Er dette okay?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.102 visninger
14 svar
52 synes godt om
5. januar 2020

Anonym trådstarter

Jeg prøver at spørge rimelig åbent. 

Pige på 10 år er til nytårsfest med sine forældre. De skulle køre hjem, men forældrene får drukket sig for fulde, hvorfor de alle må gå hjem. Forældrene vælger først at forlade festen kl 5 om morgenen - pigen på 10 har ikke sovet og ikke fået en lur, bliver ej heller tilbudt nogen af delene. De skal gå 4 km. Hjem, og pigen er først hjemme i seng kl. 6 om morgenen.

Synes i det er okay? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg synes det er en håbløs prioritering, når man har et barn hvis velbefindende man skal forestille at sørge for. Men om det er okay - det må være op til dem selv.

Anmeld Citér

5. januar 2020

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Pige på 10 år er til nytårsfest med sine forældre. De skulle køre hjem, men forældrene får drukket sig for fulde, hvorfor de alle må gå hjem. Forældrene vælger først at forlade festen kl 5 om morgenen - pigen på 10 har ikke sovet og ikke fået en lur, bliver ej heller tilbudt nogen af delene. De skal gå 4 km. Hjem, og pigen er først hjemme i seng kl. 6 om morgenen.

Synes i det er okay? 

Nej, det syntes jeg på ingen måde er okay, men hvis det normalt er ansvarlige forældre, ville jeg ikke tænke mere over det.

Anmeld Citér

5. januar 2020

M O R til J Vega

Synes i det er okay? 

Jeg ville aldrig, som i aldrig, drikke hvis min mand også skulle, og vi havde vores datter med til en kommen sammen begivenhed!!! 

synes det er uansvarligt, den ene må sgu holde sig ædru.

og være klar til at køre tidligere hjem eller putte barnet i en ordentlig tid. 

Anmeld Citér

5. januar 2020

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Både og... tænker ikke de har været stang barcardi, men fået for meget til at tage bilen, hvilket er ansvarligt, at lade den stå.- nu er det en begivenhed, som sker engang om året... og hvis det er første gang, at de begge er fulde, så herregud... barnet tager da ikke skade af at være længe oppe..- men jeg havde nok valgt en taxa.. og ikke gået med barnet... 

jeg er opvokset med forældre, som stortset ikke drak, men har da oplevet dem begge fulde, som i rigtig fulde... og jeg var ikke gammel, da jeg oplevet det.... men husker det som rigtig sjovt og ikke noget som jeg har taget skade af, da jeg griner af det den dag idag.... min far var politibetjent og meget moralsk... men selv han kunne falde ved siden af... dog ikke noget, som jeg ville dømme ham på... vi er alle mennesker...

Anmeld Citér

5. januar 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Synes i det er okay? 

Hvorfor har ingen andre tilbudt pigen at sove der? Og ladet hende gå hjem med fulde forældre.. drak alle de voksne 1???

Anmeld Citér

5. januar 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Det ville ikke være noget, jeg så tilbage på med stolthed, hvis det skete for mig, så okay synes jeg ikke, det er, men hvis det er et enkeltstående tilfælde, ville jeg lade det gå i glemmebogen. 
Meget afhænger dog for mig af, hvordan pigen reagerede på det. Var hun utryg og ulykkelig, eller hyggede hun sig? 

Jeg er personligt langt mere bekymret for vedvarende omsorgssvigt end enkeltstående situationer, hvor forældre kvajer sig og træffer dumme valg. 

Anmeld Citér

5. januar 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det eneste jeg ikke synes er okay er, at ingen har tilbudt pigen at blive puttet og at de vælger at gå 4km hjem. 

Jeg havde tilbudt hende at blive puttet og så vække hende når vi havde ringet efter en taxa. Eller også havde jeg ladet hende sove og selv lagt mig på sofaen eller gulvet med et tæppe indtil jeg kunne køre igen.  

Men det er underligt at ingen voksne overhovedet lader til at have tænkt på pigen. Hvis mine venner ville gå 4km hjem kl5 om morgenen med deres 10-årige havde jeg sagt "nope, vi ringer efter en taxa til jer eller også bliver i her og sover". 

Anmeld Citér

5. januar 2020

Mortilah

Jeg synes ikke det er ok. På ingen måde.

Anmeld Citér

5. januar 2020

Soonmom

Nej det er ikke ok. 

Mindst en forældre er da ædru og børnene skal have mulighed for at kunne ligge sig, men som de andre siger også forkert at værten ikke har tilbudt det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.