Det føles så ubehageligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.016 visninger
11 svar
11 synes godt om
27. december 2019

Mijen

Hej alle..

Jeg skriver herinde fordi jeg har rigtig meget brug for råd ift sex med min mand. Ved ikke om det har relevans men jeg er 31, han er 33 og vi har været sammen i 5 år, er gift og har et barn på 2. Vi havde før i tiden et frækt og aktivt sexliv, men det er blevet sværere og sværere. Jeg tror ikke som sådan det er det i sig selv at blive forældre, hvilket selvfølgelig kan lægge en dæmper, men det er mig, der er noget galt med.

Jeg kan få lyst på skæve tidspunkter, men når det så endelig kommer til det, har jeg det virkelig svært ved han rører ved mig, og det er som om at enhver berøring virker som en slukknap, jeg kan ikke holde ud han kysser mig. Det er ikke han, virkelig. Han er så sød, kærlig, forsigtig, gør alt hvad han kan for at det er godt for først og fremmest mig, men det føles bare så forkert hver gang. Hver gang går jeg efterfølgende og er ked af det (holder det for mig selv) og føler jeg har givet min krop hen til noget, som jeg slet ikke ville, hvilket føles så skidt.

Jeg har selvfølgelig talt med min mand om problematikken. Han er meget kærlig og forstående og vil gerne hjælpe, blandt andet ved aldrig at presse mig. Jeg har forsøgt den fremgangsmåde med sex avler mere sex, men det fungerer slet ikke, senest er der gået en måned uden sex. Og tror at den metode ikke virker, fordi det jo ikke bare handler om lidt dovenskab og sådan.

Jeg er bestemt ikke på toppen generelt, det betyder selvfølgelig også noget. Jeg vil helst bare være i fred, har det svært ved andre mennesker stiller krav til mig. Jeg har ikke lyst til at bruge tid med andre, og har også svært ved at engagere mig følelsesmæssigt i vores forhold, for jeg føler intet og har ikke gjort det længe. Altså føler mig bare fuldstændig tom indeni. Igen, jeg taler åbent med min mand om det, han er en fantastisk støtte. Men rammes også af panik, for hvad nu hvis ikke det ændrer sig snart, jeg vil ikke miste ham eller at han er utro, hvad han selv siger han ikke kunne drømme om. Men det handler jo ikke bare om at tage sig sammen, for jeg VIL jo gerne helt konkret i mine tanker, men min krop og følelser er helt låst.

Jeg ved ikke om det har en betydning, at jeg var indlagt med en alvorlig infektion nogle mdr efter vores barn blev født, hvor min krop slet ikke var min, men jeg konstant skulle prikkes, måles, vurderes, røres ved på alle tider at døgnet, det har måske nok sat sig, men ved ikke hvor meget det forklarer.

Jeg elsker ham bare så højt, selvom jeg heller ikke følelsesmæssigt kan mærke det lige nu, fordi jeg er helt tom. Men jeg ved det, rent logisk og tankemæssigt. Jeg føler sgu nok bare jeg har mistet mig selv, jeg er bare lidt en tom skal, der følger dagens rutiner og mit arbejde dag ud Ib ind.

Har i råd til hvordan jeg får lysten tilbage?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2019

SB84

Jeg tænker, ud fra det du skriver, om du kan have en depression? Det lyder i hvert fald ikke helt optimalt at du tænker at du bare er en Tom skal der ikke føler noget som helst og helst bare vil være i fred. 

Hvis det er tilfældet giver det virkelig god mening at din sexlyst er ikke-eksisterende for det er ofte en af de ting der bliver kraftigt påvirket. 

Jeg synes du skal tage fat i din læge og fortælle ham / hende hvordan du går og har det og også om den manglende sexlyst. Jeg tænker i hvert fald at det er første skridt på vejen til at du kan få noget hjælp.

