Overhørte en samle mellem mor og datter.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.034 visninger
18 svar
23 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. februar 2020

Anonym trådstarter

Da jeg var ude og handle i dag overhørte jeg en samtale mellem   en mor og datter der kom gående datteren gik med sin telefon i hånden hun modtage en besked ( lyd som en besked på Snapchat ) hun fortæller sin mor hvem det var moren sige   du skal ikke svar hende hun kunne inden gang hils på den andre dag.

Jeg er jo ikke i tvivl om at de sociale medier er kommet for at blev men jeg er hele ikke i tvivl om hvor let helt unge er at påvirke og hvor vigtig det er at vi forældre følge med i vores børn   liv også når det kommer til brug at sociale medier   og støtte dem i det   sociale   liv ude i det virkelig liv.

Jeg indrømmer genre at jeg engang mellem godt kan kom i tvivl om hvor mange jeg bør blade mig i mine børn liv!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Da jeg var ude og handle i dag overhørte jeg en samtale mellem   en mor og datter der kom gående datteren gik med sin telefon i hånden hun modtage en besked ( lyd som en besked på Snapchat ) hun fortæller sin mor hvem det var moren sige   du skal ikke svar hende hun kunne inden gang hils på den andre dag.

Jeg er jo ikke i tvivl om at de sociale medier er kommet for at blev men jeg er hele ikke i tvivl om hvor let helt unge er at påvirke og hvor vigtig det er at vi forældre følge med i vores børn   liv også når det kommer til brug at sociale medier   og støtte dem i det   sociale   liv ude i det virkelig liv.

Jeg indrømmer genre at jeg engang mellem godt kan kom i tvivl om hvor mange jeg bør blade mig i mine børn liv!

Forstår ikk helt hvad du vil med dit opslag og hvad du evt vil have svar på ? 

Anmeld Citér

8. februar 2020

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Forstår ikk helt hvad du vil med dit opslag og hvad du evt vil have svar på ? 

Jeg beklage har udmeldbart misforstå bruge at denne side jeg tro også det var tilad at skrive hvad der rør sig uden at der er et spørgmål der ønske svar på  

Anmeld Citér

8. februar 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg beklage har udmeldbart misforstå bruge at denne side jeg tro også det var tilad at skrive hvad der rør sig uden at der er et spørgmål der ønske svar på  

Selvfølgelig må man da det. Men man opretter vel ikke en tråd med mindre man forventer nogle reaktioner af en art?  

Anmeld Citér

8. februar 2020

Ano18

Jeg tror ikke man kan dømme noget/nogen uden at se det i den hele kontekst. Fx så spørger min datter mig på 13 tit om hvad hun skal svare / gøre hvad angår snapchat. Det er det eneste sociale medie hun har og hun er 13. Hun gik fx i en klasse hvor pigerne var noget ældre end hende og de ville hende gerne i fritiden men i skolen ignorerede de hende fuldstændigt. Jeg ville måske ikke lige give det svar som den mor du overhørte men man ved jo aldrig hvad der lige er hændt, og jeg kunne sagtens finde på at sige hun ikke skulle svare. Men jeg er også af den holdning som min datter også har at al kontakt som ikke er så umiddelbar skal ikke være over beskeder på snapchat men så kan de tale i tlf eller irl. Det kan så hurtigt gå galt og det gør det derinde. Der er virkelig store problemer blandt hendes jævnaldrende på messenger / ig / Facebook / snapchat. Og det er så stressende for dem at være deltagende i. De føler sig hurtigt misforståede / mobbede og udenfor det sociale fællesskab og desværre er det også tit sådan. Min datter har lidt valgt at have de veninder der forstår at hun ikke er så interesseret i det og så passer hun egentlig på sig selv på den måde, fordi hun er følsom og påvirkelig. Jeg synes ikke man er forpligtet til at svare, fordi nogle skriver til en. Og slet ikke hvis de ikke gider dem irl. Tit får min datter nysgerrige spørgsmål som “hvorfor skal du ikke med til blå mandag spørger min mor” osv. og selvom jeg som voksen er ligeglad med det, så vil min datter helst ikke svare og bliver lidt irriteret. Hun er dog også i puberteten. Men ret har hun i, at hun ikke behøver stå til regnskab for andre.

jeg synes de sociale medier kan være noget værre skidt udover det også kan være det modsatte. Men de unge Kan have virkelig svært ved at administrere det og det kan påvirke dem meget negativt. Man ser nok også det modsatte men der skal en hvis modenhed til før man bør færdes på nettet så som forældre skal man virkelig være en del af det sammen m dem

Anmeld Citér

8. februar 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Rolig nu. Jeg sad også lidt. Hvad er hendes pointe med opslaget? Og når du lægger et oplæg op, læser folk det jo og undre sig. Og så kunne du jo have skrevet, at du bare ville ud med noget. Vi tror jo at du undre dig og vil høre andres meninger

Hvad er pointe med den samtale og hvad du har svært om hvor meget du kan/vil blande dig i dine børns liv. 

Anmeld Citér

8. februar 2020

Anonym trådstarter

Jeg har oprette dette opslag ene og alene for sæt   fokus hvor vigtig det er at vi som forældre blade os i vores børn social liv jeg opleve desværre ofte forældre både på den skole mit barn går man også den forening jeg er frivillg i der   ved mange lidt om hvad der forgå på de sociale medier når det kommer til deres børn for at vende tilbage til moren i mit opslag hun gør det rigtig ved at forsøge at lære sin datter at hvis man ikke er god nok til en person i virkeligheden så er man det hele ikke på de sociale medier

Anmeld Citér

8. februar 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg har oprette dette opslag ene og alene for sæt   fokus hvor vigtig det er at vi som forældre blade os i vores børn social liv jeg opleve desværre ofte forældre både på den skole mit barn går man også den forening jeg er frivillg i der   ved mange lidt om hvad der forgå på de sociale medier når det kommer til deres børn for at vende tilbage til moren i mit opslag hun gør det rigtig ved at forsøge at lære sin datter at hvis man ikke er god nok til en person i virkeligheden så er man det hele ikke på de sociale medier

Det var jo bare det den anden spurgte om. Hvorfor kunne du ikke bare svare det? 

Anmeld Citér

8. februar 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Der er ikke rigtig og forkert i denne sammenhæng efter min mening. Jeg synes faktisk det er forkert at moren siger sådan til sin datter udfra de sparsomme oplysninger du kommer med. 
Moren kunne i stedet vejlede og sige noget i retningen af at hun skulle svare hvis hun havde lyst til det, men at hun skulle huske at hun var blevet ked af hun ikk sagde hej forleden. Eller noget i den retning. 

man skal ikk være ligeglad med hvad der sker på sine børns sociale medier. Men man skal så sandelig heller ikke dikterer dem om hvem og hvad der skal svares 

Anmeld Citér

8. februar 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Det er bare svært at forstå dit indlæg - derfor spørger man ind til det. “moren sige   du skal ikke svar hende hun kunne inden gang hils på den andre dag.” Hvad mener du med det sidste? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.