Kan man tillade sig at bede sin mand om at vælge mellem arbejde eller familie?
Sagen er den at min mand arbejder 60-75 timer om ugen, har gennemsnit fri 1/2 om ugen, arbejder om natten og sover om dagen. Han har ca 3-4 timer med vores barn om dagen, men vælger også at bruge tiden på lidt computer. Han er ret meget negativ for tiden, da jobbet ikke lige går godt, og det har han i flere perioder. Det irriterer mig at han ikke vælger at bruge sin vågne tid med sin datter altid. Flere gange sker det at han sover ekstra og derfor kun har 2 timer med vores barn Han er god til at give hende tilbage til mig når computeren trækker mere. Han gør aldrig rent, hvilket er okay nu hvor jeg har barsel, men ærligt så frygter jeg når jeg starter på job igen, hvordan det så skal hænge sammen.
Han har stortset altid arbejdet meget, det gjorde jeg også før vi fik barn, men jeg forstår ikke hvorfor computer og arbejde kan være mere vigtigt end tid med sit barn. Jeg føler mig flere dage alene omkring det og har overvejet at gå fra ham flere gange, mest når han er sur eller ikke gider hjælpe særlig meget til omkring vores barn.
Er det kujon agtig at bede sin mand om at vælge mellem sit arbejde eller familie. Jeg ønsker jo inderst inde ikke at splitte vores familie, men jeg er træt af at han ikke viser mere interesse for vores familie. Han ligger aldrig vores barn til at sove, det er altid min tjans.
Anmeld
Citér