Synes ellers jeg har meget humor, og en del af den hører til under bæltestedet. Men synes faktisk det er upassende på en skole.
Ikke fordi vi skal være ensporet seriøse, men det må gerne emme bare lidt af, her er vi for at lære noget mere end det vi kan, og jokene må derfor også gerne være bare lidt stilfulde- og det er nissebabe i min optik ikke. Skønne kravlenisser med læreransigter, Platon med nissehue, leder som hårpynt klædt ud som julemand, hvad ved jeg, men ikke nissebabes.
Og hvorfor så egentlig ikke? Har tygget lidt på det siden jeg læste dit opslag første gang. Og er kommet frem til, at jeg bare ikke er til babes billeder i alt almindelighed, men også at en elev må måske ikke skelne mellem: de valgte at lave dem med sig selv, andre valgte at lave dem med dem - hvorfor skulle jeg som elev i 7. Klasse ikke også lave det med 3 af pigerne i klassen, der er jo ikke noget forkert ved det når lærerne kan. Så for mig er der en grænse for, hvad vi kan (når der er mulighed for at elever, lærere og eksterne samarbejdspartnere kan se det, og den grænse går på: ville det være okay eleverne gjorde det? Vi som voksne professionelle har også et ansvar som rollemodeller og vi bliver hule, hvis vi siger: det må I ikke, men jeg gør det selv.
Så hvad en flok voksne gør, når det med sikkerhed ikke ses af elever og forældre er en ting, og hvad en flok voksne gør, når der er en risiko for elever eller forældre ser det, er en anden ting.
Så upassende vil jeg sige.
Anmeld
Citér