Anmeld Citér

27. december 2019

Maricella

Profilbillede for Maricella

Enig med sb84

Det kunne også lyde som et uforløst traume. De ord du bruger til at beskrive er de samme som man bruger efter et overgreb eller en anden voldsom situation, hvor man er "forsvundet ud af sig selv" på en eller anden måde.

Jeg har selv haft traumeudløst depression. Og jeg genkender hver eneste følelse du skriver. Af sted til lægen asap, find en god psykolog/psykoterapeut. Hav tillid til at din mand er ærlig. Og drop alle tanker om sex. Det er et symtom på et underliggende problem

Anmeld Citér

27. december 2019

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Laver i noget sammen. Uden baby?

Måske har I brug for nogle nye romantisk oplevelser sammen?

Din mand lyder til at være sød og rar (næsten som min mand) for mig personligt efter vi fik vores barn. Hjælp det at jeg fortaltin mand jeg havde brug for at han var "vild " sådan en bad Boy type. Altså hvor han ikke kunne få nok af bare ha sex. Det var for 3 år siden. Altså måske lidt nyt spændende. Og vi er 29 og 32. Efter noget tid savnet jeg bare det enkelte i sex med at nusse. Kysse ovs.

Ved ikke om det hjælper jer 

Anmeld Citér

28. december 2019

Mijen

SB84 skriver:

Jeg tænker, ud fra det du skriver, om du kan have en depression? Det lyder i hvert fald ikke helt optimalt at du tænker at du bare er en Tom skal der ikke føler noget som helst og helst bare vil være i fred. 

Hvis det er tilfældet giver det virkelig god mening at din sexlyst er ikke-eksisterende for det er ofte en af de ting der bliver kraftigt påvirket. 

Jeg synes du skal tage fat i din læge og fortælle ham / hende hvordan du går og har det og også om den manglende sexlyst. Jeg tænker i hvert fald at det er første skridt på vejen til at du kan få noget hjælp.

Det kan godt ske du har ret, men det føles uoverskueligt uanset, fordi jeg kan ikke se hvor tiden er til at gå til fx psykolog, arbejder 37 timer og pendler to timer hver dag. Og vores økonomi er ret stram.. Ved godt man kan få tilskud, men alligevel.. Og så, jeg kan jo blive ked ind i mellem, men mest føler jeg bare intet. Skulle man ikke være nedtrykt og ked hvis man er deprimeret eller? 

Anmeld Citér

28. december 2019

Mijen

Maricella skriver:

Enig med sb84

Det kunne også lyde som et uforløst traume. De ord du bruger til at beskrive er de samme som man bruger efter et overgreb eller en anden voldsom situation, hvor man er "forsvundet ud af sig selv" på en eller anden måde.

Jeg har selv haft traumeudløst depression. Og jeg genkender hver eneste følelse du skriver. Af sted til lægen asap, find en god psykolog/psykoterapeut. Hav tillid til at din mand er ærlig. Og drop alle tanker om sex. Det er et symtom på et underliggende problem

Jeg har tænkt en del over, at jeg var i et rigtig skidt forhold i 4 år, inden jeg mødte min mand. Før det forhold var jeg meget følsom og mærkede alt meget kraftigt. Men man ville nok betegne ham som psykisk voldelig, han kritiserede mig dagligt, alt var altid min skyld, kunne kun begå fejl, han evnede ikke at sætte sig i mit sted, og jeg måtte konstant underkaste mig og undskylde for at stoppe konflikter, også når det åbenlyst ikke var min skyld. Jeg mistede fuldstændig fornemmelsen af hvem jeg var og at jeg var noget værd. Og kan genkende at jeg undervejs i det forhold også begyndte at miste kontakten til mine følelser og ikke kunne føle noget længere. 

Følelserne blussede så trods alt op da jeg mødte min mand og var nyforelsket, men mine følelser var et totalt kaos jeg slet ikke kunne styre i den tid, også med gråd, angst, panik osv. Og efterhånden var det som jeg lukkede ned for alt det igen, og det er på ingen måde min mands skyld. For han har været der for mig hvert et skridt af vejen, byggede en del af min selvtillid op igen og aldrig givet op, uanset hvordan jeg har haft det.

