Andre med knæ/brusk skader

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja det er rigtig trælst og frustrerende . Jeg kom galt afsted i feb 2019 . Var på sygehuset i Norge men lægen kunne ikke finde nogen skade. Var ved egen læge da jeg kom hjem , videre til skadestuen som heller ikke kunne finde skaden . Men valgte at sende mig til ortopædkirurg på sygehuset . Han kunne konstatere korsbåndsskade og blev opereret første gang - kikkert . Her fandt han løst korsbånd , en del brusk skade som blev pudset op. Jeg startede til genoptræning 2 gange om ugen , men fremgangen var ikke som forventet. Min bevægelighed var dårlig , kunne ikke bukke eller strække mit knæ ud. Så derfor blev jeg tilbudt endnu en operation igen i efteråret , hvor man tvinger benet i de positioner . Der blev igen renset op på brusken ( havde også væske i benet ) fortsatte til genoptræning og er afsluttet her i jan . Mit knæ er langt fra OK , tvivler også på det bliver bedre . 

Når han siger , at pudse knæet op betydet det at de glatter overfladerne på brusken . I mit tilfælde har han gjordt det 2 gange , der står  i mine papirer at brusken er meget blød , revnedannelser og ujævnheder .

det forsøger man så at glatte , mon ikke det er noget lignende du skal have lavet .

Altså jeg spurte ind til om der var noget træning, jeg ku gøre, for at hjælpe det på vej, og hans svar var, at med brusk skade hjælper træning sjældent, da man ska passe meget på, i forhold til overbelastninger osv. 

Han sagde at vejen frem, var masser af tålmodighed og lytte til kroppen, så knæet ik blev overbelastet. Benene op, når knæet hæver og i det hele taget, bare tage ting stille og roligt. Men at jeg nok sku forvente, at det ik blev helt godt igen, men at det nok sku blive bedre. 

Så nu venter jeg bare på svar fra MR scanning en, og så må vi se, hva der ska ske derfra. Også selvom jeg lige nu, ik rigtig ka overskue det!! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Altså jeg spurte ind til om der var noget træning, jeg ku gøre, for at hjælpe det på vej, og hans svar var, at med brusk skade hjælper træning sjældent, da man ska passe meget på, i forhold til overbelastninger osv. 

Han sagde at vejen frem, var masser af tålmodighed og lytte til kroppen, så knæet ik blev overbelastet. Benene op, når knæet hæver og i det hele taget, bare tage ting stille og roligt. Men at jeg nok sku forvente, at det ik blev helt godt igen, men at det nok sku blive bedre. 

Så nu venter jeg bare på svar fra MR scanning en, og så må vi se, hva der ska ske derfra. Også selvom jeg lige nu, ik rigtig ka overskue det!! 

Jeg tror bestemt heller ikke træning hjælper på brusk skaderne , som jeg har forstået bliver det ikke bedre . Min genoptræning skyldes min skade på korsbåndet . Men idag er mit korsbånd “ helet “ men helt sikkert mine brusk skader som er årsag til mine begrænsninger . 

Anmeld Citér

4. februar 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg tror bestemt heller ikke træning hjælper på brusk skaderne , som jeg har forstået bliver det ikke bedre . Min genoptræning skyldes min skade på korsbåndet . Men idag er mit korsbånd “ helet “ men helt sikkert mine brusk skader som er årsag til mine begrænsninger . 

Nej han sagde også at det nok aldrig blev helt godt igen, netop fordi brusk åbenbart ik heler ret godt, men danner arvæv/ujævnheder, eller sådan noget. Men at det nok sku blive "bedre" i den forstand at der kom mere ro i området omkring knæet måske?

Må indrømme at da han sagde brusk skader, først lige blev helt lettede og tænkte puha godt det ik var noget "alvorligt" Men da han så fortsatte med at sige at det faktisk havde været bedre, hvis jeg havde brækket benet, fordi knogler heler, men at brusk ik rigtig gør, følte at det hele lige blev lidt håbløst

Men har jo heldigvis fået oprettet en sag i bilka, hvor de har gemt videoovervågningen, af mit styrt, for har fået en mail fra deres forsikringsselskab, hvor de skriver, at det er mig der ska bevise at jeg er kommet til skade pga dem. Og har også oplysninger på vidner osv, der så mit styrt. Så håber bare, at der snart kommer noget klaring på, hva jeg ska forvente fremover, af mine knæer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.