Hvad ville I gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2020

321

Profilbillede for 321
Ms.Momo skriver:

Min datter bliver 6 år om lidt under 3 måneder, lige i påsken, så vi skal snart til at invitere vennerne, især da vi bor i et kvarter med mange familier fra udlandet.

Vi er dog stødt på et lille problem; hun vil (selvfølgelig) have sine to bedste venner med, hvoraf den ene er en dreng så vi ville invitere hele gruppen, men hun har nu flere gange givet udtryk for at hun ikke ønsker at en af drengene kommer med (han driller hende og de to bedstevenner). 

Havde de to bedste venner begge piger havde det jo været nemt at sige "så inviterer vi kun pigerne" men hvad når bedstevennen også er en dreng?

Kan du ikke holde en lille fødselsdag kun med de 2-3 bedstevenner også gøre lidt mere ud af selve fødselsdagen, invitere i legeland eller lign.?
Hvis folk i forvejen kan finde på kun at invitere dem med samme nationalitet og dermed udelukke andre fordi de er fra et andet land så er folk da ikke så gode til at inkludere andre i området.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Hmm kan man ikke evt. invitere de bedstevenner med, når familien holder fest? Og så bagefter holde for pigerne kun, hvis I gerne vil holde for børnehaven.. 

Eller som andre skriver: holde en lille intim fest kun med bedstevennerne og så derefter for pigerne?

Anmeld Citér

19. januar 2020

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Panda2018 skriver:

Prøv at vend den om en andre barn forældre   vi genre   inviter hele gruppen til fødselsdag   men barnet vil ikke havde din datter med så din datter blev som den enste ikke inviter da fortællerne lad deres barn bestemt hvorfor en reaktion tro du din datter vil få jeg er ret sikker på hun vil blev rigtig ked af det.

Det er dig der er den voksen og dig der skal bestemt hvem der skal med og ikke din datter det er hun Slet ikke gamle nok til endnu

Jeg har selv prøvet at pigerne fra min klasse tog til en fest uden mig, så jeg ved hvordan det føles.

Det var derfor jeg sagde at vi kunne have inviteret kun pigerne hvis ikke det var fordi den ene bedsteven er en dreng.

Anmeld Citér

19. januar 2020

lineog4

Ms.Momo skriver:

Det er i børnehaven, og det plejer at være alle 20 der inviteres eller de med samme nationalitet.

Den har jeg aldrig hørt før, dem med samme nationalitet

Jeg ville invitere alle, bliver en eller flere udelukket, så bliver drillerierne nok næppe mindre. Mens en god fødselsdag, hvor man lærer hinanden at kende i andre rammer mpske gør drillerierne endnu mindre.

Anmeld Citér

19. januar 2020

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Baby17 skriver:

Jeg ville invitere hele børnehave gruppen eller kun pigerne. 

Og jeg ville også snakke med pædagogerne hvis mit barn blev ved med at sige at der var en der drillede. 

Jeg kan dog ikke forstå hvis man invitere efter nationalitet. Det lyder enormt ekskluderende af dem der ikke er ligesom ens mor og far! Og jeg synes faktisk at det er en mærkelig ting at lære børnehave børn. De er da ligeglade med om deres bedste ven er fra Tyrkiet eller Holland eller om de taler fransk eller dansk med deres forældre. 

vi har snakket med børnehaven om det, og de arbejder på at stoppe drillerierne.

Ud af de 20 børn i den store gruppe (som hun går i) og i den lille gruppes 29 børn er ca. 1/3 fra Island og holder derfor ofte fødselsdag kun for islændinge. Jeg forstår dog ikke hvorfor.

Anmeld Citér

19. januar 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Ms.Momo skriver:

Jeg har selv prøvet at pigerne fra min klasse tog til en fest uden mig, så jeg ved hvordan det føles.

Det var derfor jeg sagde at vi kunne have inviteret kun pigerne hvis ikke det var fordi den ene bedsteven er en dreng.

Men den mulighed - kun at invitere pigerne - er der ikke, så ingen grund til at beskæftige sig mere med den. Og selvfølgelig skal et barn på seks ikke tumle med tanker om, hvem hun vil have med og ikke med. Der er desuden tre måneder til - en lille evighed i et barns verden - og drengen, der driller, kan til den tid være den sødeste i verden i hendes øjne. 
Så du “lukker den” nu ved at fortælle hende, at alle børnene skal med, og beroliger hende med, at I voksne jo er der til at stoppe det, hvis nogen driller. Den er ikke længere - hun skal ikke have opfattelsen af, at det er noget, hun har indflydelse på. Når hun vil have én dreng med, er det alle drenge. 
Iøvrigt kan det da blive en fin anledning til at se, hvad der egentlig foregår mellem “drilleren” og din datter m.fl. - hvis det sker til den tid. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.