteret. Hun er dog også i puberteten. Men ret har hun i, at hun ikke behøver stå til regnskab for andre.
jeg synes de sociale medier kan være noget værre skidt udover det også kan være det modsatte. Men de unge Kan have virkelig svært ved at administrere det og det kan påvirke dem meget negativt. Man ser nok også det modsatte men der skal en hvis modenhed til før man bør færdes på nettet så som forældre skal man virkelig være en del af det sammen m dem
Anmeld
Citér