Men ift. Sex er jeg også bange for at droppe det, fordi jeg jo godt kan forstå det kan være enormt belastende for ens partner ikke at få dækket sit seksuelle behov.. 

Anmeld Citér

28. december 2019

Mijen

libramarie12 skriver:

Laver i noget sammen. Uden baby?

Måske har I brug for nogle nye romantisk oplevelser sammen?

Din mand lyder til at være sød og rar (næsten som min mand) for mig personligt efter vi fik vores barn. Hjælp det at jeg fortaltin mand jeg havde brug for at han var "vild " sådan en bad Boy type. Altså hvor han ikke kunne få nok af bare ha sex. Det var for 3 år siden. Altså måske lidt nyt spændende. Og vi er 29 og 32. Efter noget tid savnet jeg bare det enkelte i sex med at nusse. Kysse ovs.

Ved ikke om det hjælper jer 

Vi kunne klart prioritere tid uden vores barn. Men han er ørebarn og har været meget syg, så det har været ret vanskeligt.

Ift. Det andet kan jeg følge din tanke, men selvom han er sød og kærlig, formår han også at være enormt fræk, forførende og slem på den gode måde, så det er ikke det, der driller. På mange måder er han virkelig den perfekte mand, hvorfor jeg selvfølgelig også er bange for at miste ham! 

Anmeld Citér

28. december 2019

Maricella

Profilbillede for Maricella
Mijen skriver:

Jeg har tænkt en del over, at jeg var i et rigtig skidt forhold i 4 år, inden jeg mødte min mand. Før det forhold var jeg meget følsom og mærkede alt meget kraftigt. Men man ville nok betegne ham som psykisk voldelig, han kritiserede mig dagligt, alt var altid min skyld, kunne kun begå fejl, han evnede ikke at sætte sig i mit sted, og jeg måtte konstant underkaste mig og undskylde for at stoppe konflikter, også når det åbenlyst ikke var min skyld. Jeg mistede fuldstændig fornemmelsen af hvem jeg var og at jeg var noget værd. Og kan genkende at jeg undervejs i det forhold også begyndte at miste kontakten til mine følelser og ikke kunne føle noget længere. 

Følelserne blussede så trods alt op da jeg mødte min mand og var nyforelsket, men mine følelser var et totalt kaos jeg slet ikke kunne styre i den tid, også med gråd, angst, panik osv. Og efterhånden var det som jeg lukkede ned for alt det igen, og det er på ingen måde min mands skyld. For han har været der for mig hvert et skridt af vejen, byggede en del af min selvtillid op igen og aldrig givet op, uanset hvordan jeg har haft det.

Men ift. Sex er jeg også bange for at droppe det, fordi jeg jo godt kan forstå det kan være enormt belastende for ens partner ikke at få dækket sit seksuelle behov.. 

Du lyder til virkelig at have brug for hjælpe til at komme videre. Det føles helt uoverkommeligt, det er jeg med på. Men med en henvisning koster en psykolog knap 350 kr en gang om ugen, eller hver 2. Uge hvis det er det du kan skrabe sammen til. Der må da være noget, I kan undvære lidt på? Take-out/dyre madløsninger, børneopsparing (i en periode) eller andet? Nogle gange skal man lige rode grundigt i en budgetposter, men ofte er det muligt. Nogle kommuner har gratisk psykologhjælp til folk under 30 eller andre kategorier. Undersøg det der hvor du bor

Tiden er noget du tager dig, for det er en invistering i din livskvalitet og fremtid, og dit parforhold.

Det lyder til at du har en dejlig mand. Han har formodentlig to hænder, så han selv kan lette trykket. Igen er det i en periode. Blev du presset til sex i dit sidste forhold? Elller "gav du dig" i sengen for husfredens skyld? Er det en forventning om hvad berøringerne fører med sig, der slukker dig?

