Han straffer mig materielt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.933 visninger
16 svar
56 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. december 2019

Anonym trådstarter

Hej alle 

Min mand og jeg går igennem en lidt hård tid, vores forhold er ikke så godt som tidligere, men jeg synes vi prøver. 

Men igår knækkede filmen altså for mig.. 

Jeg må heller komme med lidt baggrund historie for at det giver mening. 

Min mand er 10 år ældre end mig og har i de ska år vi har været sammen arbejdet hård og tjent en del penge. Jeg har været på SU, arbejde lidt for ham i hans virksomhed og fået vores fælles søn som nu er 4 år. Jeg har således ikke bidraget rigtig økonomisk. 

Igår da jeg skulle i skole og var på vej ud i bilen tog han efter et lille skænderi nøglen ud af hånden på mig og sagde at jeg kunne gå - således stod jeg så i tis øs regnvejr og kunne gå 20 minutter til den nærmeste station - og komme forsent. 

Jeg blev så ked af det, hvordan føler han at han har ret til på den måde at tag “min” bil? 

Det kan da godt være at han har betalt for den, men jeg troede da at huset var vores, bilerne vR vores og vi generelt var fælles om tingene. Det har han så sagt efterfølgende at vi selvfølglig i princippet ikke er - det er jo hans penge. 

Føler mig simpelthen så dårlig behandlet.. 

er det mig der er gal på den? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hej alle 

Min mand og jeg går igennem en lidt hård tid, vores forhold er ikke så godt som tidligere, men jeg synes vi prøver. 

Min mand er 10 år ældre end mig og har i de ska år vi har været sammen arbejdet hård og tjent en del penge. Jeg har været på SU, arbejde lidt for ham i hans virksomhed og fået vores fælles søn som nu er 4 år. Jeg har således ikke bidraget rigtig økonomisk. 

Igår da jeg skulle i skole og var på vej ud i bilen tog han efter et lille skænderi nøglen ud af hånden på mig og sagde at jeg kunne gå - således stod jeg så i tis øs regnvejr og kunne gå 20 minutter til den nærmeste station - og komme forsent. 

Jeg blev så ked af det, hvordan føler han at han har ret til på den måde at tag “min” bil? 

Det kan da godt være at han har betalt for den, men jeg troede da at huset var vores, bilerne vR vores og vi generelt var fælles om tingene. Det har han så sagt efterfølgende at vi selvfølglig i princippet ikke er - det er jo hans penge. 

Nej!! - du er ikke galt på den, og han er en primitiv, plat røv, når han pludselig trækker “Mine penge!”-kortet. Det er fuldstændigt uacceptabelt og uværdigt. 
Det er du nødt til at gøre ham klart og tydeligt opmærksom på, så han ikke bliver i vildfarelsen om, at I ikke er ligestillede i jeres forhold, og at du lever på hans nåde. 
Og så skal du have undersøgt, hvordan du står, hvis I går fra hinanden, så han ikke kan klæde dig fuldstændigt af økonomisk. Står hus og biler kun i hans navn? 

Føj, for en magtdemonstration, han udviser. 

Anmeld Citér

11. december 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle 

Jeg har prøvet det med bilnøglerne én gang.

Jeg gjorde det klart for ham at det skulle han ikke gøre én gang til. Det er simpelthen så unfair og totalt uattraktivt og det sætter dybe spor. Enten er vi fælles om det ellers må vi ha separat økonomi og og kan ikke få et godt forhold på den måde. Jeg tager mig næsten altid af børnene, det gør dem jo heller ikke kun til mine børn.

Det er nu et par år siden og det er ikke sket igen.

Jeg håber virkelig du kan få ham til at forstå hvordan den slags virkelig ødelægger et forhold. 

Anmeld Citér

11. december 2019

Hjemmegaaende

Mor og meget mere skriver:

Nej!! - du er ikke galt på den, og han er en primitiv, plat røv, når han pludselig trækker “Mine penge!”-kortet. Det er fuldstændigt uacceptabelt og uværdigt. 
Det er du nødt til at gøre ham klart og tydeligt opmærksom på, så han ikke bliver i vildfarelsen om, at I ikke er ligestillede i jeres forhold, og at du lever på hans nåde. 
Og så skal du have undersøgt, hvordan du står, hvis I går fra hinanden, så han ikke kan klæde dig fuldstændigt af økonomisk. Står hus og biler kun i hans navn? 

Fuldstændig enig

Anmeld Citér

11. december 2019

Soonmom

Ej seriøst, det lyder helt vildt barnligt. 

Her tjener min kæreste også meget mere end mig og det er i princippet også hans biler osv 

MEN jeg henter og bringer hans børn, passer huset, laver madpakker, har børnene i bad, vasker tøj osv osv.

