Jeg har opdraget fra starten af med nej og ja osv. Emil var ikke ret gammel før han vidste at nej betød at han f.eks skulle slippe en ting, eller hvis han gjorde noget det gjorde ondt de kan jo godt finde på at nive eller sådan nogen gange.
Men jeg er ikke den der råber højt, jeg kommer med et bestemt nej, nogen gange kan jeg nøjes med bare at sige hans navn da han tit ved han ikke må det og så ryster han selv på hovedet.
Hvis han leger med maden tager jeg hans tallerken i lidt tid og så får han den igen lidt efter så spiser han pænt igen, er bare sådan nogle små ting syntes jeg der er vigtig at holde fast i. Man skal ikke sige oki til at lege med maden den ene dag og så nej den anden dag for så bliver de forvirret.
Senge tid er vi f.eks også skrappe med, han kommer i seng omkring kl 7 og gider han ikke sove så kommer han altså ikke op igen, så må han ligge og snakke/lege i en halv time hvis det er det der skal til, vågner han om natten er det en sut og lidt vand og så ned i sengen igen, han kommer ikke ind til os da han ikke skal have dårlige vaner som mange desværre giver deres børn.
Simpel og rolig opdragelse, er det der skal til efter min mening 
Anmeld