Jeg kan godt forstå, at du blev ked af det. Jeg har selv et skrantende sexliv, hvor vi tidligere har været meget udforskende, men nu er hans lyst forsvundet pga. manglende selvtillid og en negativ spiral.
Til gengæld fungerer vi fantastisk på alle andre områder, så vi ser det begge som en forbigående periode i resten af vores liv.
Jeg er af den stærke overbevisning, at et åbent forhold aldrig må være et forsøg på at redde et forhold. Det skal i stedet være et ekstra kick, når resten fungerer, og det kræver ærlighed i ekstrem grad.
Jeg kunne ikke selv leve med det, for jeg har ikke lyst til at min kæreste skal være sammen med andre end mig. Til gengæld kunne jeg sagtens leve at gå i swingerklub osv. sammen, hvis det var et ekstra krydderi på vores fælles sexliv.
Så mit bedste råd er: Tag en dyb indånding. Fortæl din mand, at du ikke vil så meget som overveje den slags, før I har fået styr på jeres sexliv, og hvorfor det skranter nu. Book en dygtig parterapeut og forlang 100% ærlige svar. Det kan anbefales at have en ekstern person med i den samtale, for så forklarer man sig bedre og får hjælp til at sætte ord på. Det er ikke ordnet på én gang, men måske kan et forløb hjælpe jer til at få sat ord på og dermed få skabt et sundt parforhold.
Vores parterapeut nævnte, at mange foreslår at åbne parforholdet, fordi de ikke kan se andre udveje - det er et misforstået "moderne" quickfix, fordi man hører om det i medierne, men de færreste forstår, at det svarer til at få et barn for at redde forholdet. Og det tror jeg egentlig, at hun har meget ret i.
Så snak, snak og snak. Og spørg hvorfor - også når svaret gør ondt. Jeg håber, at I kommer godt ud på den anden side.