Altså jeg kan huske, for mange år siden, inden vi fik børn, at min kæreste ville lave særeje på huset. Dengang var det hans hus. Han havde arbejde med almindelig-høj løn og jeg studerede og var på SU. Det var egentlig sådan, at han kun købte huset, fordi han havde mig. Det stod i hans navn, selvom det var "vores" hjem. Huset skulle renoveres og jeg var med heeeelt fra begyndelsen. Han var håndværkeren og jeg var hjælperen -ligesom en der rydder op og gør klar efter håndværkeren, plus det var mig, der ellers sørgede for, at resten af huset var rent og ryddeligt, at der var mad og drikke i køleskabet, at han havde rent tøj i klædeskabet, at græsset blev slået, ukrudtet luget, hækken klippet osv osv og så havde jeg også lige studiet oven i hatten. Jeg fraprioriterede tit fritid ift fester osv til fordel for f.eks. at lægge isolering på loftet og være med til at planlægge alt, hvad der nu hører sig til sådan en renovering (der var meget!!)... pludselig havde han snakket med sine forældre. De mente, at det var bedst, at han (ifm. at jeg skulle overtage halvdelen af lånet og dermed halvdelen af huset) fik lavet særeje, således at når vi fik omlagt lån ifm salg til mig, så skulle han have særeje på den værdi, huset skulle være steget med så jeg ikke fik noget som helst - det var jo med tanke på, hvis jeg nu smuttede... men jeg kan huske, at jeg blev simpelthen SÅ ked af det... ALT det jeg havde gjort... Jeg følte lige pludselig, at DET slet ikke var noget værd. Desuden ville han jo ikke være nået så langt så hurtigt uden min hjælp og huset ville have lignet et bombet lokum til daglig. Det var ikke så meget pengene, det handlede om... Det var mere det, at det var noget, vi havde været fælles om helt fra starten og at hele projektet slet ikke ville have været sat i værk, hvis ikke jeg havde været inde i billedet... Den gang var jeg på SU men fik jo sidenhen job og vi blev også ligeværdige med økonomien ellers og det blev heller ikke til noget med det særeje...
Anmeld
Citér