Dilemma omkring navn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

892 visninger
14 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. januar 2020

Anonym trådstarter

Vi skal vælge navn til vores lille pige. Vi er nede på 2 navne.

Det ene ligger helt i toppen af top 10 over populære babynavne. Det andet ligger langt nede på listen. 

Dilemmaet består i, at jeg egentlig bedst kan lide det første navn, men stejler lidt på, at der er så mange, der hedder det. Det andet navn er også sødt, men jeg er bare ikke helt så vild med det.

Det er sikkert noget pjat, men jeg bliver alligevel i tvivl. Hvad ville I vælge? Det bør vel ikke betyde noget, hvor mange andre, der hedder det samme 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Det ene ligger helt i toppen af top 10 over populære babynavne. Det andet ligger langt nede på listen. 

Dilemmaet består i, at jeg egentlig bedst kan lide det første navn, men stejler lidt på, at der er så mange, der hedder det. Det andet navn er også sødt, men jeg er bare ikke helt så vild med det.

Det er sikkert noget pjat, men jeg bliver alligevel i tvivl. Hvad ville I vælge? Det bør vel ikke betyde noget, hvor mange andre, der hedder det samme 

Jeg har ikke noget problem med at mit navn er på top 10 listen. Vi har altid været to i min klasse der hed det samme. Ingen problemer deri. Så vælg det navn du/i bedst kan lide. 

Anmeld Citér

23. januar 2020

LSS

Hvorfor overhovedet gå op i om navnet er på en eller anden liste eller ej?  Mine drenge hedder Lukas og Simon. Meget almindelige navne, men om de er på en liste over populære eller ikke populære navne aner jeg ikke - og jeg er ligeglad. Vælg det navn du/i kan lide

Anmeld Citér

23. januar 2020

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Det er lige sådan en opsang, jeg har brug for

Anmeld Citér

23. januar 2020

drabo

Profilbillede for drabo

antallet af børn med selv de mest populære navne er nu så lave, at der ikke kommer til sidde tre William i hver klasse. Så vælg det i kan lide og på plussiden så skal barnet ikke stave sit navn for folk resten af livet

Anmeld Citér

23. januar 2020

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

jeg ville vælge det navn som jeg best kunne lide.

Anmeld Citér

23. januar 2020

Tommelise

Jeg synes, det er fuldstændig ligegyldigt, hvor mange der hedder navnet.

Så jeg synes helt klart, at du/I skal vælge det navn, du/I bedst kan lide.

Jeg er selv vild med navne som Emma, Anna, Mathilde og Emilie, som jo er helt almindelige. 

Det vigtigste må være, om man kan lide navnet - ikke om det ligger som nr. 1 eller nr. 200 på listen.

Anmeld Citér

24. januar 2020

Pb18

Vælg det navn du bedst kan lide måske kommer der til at være en mere i klassen med samme navn, men det kan jo også ske med mere sjældne navne.

Og husk, at navnelisterne pt er 2018 navne, så det er ikke til at vide om det sjældne navn lige pludselig hopper godt op på listen og det populære navn er faldet 10 pladser, når man har de reelle tal for dit barns årgang 

Anmeld Citér

24. januar 2020

lineog4

Som lærer kan jeg fortælle, at det er ikke så mange, der møder en med samme navn i deres klasse også selvom de har er populært navn (gid der var 5 emiler og 5 annaer, så ramte jeg ikke så forkert i starten af skoleåret ).

Jeg har lige nu 2 første klasser, og ikke et navn, der går igen og det er for de flestes vedkommende almindelige og populære navne.

Jeg selv hed Line i en tid, hvor det var helt andre navne, der var moderne. Og var så misundelig over, at de andre fik søde kælenavne og ingen tænkte på ar kalde mig andet end Line. Ønskede mig så meget et navn som de andre. Så måske er det mere en voksen ting, at vi ønsker vores børn er så unikke - børnene synes faktisk det er sjovt at være ens eller sammenlignelige. Så Christophpher havde nok selv valgt Kristoffer og Persille ville nok have taget Pernille. 

Anmeld Citér

24. januar 2020

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Min yngste har et top 3 navn. Da han gik i børnehave var der kun en id over ham med navnet. Nu er han startet i skole, er den eneste med navnet i klassen og de er to der hedder eet i hele sfoen bare fordi det ligger højt på listen behøver man ikke være bange for at end navn skal omtales med et bogstav fra efternavnet fordi der er mange der hedder det. Pyt med listen - følg fin mavefornemmelse

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.