Jeg formulerer bevidst mit spørgsmål helt neutralt.
Jeg er lærer på en stor folkeskole. Forleden pyntede tre kvindelige kolleger lærerværelset med en plakat med tre “nisse-babes”, altså lækre kvinder iført frækt undertøj og nissehuer. Over de oprindelige ansigter havde de klistret fotos af deres egne ansigter, så det på lidt afstand så ud, som om det var dem, der poserede.
Plakaten var hængt et sted, hvor forældre, elever og andre med ærinder på lærerværelset ikke ville få øje på den med det samme.
På de to personaletoiletter hang samme billeder. Her må eleverne i princippet ikke komme, men da de ligger lige ved biblioteket, sker det, at der alligevel er elever, der benytter dem.
En af de tre kvinder har tre børn, der går på skolen. De ville altså kunne risikere at høre om plakaten fx fra klassekammerater.
Plakaterne røg ret hurtigt ned. Ingen har sagt, at han/hun har valgt at fjerne dem, så vi kender ikke grunden. Teoretisk kunne dem på toiletterne være fjernet af elever og kopieret. Jeg har ingen anelse.
Nogle kolleger synes, det var et sjovt og harmløst indslag. Andre, at det var for plat og ikke hører til på et lærerværelse.
Hvad tænker I? Begrund gerne.
Anmeld
Citér