Ms.Momo skriver:
Jeg har selv prøvet at pigerne fra min klasse tog til en fest uden mig, så jeg ved hvordan det føles.
Det var derfor jeg sagde at vi kunne have inviteret kun pigerne hvis ikke det var fordi den ene bedsteven er en dreng.
Men den mulighed - kun at invitere pigerne - er der ikke, så ingen grund til at beskæftige sig mere med den. Og selvfølgelig skal et barn på seks ikke tumle med tanker om, hvem hun vil have med og ikke med. Der er desuden tre måneder til - en lille evighed i et barns verden - og drengen, der driller, kan til den tid være den sødeste i verden i hendes øjne.
Så du “lukker den” nu ved at fortælle hende, at alle børnene skal med, og beroliger hende med, at I voksne jo er der til at stoppe det, hvis nogen driller. Den er ikke længere - hun skal ikke have opfattelsen af, at det er noget, hun har indflydelse på. Når hun vil have én dreng med, er det alle drenge.
Iøvrigt kan det da blive en fin anledning til at se, hvad der egentlig foregår mellem “drilleren” og din datter m.fl. - hvis det sker til den tid.
Anmeld
Citér