Vi er en familie og er fælles om tingene, dagligdagen ville ikke fungerer hvis jeg også skulle arbejde så meget som ham, har du snakket med ham omkring det? 

Anmeld Citér

11. december 2019

Anonym

Jeg var blevet skilt fra sådan en mand absolut omgående. 

Ikke på vilkår, om jeg ville acceptere sådan en behandling. 

I må jo på et tidspunkt været enig om, at du skulle studere og føde jeres barn. 

Anmeld Citér

11. december 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hej alle 

Har han gjort sådanne ting før?

Uanset hvad, så er det på ingen måde en rimelig opførelse han udviser!

Jeg syntes du skal tage en meget alvorlig snak med ham, når I begge er kølet af. Få at vide om han handlede sådan fordi han var gal, eller om det reelt er sådan han ser tingene.

Hvis det er sådan at han mener at det mest er hans penge, hans bil, han hus ect., så skal du efter min mening se at komme væk.

Anmeld Citér

11. december 2019

Mullemee

Anonym skriver:

Jeg var blevet skilt fra sådan en mand absolut omgående. 

Ikke på vilkår, om jeg ville acceptere sådan en behandling. 

I må jo på et tidspunkt været enig om, at du skulle studere og føde jeres barn. 

Argh, ro på. Hvis det er første gang han siger sådan noget og det er sagt i et skænderi, så er det måske en lidt voldsom reaktion. Men jeg er enig med dig i, at det bestemt ikke skulle ske igen, og at der skulle komme en konsekvens af den opførsel. Men at gå fra hinanden på grund af en dumhed sagt i et skænderi er voldsomt.

Anmeld Citér

11. december 2019

Mullemee

Anonym skriver:

Hej alle 

Med mindre det er noget han bruger tit, når I er uvenner, så synes jeg du skal slå koldt vand i blodet. Det var super tarveligt af ham og ekstremt unfair overfor dig. Men når det så er sagt, så blev det sagt, mens I var i et skænderi, og han vidste sikkert, at der kunne han gøre dig mest ked af det. Jeg ville sætte mig ned sammen med ham, når han er blevet god igen, og sige, at den opførsel er fuldstændig uacceptabel. Og fordi han gjorde det mod dig, så vil du gerne sikre dig selv i fremtiden, så derfor skal I have kigget på, hvordan du er sikret i tilfælde af en skilsmisse.

Står du på huset? Har du noget af værdi? Det er ikke fedt at blive behandlet som en husholderske, fordi man er bange for at gå fra manden, da han tjener alle pengene. 

Min kæreste sagde engang i et skænderi (det var før vi fik børn) at jeg bare kunne skride. Det gjorde jeg så i et par timer, og da jeg kom hjem, sagde jeg til ham, at hvis han nogensinde sagde det til mig igen, så skulle han bare vide, at så gik jeg for altid, for det ville jeg ikke finde mig i. Det var hans lejlighed vi boede i, så det var svært for mig at føle mig sikker på, at jeg havde et hjem.

Jeg tænker også, at din mand er nødt til at vide, at sådan en opførsel har en konsekvens. Det kan så være, at du skal skrives på medejer af huset eller andet, så han ikke igen kan gøre dig så ked af det. Eller I aftaler at du altid må bruge bilen, uanset om det er hans navn, der står på den.

Håber I får talt situationen igennem, og han lytter til dig.

Anmeld Citér

11. december 2019

Janey

Profilbillede for Janey
Mor og meget mere skriver:

Hvis ikke de har ægtepagt, så står TS meget godt ved en skilsmisse. Uanset om bil, virksomhed og hus står i hans navn, kommer han til at aflevere 50% af værdien af disse ting til TS, hvis de ikke har ægtepagt. Står tingene i hans navn, kan han beholde dem, men værdien af dem skal deles 50/50 ligesom de værdier TS kunne have skal deles 50/50. Det eneste, der ikke skal deles, er pensioner, men dette kan også være en høj post.

Det kan give manden meget store problemer ved en skilsmisse, da det kan være svært at skaffe de penge, der skal til for at kunne betale halvdelen af værdien af en virksomhed til konen, så har de ikke ægtepagt, står TS meget stærkt. Hus og biler kan sælges og pengene deles, men en virksomhed er noget sværere at håndtere i en skilsmisse. Har han gæld, skal denne dog modregnes i hans værdier. 

Ovenstående var kun for at fortælle, at det ikke nødvendigvis ser så skidt ud for TS ved en skilsmisse, og at han der ikke bare kan trække "mine penge" kortet medmindre, der som sagt er en ægtepagt. Forhåbentligt kan en god snak redde tingene lidt ud, men det er godt nok en elendig opførsel fra hans side.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.