Godmorgen.. Jeg har brug for lidt nuancer på en problemstilling inden jeg går i selvsving. 
Jeg har en kæreste som jeg har været sammen med i 2 år, samtidig har jeg 2 børn fra et tidligere forhold som bor hos os.
Sagen er den at min kæreste ikke har fået løn denne måned, og jeg har samtidig kun fået halv løn (min søn er blevet opereret i knæet og har derfor haft en del sygedage) Jeg havde dog en opsparing, så regninger osv er betalt.
Problematikken består primært i at min kærestes løn aldrig i den tid han har været ansat er faldet til tiden, har været korrekt eller noget andet. Jeg har bedt ham søge nyt job i 100 år, men det har han ikke fået gjort. ikke destro mindre er vi der nu, hvor jeg grundet ham ikke har råd til at give mine børn jul og julegaver. Jeg har bedt ham få styr på det, for det har han lovet mig, men han er slet ikke bekymret, jeg derimod kan ikke sove, har tankemylder og katastrofetanker. Det betyder alt for mig at mine børn ikke oplever at vi ikke har råd til at holde jul. Manden har ikke engang ringet til sin fagforening for at få styr på tingene.
Jeg er ikke sikker på jeg tilgiver ham nogensinde, hvis det viser sig at han ikke får styr på tingene, så mine børn kan få en ordentlig jul.
Dertil kommer også at jeg føler mig meget alene med børnene i det her forhold. Jeg føler ofte at jeg har et ekstra barn i ham. Det er ikke sådan at han slet ikke hjælper til, men overordnet er børnene mine og derfor mit ansvar. Det er i sig selv egentlig fair nok, mit problem er bare at jeg ikke er sikker på det er nok for mig. Jeg vil gerne have en mand som deltager på lige fod med mig - egne børn eller ej.
Jeg elsker ham meget højt, mine børn elsker ham meget højt. Men jeg kan snart ikke finde ud af om det er nok. Jeg bebrejder ham vores situation, for det er jo ikke ligefrem et nyt begreb at pengene ikke kommer til tiden eller i den rigtige mængde, men denne måned går det ud over mine børn, hvis ikke han får styr på tingene og det kan jeg slet ikke leve med.
Er jeg uretfærdig hvis jeg stiller ham det ultimatum at der skal styr på det NU? eller så må han finde sig et andet sted at bo.