Jeg synes bestemt ikke du kan sige “Skaf penge/nyt job eller pak dine sager”.
Hvis du og dine børn elsker ham, hvordan kan penge så NOGENSINDE komme imellem Jer? Penge er bare en samfundsmæssig nødvendighed og har intet med følelser at gøre.
Jeg er ked af at høre at i ikke kan holde jul. Men kan i ikke være hos noget familie?
Flæskesteg med brun sovs, rødkål og franske kartofler er ikke dyrere end så meget andet mad. Ris a la mande; Arlas er tit på tilbud.
Dine børn kan få en oplevelse/hjemmelavet gavekort til noget de gerne vil - dermed skal du ikke hoste penge op lige nu.
Derudover er køb af brugt legetøj en heltegerning og ikke en falliterklæring. Børn forstår godt at jul ikke handler om det dyreste. Men om at hygge sig og elske hinanden.
I kan lave et DIY juletræ på væggen. Det har vi haft og det var skide flot. I Harald Nyborg koster et 100kr. Med en guirlande, hjemmelavet stjerne og gammelt julepynt er julen reddet.
Min pointe er; jeg forstår godt du ønsker han skal tage ansvar. Men du kan jo bare ringe til fagforeningen og finde ud af hvad han skal gøre. Bane vejen for ham. Det har jeg ALTID gjort for min mand.
Du lukkede ham ind i Jeres liv Af en grund
Anmeld
Citér