Åbent forhold - hvad gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.517 visninger
18 svar
43 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. januar 2020

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg har været sammen i 7 år. Vi har to børn sammen. 

Min kæreste og jeg har længe haft et lidt ærgerligt sexliv, forstået på den måde at når vi har sex er det rigtig dejligt for os begge men hans sexlyst har i en lang periode været meget nedsat. 

Vi har forsøgt at få det til at fungere og har ikke haft de helt store problemer i vores parforhold. 

I går fortalte min kæreste mig, at han gerne vil have et åbent forhold og have lov til, at have sex med andre end mig. Dette er på ingen måde noget jeg har lyst til, og selvom han siger at han elsker mig og ikke vil miste mig så overvejer jeg nu, om det er enden på vores forhold. 

Jeg har svært ved at se os sammen når jeg frygter, at han ikke kan ligge låg på sit behov for at have sex med andre og at det kun vil være et spørgsmål om tid. 

Hvad gør jeg? Min verden er i ruiner lige nu føler jeg da hele min forestilling om os som en kernefamilie er bristet. 

Var du blevet i forholdet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2020

Anonym

Nej det var jeg bestemt ikke. 

At min kæreste overhovedet kunne få tanken, ville være nok for mig, til at forholdet omgående, ville blive bragt til ophør. 

Anmeld Citér

20. januar 2020

Babilooo

Hans sexlyst har været meget nedsat og nu vil han have sex med andre?

det lyder jo ikke  som om at hans sexlyst mangler men måske mere som at han keder sig med jeres sexliv..?

jeg ville udfordre ham på hvad det er han mangler på en ikke dømmende måde. Og så ville mit forslag være en sexolog/terapeut med fokus på sexlivet

Anmeld Citér

20. januar 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg har længe haft et lidt ærgerligt sexliv, forstået på den måde at når vi har sex er det rigtig dejligt for os begge men hans sexlyst har i en lang periode været meget nedsat. 

Vi har forsøgt at få det til at fungere og har ikke haft de helt store problemer i vores parforhold. 

I går fortalte min kæreste mig, at han gerne vil have et åbent forhold og have lov til, at have sex med andre end mig. Dette er på ingen måde noget jeg har lyst til, og selvom han siger at han elsker mig og ikke vil miste mig så overvejer jeg nu, om det er enden på vores forhold. 

Jeg har svært ved at se os sammen når jeg frygter, at han ikke kan ligge låg på sit behov for at have sex med andre og at det kun vil være et spørgsmål om tid. 

Hvad gør jeg? Min verden er i ruiner lige nu føler jeg da hele min forestilling om os som en kernefamilie er bristet. 

Nej jeg ville ikke blive i forholdet. Du siger hans sexlyst har været meget nedsat. Men nu melder han ud at han gerne vil have sex med andre. 
For mig at høre så er det det samme som at sige du ikke tænder ham mere 

Anmeld Citér

20. januar 2020

Babilooo

AnoMor skriver:

Nej jeg ville ikke blive i forholdet. Du siger hans sexlyst har været meget nedsat. Men nu melder han ud at han gerne vil have sex med andre. 

det kan også være at han har nogle fantasier han er bange for at italesætte. Om ikke andet så søger han noget mere i sexlivet end de ts og ham har nu.... og det betyder da ikke nødvendigvis at hun ikke tænder ham.

Anmeld Citér

20. januar 2020

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Det er også sådan jeg har det. Jeg sagde, at det undrede mig at han følte, at han havde energi til at engagere sig seksuelt med en anden når han angiveligt ikke har det til mig. 

Adspurgt til, om hvordan han havde forestillet sig at det rent teoretisk skulle kunne gå op svarer han afvigende og vagt. Jeg har fortalt ham, at det jo ville være umuligt for mig at kunne stole på ham i sådan en sårbar situation når jeg ikke engang kan stole på at hans svar er oprigtige. 

Jeg kan ikke se mig selv i sådan et forhold overhovedet men kan heller ikke se mig selv forsætte på trods af at det ikke er noget vi begynder på for nu er tanken om, at han har lyst til at være sammen med andre end mig plantet sig i mig. En ting er hvis det var en fantasi eller lignende men han har jo ligefrem bedt om min accept. 

