Dilemma omkring navn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg ville vælge det navn, jeg bedst kunne lide uanset, hvordan det lå på listen over brugte navne. 

I  min datters klasse er de 3, der hedder Vigga og i lillebrors børnehave med 40 børn er der 3 Agnes. Det går alligevel, selv om der er mange, der hedder det samme. De har bare fået et bogstav efter fornavnet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2020

asphodel

Min ældste niece fik et super populært navn for hendes årgang, så hun må leve med at de er 5(!) i hendes klasse med samme navn. Mit eget navn er meget specielt, og jeg må leve med at folk konstant staver det forkert og nogle gange udtaler det forkert.

Da vi skulle vælge navn til vores datter gik jeg utallige navnelister igennem og enten med 3 muligheder. Det ene var alt for specielt, det andet var alt for populært, så derfor blev det det tredje. I starten kunne vi sagtens se at hun nemt kunne hedde "Populært Navn", men hun hedder altså stadig "Ikke Populært Navn" og det er vi glade for. 

Anmeld Citér

24. januar 2020

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg ville vælge det jeg bedst kunne lide min ældste datters navn Sofia lå som nr 1 på den liste da vi valgte det og nu er hun snart 6år og jeg har ind til videre ikke støt på et andet barn der hedder det samme.

Min yngste datter Thea som ikke lå på listen har vi nu støt på en pige der hedder det samme til gymnastik. 

Så jeg tænker enlig ikke rigtig man kan bruge den liste til nået. 

Anmeld Citér

24. januar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Vi skal vælge navn til vores lille pige. Vi er nede på 2 navne.

Det ene ligger helt i toppen af top 10 over populære babynavne. Det andet ligger langt nede på listen. 

Dilemmaet består i, at jeg egentlig bedst kan lide det første navn, men stejler lidt på, at der er så mange, der hedder det. Det andet navn er også sødt, men jeg er bare ikke helt så vild med det.

Det er sikkert noget pjat, men jeg bliver alligevel i tvivl. Hvad ville I vælge? Det bør vel ikke betyde noget, hvor mange andre, der hedder det samme 

Jeg ville vælge det navn jeg bedst kunne lide  Dengang vi ventede vores datter, ville jeg rigtig gerne have et specielt, men ikke mærkeligt navn. Valget faldt på Camille. Hun er født i 2010 og i det år fik 30 piger dette navn. Det viser sig så at 3 ud af de 30 piger bor i vores by Til vores dreng valgte vi det navn vi bedst kunne lide på trods af at de lå højt på listen. Vi kender meget få, som har det samme navn og ingen i klassen eller dengang han gik i institution.

så mit råd er at gå med det i bedst kan lide 

Anmeld Citér

24. januar 2020

2018mor

Anonym skriver:

Vi skal vælge navn til vores lille pige. Vi er nede på 2 navne.

Det ene ligger helt i toppen af top 10 over populære babynavne. Det andet ligger langt nede på listen. 

Dilemmaet består i, at jeg egentlig bedst kan lide det første navn, men stejler lidt på, at der er så mange, der hedder det. Det andet navn er også sødt, men jeg er bare ikke helt så vild med det.

Det er sikkert noget pjat, men jeg bliver alligevel i tvivl. Hvad ville I vælge? Det bør vel ikke betyde noget, hvor mange andre, der hedder det samme 

Jeg ville vælge det navn, jeg (og min kæreste) bedst kunne lide, og være ligeglad med, om det er populært eller ej  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.