Tilbage efter mit livs mareridt :(.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2020

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Ind på facebook og meld dig ind i gruppen næstekærlighed og sammenhold. Der har du mulighed for at sende en anonym henvendelse til administrator der så opretter for dig. Så er der som regel altid folk der hjælper. 

Tak, det vil jeg prøve 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Nordjylland 

Ok det er for langt væk. Ellers havde jeg nogen jeg ville have kontaktet, om de kunne hjælpe dig(de sødeste mennesker) men de holder til i nordsjælland

Anmeld Citér

12. januar 2020

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Ok det er for langt væk. Ellers havde jeg nogen jeg ville have kontaktet, om de kunne hjælpe dig(de sødeste mennesker) men de holder til i nordsjælland

Tusind tusind tak for tanken i og ville hjælp  det røre mig meget 

Anmeld Citér

12. januar 2020

Møghe

Anonym skriver:

Ja, jeg fik TAF (tabt arbejdsfortjeneste) af kommunen, som svarende til KH. da de så blev anbragt kunne jeg ikke få TAF, men alm KH som ikke forsørger 

Jeg går ud fra, at du var/er under 30 år og derfor som udgangspunkt skal bo sammen med dine børn for at få forsørgertakst. Der er imidlertid en principafgørelse fra Ankestyrelsen 56-11, som siger, at man skal have forsørgersatsen, selv om barnet er anbragt, hvis man har forældremyndigheden over barnet, og barnet ville have boet hos dig, hvis det ikke var anbragt.

Der er dog en del kommuner, der ikke er opmærksomme på denne principafgørelse. Ring til din kommune i morgen og bed dem se på sagen. Nævn principafgørelse 56-11. Hvis der er sket en fejl, skal du have forsørgertaksten med tilbagevirkende kraft (op til tre år tilbage). Hvis de afviser, så bed om at få en skriftlig afgørelse, så du kan klage og få sagen til ankestyrelsen. 

Anmeld Citér

12. januar 2020

Anonym trådstarter

Jeg går ud fra, at du var/er under 30 år og derfor som udgangspunkt skal bo sammen med dine børn for at få forsørgertakst. Der er imidlertid en principafgørelse fra Ankestyrelsen 56-11, som siger, at man skal have forsørgersatsen, selv om barnet er anbragt, hvis man har forældremyndigheden over barnet, og barnet ville have boet hos dig, hvis det ikke var anbragt.

Der er dog en del kommuner, der ikke er opmærksomme på denne principafgørelse. Ring til din kommune i morgen og bed dem se på sagen. Nævn principafgørelse 56-11. Hvis der er sket en fejl, skal du have forsørgertaksten med tilbagevirkende kraft (op til tre år tilbage). Hvis de afviser, så bed om at få en skriftlig afgørelse, så du kan klage og få sagen til ankestyrelsen. 

Det har jeg gjort, og den ligger hos ankestyrelsen.. arbejder du i kommunen? For måske du kan se på deres afslag så?

her i kommunen siger de man skal være enlig for at kunne det.. min kæreste får su

Anmeld Citér

12. januar 2020

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Vi bor rigtig langt fra mødrehjælpen 

jeg prøver grupperne og håber de kan hjælpe 

Du kan ringe til mødrehjælpen og få råd og vejledning. Der er også noget der hedder forældre telefonen hvor du Kan ringe og få gratis hjælp.

Anmeld Citér

13. januar 2020

Bibi 1234

Hvor I Nordjylland ? Postnummer? 

Anmeld Citér

13. januar 2020

Anonym trådstarter

Bibi 1234 skriver:

Hvor I Nordjylland ? Postnummer? 

9690 

Anmeld Citér

13. januar 2020

Anonym trådstarter

321 skriver:

Du kan ringe til mødrehjælpen og få råd og vejledning. Der er også noget der hedder forældre telefonen hvor du Kan ringe og få gratis hjælp.

Det vil jeg prøve 

Anmeld Citér

13. januar 2020

Møghe

Anonym skriver:

Det har jeg gjort, og den ligger hos ankestyrelsen.. arbejder du i kommunen? For måske du kan se på deres afslag så?

her i kommunen siger de man skal være enlig for at kunne det.. min kæreste får su

Jeg vil mene, at du skal have forsørgertaksten, når børnene var anbragte. Naturligvis ikke taksten som enlig forsørger, men taksten for forsørger eget barn i hjemmet uden ret til ekstra børnetilskud. Godt at sagen ligger i Ankestyrelsen, så du kan få deres vurdering af sagen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.