Jeg respektere ham fuldt ud for at involvere mig i hans tanker og behov, hellere det end jeg havde gået rundt i uvished. Men jeg kan ikke acceptere det, eller leve i frygten for, at han kan undertrykke behovet nu men måske ikke om fem år. 

Jeg er så ulykkelig og når jeg kigger på vores piger, lejlighed og liv kan jeg slet ikke begribe, at det ikke er nok for ham. De tre er hele min verden og nu er det hele ødelagt.

Anmeld Citér

20. januar 2020

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

det kan også være at han har nogle fantasier han er bange for at italesætte. Om ikke andet så søger han noget mere i sexlivet end de ts og ham har nu.... og det betyder da ikke nødvendigvis at hun ikke tænder ham.

Jeg er også glad for at han fortalte mig om det men for mig virkede det ikke blot som en fantasi men derimod direkte accept til at indlede relationer med andre. 

Vi har forsøgt at prøve mange forskellige ting for at få det godt sammen seksuelt men jeg føler virkelig ikke, at jeg kan tilfredsstille de behov han har. Han siger, at det er fordi det bare er fordi han vil prøve noget andet. Noget andet end mig. At han elsker mig, og at hvis det ikke er noget jeg vil så gør vi det selvfølgelig ikke. Men det laver ikke om på, at jeg ikke deler samme lyst eller behov for at være sammen med andre end ham og det har jeg svært ved at håndtere. 

Jeg respektere ham for at dele det med mig og er glad for at vi kan tale så åbent og ærligt om det, men samtidig kan jeg ikke gøre for at konsekvensen for mit vedkommende lige nu er, at jeg tvivler på om jeg kan blive i forholdet.

Anmeld Citér

20. januar 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Det er også sådan jeg har det. Jeg sagde, at det undrede mig at han følte, at han havde energi til at engagere sig seksuelt med en anden når han angiveligt ikke har det til mig. 

Adspurgt til, om hvordan han havde forestillet sig at det rent teoretisk skulle kunne gå op svarer han afvigende og vagt. Jeg har fortalt ham, at det jo ville være umuligt for mig at kunne stole på ham i sådan en sårbar situation når jeg ikke engang kan stole på at hans svar er oprigtige. 

Jeg kan ikke se mig selv i sådan et forhold overhovedet men kan heller ikke se mig selv forsætte på trods af at det ikke er noget vi begynder på for nu er tanken om, at han har lyst til at være sammen med andre end mig plantet sig i mig. En ting er hvis det var en fantasi eller lignende men han har jo ligefrem bedt om min accept. 

Jeg respektere ham fuldt ud for at involvere mig i hans tanker og behov, hellere det end jeg havde gået rundt i uvished. Men jeg kan ikke acceptere det, eller leve i frygten for, at han kan undertrykke behovet nu men måske ikke om fem år. 

Jeg er så ulykkelig og når jeg kigger på vores piger, lejlighed og liv kan jeg slet ikke begribe, at det ikke er nok for ham. De tre er hele min verden og nu er det hele ødelagt.

Jeg kan fuldt ud godt forstå dig. Og jeg ville have præcis de samme tanker som du har. 
Ville ikke kunne fortsætte forholdet ihverfald. 
men respekt for at han fortæller dig det og ikke bare går ud og gør det. 

Anmeld Citér

20. januar 2020

AnoMor

Tjullehej skriver:

Det er meget muligt. Men nu besvare jeg sådan set bare ts på hendes spørgsmål. Og det ændres ikke bare fordi han muligvis har nogle fantasier som han vil udleve med andre end mig (hvis det var mig der var ts). Så ville jeg stadig føle mig utilstrækkelig og det fortjener ingen. Det er min holdning 

Anmeld Citér

20. januar 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Nej det ville jeg ikke, men jeg vil da helt sikkert tage mig en god snak med ham og hører hvad der sker i hans hoved, og hvorfor han ikke har så meget lyst til mig, men gerne vil have sex med andre. Og som om det er noget der mangler. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.