Babyshower

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.960 visninger
14 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. februar 2020

Anonym trådstarter

Hej alle sammen. 

Jeg har været med til at give min søster den bedste baby shower, og jeg gav dyre gaver. 

Jeg har også holdt det for mine veninder, men ingen holder det for mig og skal føde i næste mdr skal jeg selv indvatere til en eller hvad gør man for vil gerne holde en baby shower, hvor min familie og veninder kommer, men er det måske for sent nu eller for har snakket med venner og familie om det og ingen har tid til at gøre noget ud af det for mig hvilket jeg ikke syntes er okay da jeg også har været med til at holde det for min familie og veninder, så mit spørgsmål er skal jeg selv inviter folk til en eller bare lade vær?? 

Hilsen den forvirret og lidt sorget pige på 26 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2020

Venica

Det kan jeg da godt forstå at du er rigtig ked af, hvis det er noget du ønsker dig, og du selv har holdt for andre. 

Meeen mon ikke de holder noget for dig? De er jo nødt til at lades som om, at de ikke gør hvis det nu er en surprise? 

Det er jo op til dig selv om du vil holde noget eller ej, men skuffelsen bliver nok ikke mindre hvis dit ønske egentlig reelt er at det er noget DE ville gøre for dig. 

Ellers er der jo også barnedåb/navngivningsfest du kan holde når baby er født, så kan du jo gøre ekstra ud af det der i såfald :-) 

Men tillykke med baby, og håber der venter dig en overraskelse i form af et babyshower inden længe alligevel. 

mvh

Anmeld Citér

5. februar 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Altså jeg må indrømme at jeg syntes den er lidt svær. 

På den ene side, ka jeg godt forstå at du måske er lidt skuffet over, at du har holdt for dine veninder/familie osv, og at de så ik gør lidt extra ux af dig.

På den anden side forstår jeg måske ik helt konceptet, af at må holder fest og får gaver, før baby er født. 

Jeg har været til et babyshower, og det var da hyggeligt, men gav også gaver igen til barnedåben, hvor der også var fest. 

Du ka self godt gøre opmærksom på, at du ville syntes det var dejligt/hyggeligt, hvis de holder noget for dig, men lad endelig værd med at forvente det. Vh Stine 

Anmeld Citér

5. februar 2020

Hallopolina

Jeg synes sagtens, du selv kan invitere. Det er da helt ok. Bare skriv at du gerne vil fejre dit kommende barn, lav noget lækkert mad eller kage, pynt lidt op, og så nyd de der kommer. Tror man skal lade være at forvente at folk gør ting tilbage. Det er meget bedre at være positiv og så bare selv holde det. Du er sikkert god til at arrangere, så bare kom i gang ❤️

Anmeld Citér

5. februar 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart

Nu har jeg på ingen måde babyshower erfaring, men den her situation opstår med andre typer fejringer også. Mit bedste råd er - slip det. Gør noget godt for dig selv og acceptér, at ikke alle har samme lyst, evne eller mulighed for at arrangere som du selv har.

Ja, du kan godt ærgre dig over at de ikke holder noget for dig, men jeg synes generelt ikke man kan gøre ting for andre i forventning om fuld payback den anden vej. Det er da rart når det sker, men noget-for-noget fungerer ikke.

Anmeld Citér

5. februar 2020

Ano18

Jeg tror også du skal tænke sådan at de ikke har haft overskuddet og at det ikke har noget med dig at gøre. I stedet gør noget rigtig dejligt for dig selv og brug evt de penge på en fest, på at købe lidt lækkert til både dig og baby. Din baby er mindst ligeså ventet og elsket og i er ikke mindre værd. Nogle mennesker tænker bare ikke på at gengælde - og man kan nok desværre heller ikke som en anden skriver forvente det. Så ved du det til en anden gang at hvis du holder noget for dem, skal du ikke regne med det går den anden vej.

Til gengæld synes jeg sagtens du kan snakke m dem om dine følelser så de kan bekræfte dig i at det ikke handler om kærligheden til dig og baby. Selvfølgelig med det udgangspunkt at man ikke er sur og man er ærlig. Så kan du slippe de her følelser og glæde dig til fødslen.

Og så hold et brag af en barnedåb / navngivning.

I min omgangskreds holder vi ikke babyshower og jeg synes det er lidt farligt egentlig også med polterabend fordi det skal være en glædelig begivenhed og ikke et spørgsmål om at sætte følelser i hovedet på en om - hvor mange venner man har/hvem holder mest af hvem og hvor elsket er jeg. Lidt ligesom fødselsdagshilsener, antal venner etc på Facebook/ig.

Tillykke med din kommende baby !!

Anmeld Citér

5. februar 2020

Loa

Synes (desværre) at idéen med et babyshower, falder lidt til jorden hvis man selv skal arrangerer det.

Jeg tror jeg ville tænke over, hvad årsagen er til at du gerne vil have et babyshower. Er det pga. opmærksomheden? Gaverne? At dine nærmeste gør noget for dig?

Opmærksomheden og gaverne får i jo til en evt. dåb, og hvis det er fordi du synes det kunne være hyggeligt at venner og familie arrangerede noget for dig (hvilket jeg sagtens kan forstå) så ryger den del jo lidt ved at du selv holder det?

Det sjove ved et shower (i min verden) er jo også de lege/underholdning der er med, som familien arrangerer.

Jeg ville nok i hvert fald selv undrer mig, hvis en veninde selv inviterede til hendes eget babyshower og forventede at man tog en gave med..

Anmeld Citér

5. februar 2020

Anonym

Jeg har ikke den store erfarning med babyshower har kun værre med til en og der vist den kommende mor det ikke før hun stå i det så tænker det er sådan det forgå så stå koldt vand i blodet og se om der ikke er en god grund til de siger de ikke har tid 

Anmeld Citér

5. februar 2020

Hjemmegaaende

Så ville jeg hellere samle alle mine veninder til en hyggelig middag - for at nå at se dem ind. Baby kom

Anmeld Citér

5. februar 2020

Anonym

Jeg har ikke de store erfarning ind for det område har deltage i et for en veninde men må værre ærlig og sige at jeg gjort det for hendes skyld og havde både før og efter svært ved at se mening med det  måske det er mig der er kedeligt!  Når det kommer til beløbe på gave man giv er det et valg man tage jeg har lærte at de ikke er beløbet det kommer an på man tænke bag  hvad med at lave en gang mad til dem? Hvis du genre vil se dem før den lille kommer

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.