Ville du få børn med en ny?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2019

Stivdie

Jeg har svaret nej, men det handler nok mest om, at jeg ikke må få flere børn, fordi jeg bliver meget syg af at være gravid og risikerer mit gode helbred (organsvigt) hvis jeg bliver gravid igen. 

Jeg har dog heller ikke overskuddet til at have flere børn end de to jeg har, så skulle jeg blive skilt eller enlig på anden vis en gang, så skulle en evt. ny barnløs kæreste være indforstået med ikke at få biologiske børn, hvis han skulle dele liv med mig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2019

Anonym

Personligt tror jeg ikke på, at der ikke er forskelsbehandling i sådanne familier. Dine og mine børn bliver pludseligt “mindre værd” når der også kommer vores børn til.

Anmeld Citér

28. december 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Personligt tror jeg ikke på, at der ikke er forskelsbehandling i sådanne familier. Dine og mine børn bliver pludseligt “mindre værd” når der også kommer vores børn til.

Hvorfor skulle man synes ens egne børn fra tidligere forhold, er mindre værd end egne børn fra et nyt forhold? Kærligheden til ens børn ændres ikke efter en skilsmisse og heller ikke efter man møder en ny mand. 

Den eneste jeg ville kunne se, kunne forskelsbehandle med større sandsynlighed, er hvis en part ingen børn har med ind i forholdet. Fordi de aldrig har oplevet kærligheden til egne børn og måske nok kan blive forblændet når deres eget lille vidunder pludselig er der.

Men jeg tror det er langt de færreste der i forvejen har børn, der kommer til at gøre forskel  

Anmeld Citér

28. december 2019

Anonym

Mor11 skriver:

Hvorfor skulle man synes ens egne børn fra tidligere forhold, er mindre værd end egne børn fra et nyt forhold? Kærligheden til ens børn ændres ikke efter en skilsmisse og heller ikke efter man møder en ny mand. 

Den eneste jeg ville kunne se, kunne forskelsbehandle med større sandsynlighed, er hvis en part ingen børn har med ind i forholdet. Fordi de aldrig har oplevet kærligheden til egne børn og måske nok kan blive forblændet når deres eget lille vidunder pludselig er der.

Men jeg tror det er langt de færreste der i forvejen har børn, der kommer til at gøre forskel  

De bliver mindre værd i den sammenbragte familie, da de “nye børn” både har kærlighed for mor og far i hjemmet, men de “gamle børn” kun har den respektive forælders. Jeg tror aldrig de vil kunne indgå på lige fod.

Anmeld Citér

28. december 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

De bliver mindre værd i den sammenbragte familie, da de “nye børn” både har kærlighed for mor og far i hjemmet, men de “gamle børn” kun har den respektive forælders. Jeg tror aldrig de vil kunne indgå på lige fod.

Jeg tror det handler rigtig meget om at man som forældre naturligvis skal være opmærksom på dette. Og fx prioritere mere enetid med delebørnene end man gør med dem der bor under samme tag altid. Og så tror jeg også det spiller en rolle om delebørnene er hos familien 2 dage ad gangen eller også har en hverdag der, på ligefod med de andre børn. 

Jeg kender selv flere sammenbragte tilfælde med dine og mine og nogen har også vores, og jeg ser ingen steder en forskelsbehandling. Til gengæld ser jeg nogen mega kærlige forældre og bonusforældre, der udviser ligestor omsorg og kærlighed for alle børnene. Jeg ved godt det ikke ser sådan ud alle steder, men det kan altså sagtens lade sig gøre og det er ikke kun i enkelte særtilfælde  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.