Hvad ville I gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

964 visninger
15 svar
36 synes godt om
18. januar 2020

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Min datter bliver 6 år om lidt under 3 måneder, lige i påsken, så vi skal snart til at invitere vennerne, især da vi bor i et kvarter med mange familier fra udlandet.

Vi er dog stødt på et lille problem; hun vil (selvfølgelig) have sine to bedste venner med, hvoraf den ene er en dreng så vi ville invitere hele gruppen, men hun har nu flere gange givet udtryk for at hun ikke ønsker at en af drengene kommer med (han driller hende og de to bedstevenner). 

Havde de to bedste venner begge piger havde det jo været nemt at sige "så inviterer vi kun pigerne" men hvad når bedstevennen også er en dreng?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2020

drabo

Profilbillede for drabo

Snakker vi børnehave eller hvordan?

hvordan har andre forældre gjort i gruppen?

umiddelbart tænker jeg, at jeg måske ville holde en lille fejring med de to bedste venner og så børnefødselsdag for hele pigegruppen.

men igen kommer det an på hvordan “reglerne” er i gruppen, under alle omstændigheder ville jeg Max invitere halvdelen af gruppen, hvis i begynder på ikke objektive kriterier og inviterer både piger og drenge.

og ellers invitere hele gruppen og så holde ekstra øje med at der ikke opstår problemer.

Anmeld Citér

18. januar 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Ms.Momo skriver:

Min datter bliver 6 år om lidt under 3 måneder, lige i påsken, så vi skal snart til at invitere vennerne, især da vi bor i et kvarter med mange familier fra udlandet.

Vi er dog stødt på et lille problem; hun vil (selvfølgelig) have sine to bedste venner med, hvoraf den ene er en dreng så vi ville invitere hele gruppen, men hun har nu flere gange givet udtryk for at hun ikke ønsker at en af drengene kommer med (han driller hende og de to bedstevenner). 

Havde de to bedste venner begge piger havde det jo været nemt at sige "så inviterer vi kun pigerne" men hvad når bedstevennen også er en dreng?

er det klasse eller børn i nabolaget? Jeg er lidt i tvivl nemlig. 

Anmeld Citér

18. januar 2020

Ms.Momo

BAE skriver:

er det klasse eller børn i nabolaget? Jeg er lidt i tvivl nemlig. 

Det er i børnehaven, men ud af de 20 børn er det kun 3 eller 4 af dem der ikke bor i nabolaget, og dermed leger sammen udenfor børnehaven.

Anmeld Citér

18. januar 2020

Ms.Momo

Snakker vi børnehave eller hvordan?

hvordan har andre forældre gjort i gruppen?

umiddelbart tænker jeg, at jeg måske ville holde en lille fejring med de to bedste venner og så børnefødselsdag for hele pigegruppen.

men igen kommer det an på hvordan “reglerne” er i gruppen, under alle omstændigheder ville jeg Max invitere halvdelen af gruppen, hvis i begynder på ikke objektive kriterier og inviterer både piger og drenge.

og ellers invitere hele gruppen og så holde ekstra øje med at der ikke opstår problemer.

Det er i børnehaven, og det plejer at være alle 20 der inviteres eller de med samme nationalitet.

Anmeld Citér

18. januar 2020

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Ms.Momo skriver:

I er hjemme hos Jer - driller han træde I til og hjælper drengen med at stoppe. Bliver det ved ringer I ham hjem. 

Så jeg ville invitere hele klassen

Anmeld Citér

19. januar 2020

MorTil3+

Man kan ikke udelukke nogen i en gruppe. Enten hele gruppen, kun piger eller kun drenge. Min datter går i klasse med en pige hun heller ikke vil have med men hun har fået af vide at enten er alle med ellers må hun lade være med at holde fødselsdag.

Anmeld Citér

19. januar 2020

Panda2018

Prøv at vend den om en andre barn forældre   vi genre   inviter hele gruppen til fødselsdag   men barnet vil ikke havde din datter med så din datter blev som den enste ikke inviter da fortællerne lad deres barn bestemt hvorfor en reaktion tro du din datter vil få jeg er ret sikker på hun vil blev rigtig ked af det.

Det er dig der er den voksen og dig der skal bestemt hvem der skal med og ikke din datter det er hun Slet ikke gamle nok til endnu

Anmeld Citér

19. januar 2020

Baby17

Ms.Momo skriver:

Jeg ville invitere hele børnehave gruppen eller kun pigerne. 

Og jeg ville også snakke med pædagogerne hvis mit barn blev ved med at sige at der var en der drillede. 

Jeg kan dog ikke forstå hvis man invitere efter nationalitet. Det lyder enormt ekskluderende af dem der ikke er ligesom ens mor og far! Og jeg synes faktisk at det er en mærkelig ting at lære børnehave børn. De er da ligeglade med om deres bedste ven er fra Tyrkiet eller Holland eller om de taler fransk eller dansk med deres forældre. 

Anmeld Citér

19. januar 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Ms.Momo skriver:

Det er i børnehaven, men ud af de 20 børn er det kun 3 eller 4 af dem der ikke bor i nabolaget, og dermed leger sammen udenfor børnehaven.

Hvis hun vil have vennen men, må i inviterer dem alle. Det er jeres hjem, så hvis han driller, stopper i ham. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.