Hvorfor kan I ikke være alene. Hvilket specielt behov kræver at der altid er en forældre ved siden af. Det er jo nok til st man vil blive indlagt med sindsyge.
hvis I vitterligt aldrig har tid sammen, ville jeg da klart prøve at prioritere at få støtte eller andet til at få tid samme.
Kan Dúné tanker skyldes at du savner intimitet/ dit forhold, men omstændighederne gør det svært ... så de tanker om din mand ville være for smerteligt. At ønsket om intimitet overføres til et mere “sikkert objekt” hvor der ikke er er sårbart barn i klemme.
Jeg er ikke TS, men har også et barn med særlige behov - læs genfejl/handicap.
Vi har heller ikke ret meget alenetid. For selvom barnet sover, så vågner vores eksempelvis ofte og kan ikke selv komme ind og ud af sengen selv om natten, da barnet har problemer med sin fysisk. Så selvom hun måske sover 1-2 timer, hvor vi kan tale sammen om aftenen, så er det meget kort og enormt afbrudt.
Det er jo ikke sikkert, at andre kan/har lyst til at passe om aftenen.
TS I kan som forældre søge afløsning/aflastning i hjemmet, så familien kan få mere normale rammer - så man netop har en 1-2 aftener, hvor man kan dyrke hinanden.
Min mand og jeg har det som jer. Vi er et super team og enige om, at tiden kommer. Lige nu har vi små børn og et barn med særlige behov/fysik. Vi har taget en beslutning om, at vi taler højt om de ting - altså om dem vi synes er søde osv. vi deler tankerne. Vi har lovet hinanden, at vi står sammen. For det ville være alt for hårdt at opleve svigt og skulle samarbejde SÅ tæt om et barn med særlige behov.
Vi taler om tingene for at gøre dem mindre spændende. Og sammen taler om, hvad det er, vi finder fascinerende ved mennesket. Og det er altså mennesker generelt. Jeg ved eksempelvis, at min mand har en god kvindelig kollega, som han har det vildt godt med. Og han er lidt fascineret af hende - men han deler sin “glæde” med mig. På den måde føler jeg mig indvolveret i hans indre følelsesliv. Og kan følge med. Vi har aftalt, at skulle der blive dybere følelser - så snakker vi også om det. Og det er skide hårdt - PT er vi begge meget monogame og ikke interesseret i et polyamorøst forhold. Men vi ved netop godt, at med et presset familieliv, så virker andre mennesker - i mere spændende relationer, mere interessante uden måske at være det.
Og så bruger vi tid på at tale meget om hinandens tanker og spørge “hvorfor”. På en eller anden måde bliver den anden part “spændende” igen