Man behøver ikke gennemføre et samleje altid. Hvis du kan have det godt med en aftale om at i kæler med kys og berøring, uden forventning om mere så lav sådan en aftale

Og nej. Man er ikke nødvendigvis grædefærdig ved en depressio . Det er en udvredt misforståelse. Følelsesløshed, tomhed og mangle på mening er langt mere udbredt

Anmeld Citér

28. december 2019

Stivdie

Undersøg evt lige, om du er en del af en sundhedsforsikring i forbindelse med dit job. De har tit psykologer, man kan få et forløb hos (igennem mit arbejde, var det gratis). 

Anmeld Citér

28. december 2019

Mijen

Maricella skriver:

Du lyder til virkelig at have brug for hjælpe til at komme videre. Det føles helt uoverkommeligt, det er jeg med på. Men med en henvisning koster en psykolog knap 350 kr en gang om ugen, eller hver 2. Uge hvis det er det du kan skrabe sammen til. Der må da være noget, I kan undvære lidt på? Take-out/dyre madløsninger, børneopsparing (i en periode) eller andet? Nogle gange skal man lige rode grundigt i en budgetposter, men ofte er det muligt. Nogle kommuner har gratisk psykologhjælp til folk under 30 eller andre kategorier. Undersøg det der hvor du bor

Tiden er noget du tager dig, for det er en invistering i din livskvalitet og fremtid, og dit parforhold.

Det lyder til at du har en dejlig mand. Han har formodentlig to hænder, så han selv kan lette trykket. Igen er det i en periode. Blev du presset til sex i dit sidste forhold? Elller "gav du dig" i sengen for husfredens skyld? Er det en forventning om hvad berøringerne fører med sig, der slukker dig?

Man behøver ikke gennemføre et samleje altid. Hvis du kan have det godt med en aftale om at i kæler med kys og berøring, uden forventning om mere så lav sådan en aftale

Og nej. Man er ikke nødvendigvis grædefærdig ved en depressio . Det er en udvredt misforståelse. Følelsesløshed, tomhed og mangle på mening er langt mere udbredt

Tak fordi du tager dig tid til at svare så udførligt. Sex i mit sidste forhold var kedeligt, dog pressede han mig ikke. Kobler mere det kropslige til den indlæggelse. Jeg var stort set immobil og fik derfor overskredet mange meget store grænser med gynækologiske undersøgelser, indvendige scanninger, rektal temperaturmålinger flere gange dagligt som jeg ikke selv var i stand til at udføre. Derudover angst for at sove, fordi jeg blev så forskrækket hver gang der pludselig stor en sygeplejerske midt i natten igen for at måle værdier. Så tror det har noget med det forløb at gøre, selvom det er over et år siden nu. 

Men ift det mulige depressive. Min mand sagde det faktisk meget præcist den anden dag. Det er sådan at jeg heldigvis har meget voldsom dødsangst. Og han sagde, at han er meget glad for, at jeg har dødsangst fordi hvis jeg ikke havde den, troede han ikke jeg stadig ville være her. Og det har han ret i. Men heldigvis er jeg bange for døden, så ville aldrig forsøge den slags. 

For nyligt kradsede jeg mig selv igen og igen i armen, fordi jeg blev så følelsesmæssigt presset at jeg ikke vidste, hvordan jeg skulle håndtere de følelser. Og når jeg læser alt det kan jeg godt høre, det lyder alvorligt, men alligevel er der en del af mig der tænker, at hjælp vil ikke hjælpe og jeg skal bare lade det gå over. 

Min mand foreslog en tur ud af huset med vores søn i morgen, og jeg blev straks irritabel og presset for det kan jeg slet ikke rumme, men det får jeg også skyldfølelse over. Det er svært at vinde her. 

Nå undskyld jeg læsser af, det er bare noget nyt at være åben og ærlig om hvordan jeg har det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.